طراحی سایت اختصاصی موزه

0
موزه چیست؟

طراحی سایت اختصاصی موزه : پیش از هر صحبتی در مورد طراحی سایت اختصاصی موزه، بیایید ابتدا ببینیم موزه چیست! موزه به مکانی گفته می‌شود که در آن اشیاء بسیار قدیمی و قیمتی نگهداری می‌شوند. این مکان‌ها نشان‌دهنده آداب و رسوم، فرهنگ و گذشته یک کشور هستند. هر کشوری به منظور حفظ تاریخ و گذشته خود، ارزش دادن به تاریخ و آشنا ساختن مردم با گذشته کشورشان، به ایجاد چنین مکان‌هایی می‌پردازد.

طراحی سایت اختصاصی موزه

هر کسب‌وکاری برای این که کار و خدمات خود را به مردم بشناساند و به صورت آنلاین نیز در دسترس باشد، به یک وب‌سایت اختصاصی نیاز دارد. راه‌اندازی و طراحی سایت اختصاصی موزه می‌تواند به دیده شدن، تشویق بازدیدکنندگان، فروش بلیت و آگاهی رسانی در مورد نمایش‌های ویژه کمک کند. وب‌سایت‌های موزه باید چیزی بیشتر از بروشورهای آنلاین باشند. شما به یک سایتی نیاز دارید که بخش‌های مختلف موزه را با عکس و توضیحات مختصری در اختیار مردم قرار دهید. البته این تصاویر و توضیحات باید به گونه‌ای باشند که هر فردی از هر سن و سلیقه‌ای را برای بازدید از موزه ترغیب کنند.

امکاناتی که باید در طراحی سایت اختصاصی موزه به آنها توجه کنید

در طراحی هر سایتی، بسته به نوع کسب‌وکار مورد نظر، باید وب‌سایت خود را تقسیم‌بندی کنید. یکی از تقسیم‌بندی‌ها در طراحی سایت موزه، امکاناتی است که می‌خواهید به مردم ارائه دهید. این امکانات عبارتند از:

۱. ایجاد قابلیت رزرو آنلاین بلیت و لغو آن: در این بخش امکان رزرو آنلاین بلیت و لغو آن را قرار دهید تا در صورت لزوم بازدیدکنندگان بتوانند بلیت خود را لغو کنند و مبلغ پرداخت‌شده را پس بگیرند.

۲. ارائه توضیحاتی در مورد قسمت‌های متفاوت موزه و اشیاء موجود در آنها: در این قسمت در مورد قسمت‌های مختلف موزه و اشیاء آن که هر کدام نشانگر فرهنگ و تاریخ جداگانه‌ای هستند، به صورت جداگانه و در دسته‌بندی مشخص صحبت کنید.

۳. ارائه توضیحاتی در مورد ساختمان موزه: در این بخش می‌توانید در مورد خود ساختمان، اطلاعات تاسیس ساختمان و موزه و تعداد سالن‌ها، حیاط یا باغ ساختمان، بخش اداری، سرویس‌های بهداشتی و … صحبت کنید.

۴. ارائه توضیحاتی در مورد امکانات موجود در ساختمان موزه: در این قسمت در رابطه با امکاناتی که در ساختمان موزه و اطراف آن وجود دارد صحبت کنید. این امکانات می‌توانند شامل رستوران‌ها، پارکینگ یا جای پارک اطراف ساختمان موزه، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه موزه شوند.

۵. قرار دادن قسمت اطلاعات تماس و بخش تماس با ما: در این قسمت باید اطلاعات دقیقی در مورد محل قرار گرفتن موزه، نحوه تماس با موزه و دسترسی به موزه ارائه دهید.

۶. قرار دادن قسمت ساعات کاری موزه:  در این بخش در مورد ساعات‌های باز و بسته بودن موزه، روزهای باز و بسته بودن، ساعت‌ها و روزهای فروش بلیت صحبت کنید.

۷. قرار دادن قسمت راهنما برای بازدیدکنندگان: در این بخش راهنمای قسمت‌های مختلف ساختمان مانند سالن‌ها و محل قرارگیری اشیاء و سرویس‌های بهداشتی را قرار دهید. این قسمت می‌تواند برای بازدیدکنندگان خارجی بسیار مفید باشد.

۸.

و بسیاری قابلیت دیگر که هر سایتی می‌تواند با توجه به امکانات موزه مورد نظر، امکانات اضافی را در سایت خود قرار دهد.

تمرکز بر معیارهای حیاتی

در طراحی سایت اختصاصی موزه علاوه بر امکاناتی که باید بر روی وب‌سایت خود قرار می‌دهید، باید به موارد اساسی و فنی طراحی سایت خود نیز توجه داشته باشید. همانطور که گفتیم، وب‌سایت‌های موزه باید برای خرید بلیت، تجارت الکترونیک، تقویم‌های آنلاین، تجربه کاربری، معرفی کسب‌وکار مربوطه و ثبت نام بازدیدکنندگان بهینه‌سازی شوند. حال برخی مواردی که در مورد بخش فنی سایت باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

۱. ریسپانسیو بودن سایت

بیشتر کاربران برای بازدید از وب‌سایت‌های مختلف و وب‌گردی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل سایت شما باید به گونه‌ای باشد که روی هر نوع سیستمی (تلفن همراه، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر) به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

۲. داشتن ظاهری زیبا و کاربرپسند

درست است که امکانات موزهاز اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما ظاهر زیبای سایت نیز در جذب کاربر به خود از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

۳. محتوا محور بودن

در طراحی سایت اختصاصی موزه باید به محتوای قرار گرفته بر روی سایت نیز توجه داشته باشید. محتوای شما باید با کیفیت بوده و به هیچ عنوان نباید کپی شده از سایت‌های دیگر باشد.

۴. سئو و بهینه سازی در طراحی سایت اختصاصی موزه

سئو و بهینه‌سازی برای هر وب‌سایتی اهمیت بالایی دارد. اهمیت سئوی سایت به دلیل قرار گرفتن وب‌سایت شما در میان اولین نتایج گوکل است. سئو باعث می‌شود وب‌سایت شما در میان نتایج اولیه گوگل قرار گیرد و در نتیجه کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند. اگر می‌خواهید سایت اختصاصی موزه خود را طراحی کنید و جزء اولین نتایج گوکل باشید، به بهینه‌سازی و سئوی سایت خود اهمیت دهید. همچنین اگر فکر می‌کند بهینه‌سازی سایت، کار دشواری است و نمی‌توانید به تنهایی از پس آن برآیید، می‌توانید با متخصصین وب کاوان مشورت کنید و کار خود را به آنها بسپارید.

۵. سرعت بالای لود شدن وب‌سایت

زمانی که کاربر یک سایت را باز می‌کند، اگر سرعت لود شدن سایت خیلی پائین باشد، کاربر خسته می‌شود و خیلی زود سایت شما را ترک می‌کند.

سخن پایانی

در طراحی سایت اختصاصی موزه نیز همانند هر وب‌سایت دیگری علاوه بر امکاناتی که باید روی سایت قرار داهید، باید به بخش فنی آن نیز حواستان باشد. اگر فکر می‌کنید که خودتان نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید و موفق نخواهید شد، نگران نباشید و زمانی را برای مشاوره با متخصصین این حوزه اختصاص دهید. وب کاوان با تجربه‌ای که در طراحی انواع سایت‌های اختصاصی دارد، می‌تواند کار طراحی سایت اختصاصی موزه شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد