کارایی دستگاه گندگی در نجاری ها

0

کارایی دستگاه گندگی در نجاری ها

کارایی دستگاه گندگی در کارخانه ها و نجاری ها بسیار محسوس می باشد و هر فرد که می خواهد در تولیدات چوبی خود، علاوه بر داشتن سرعت عمل بیشتر، کیفیت بالایی نیز داشته باشد، می تواند از دستگاه گندگی بهره مند شود.

این دستگاه می تواند به راحتی تولیدات الوار را افزایش دهد و نجاران می تواند برای تولید سریع تر الوارها و ایجاد ضخامت های یکسان در الوارهای خود از این ابزار بهره مند شوند.

دستگاه گندگی به دو مدل تقسیم بندی می شود که شامل؛

۱-      ماشین های گندگی به صورت خودکار(دارای بالابر خودکار)

۲-      ماشین های گندگی با بالابر دستی

در مدل خودکار می توان تنها از دو دکمه برای تعیین سطح و ضخامت الوار استفاده کرد و این روش می تواند بسیار به کار سرعت دهد و در مدل دستی، بالابر با استفاده از دست باید جابجا شود تا به اندازه دلخواه تبدیل شود.

کارایی دستگاه گندگی راهی برای افزایش راندمان کاری در صنعت چوب بری

دستگاه گندگی می تواند به راحتی سرعت و هزینه تولید الوارهای یک دست را تا حدود زیادی کاهش دهد. از سوی دیگر کارایی دستگاه گندگی فقط شامل تنظیم قطر الوارها نمی باشد و از مدل های چندکاره آن می توان برای برش، تنظیم و صاف نمودن سطح و کف الوار نیز استفاده نمود که می تواند در تولید انبوهی از الوارها به نجاران کمک نماید. در صنایع ساخت کمد و میز وجود سطح های صاف و کاملا یک دست بسیار با اهمیت می باشد و روش های سنتی تغییر قطر الوار ها و ایجاد حالت های دلخواه بسیار سخت بوده است. اما با استفاده از دستگاه گندگی می توان به راحتی الوار های یک دست و بسیار حرفه ای را پدید آورد.

چگونه باید یک دستگاه گندگی خوب انتخاب کرد؟

اگر یک کارگاه کوچک دارید و میخواهید، کمترین بخش محیط کار خود را به ابزار آلات مختلف اختصاص دهید، باید در نظر داشته باشید که خرید یک دستگاه سه کاره بسیار حرفه ای گندگی میتواند علاوه بر ایجاد ضخامت دلخواه در الوارها، آنها را برش داده و یا صاف نماید. اندازه و قیمت هر دستگاه گندگی با توجه به کارایی دستگاه گندگی و همچنین عرض چوب ورودی قابل محاسبه است و هر چه میزان عرض یک چوب بیشتر باشد، به همان نسبت نیز قیمت آن افزایش خواهد داشت.

پس با بررسی بزرگترین سایزهای کاری خود در نجاری، می توانید براساس بودجه و هزینه خود یک دستگاه گندگی را به صورت آنلاین و یا قسطی، خریداری کرده و از آن در صنایع خود استفاده نمایید. این دستگاه به دلیل داشتن سرعت بسیار بالا در تولید الوارهای کاملا یک دست می تواند در عرض زمان کوتاهی تعداد زیادی الوار را برای شما به وجود آورد که تمام آنها به صورت کاملا یک دست و دقیقا به یک اندازه می باشد.

اجزای سازنده ابزار گندگی و ویژگی های مهم آن

کارایی دستگاه گندگی به ابزار و اجزای آن به صورت مستقیم بستگی دارد. اجزای دستگاه گندگی دارای دو بخش بیرونی و داخلی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اجرای بیرونی یک دستگاه گندگی

این بخش از دستگاه گندگی شامل کلید روشن و خاموش برای کنترل دستگاه، اهرم تنظیم ارتفاع برای مشخص کردن میزان ارتفاع لازم کاری، نشانگر برای نمایش میزان فاصله صفحه تا تیغه را نشان می دهد. همچنین برای نگه داشتن ارتقا در یک سایز و اندازه خاص می توان از اهرم موجود در سمت چپ استفاده کرد. اهرم کنترل سرعت نیز در دستگاه گندگی وجود دارد که وضعیت سرعت دستگاه را کنترل می کند، این بخش دارای دو حالت می باشد و وظیفه آن نیز مشخص کردن سرعت کار نوار لغزنده است. باید در نظر داشت که بدنه دستگاه گندگی از چدن می باشد به همین دلیل دستگاه در هنگام کار و ایجاد لرزش، زیاد حرکت نمی کند.

اجزای داخلی یک دستگاه گندگی

حفاظ شانه ای یکی از ابزارهای مهم در دستگاه گندگی می باشد که کارایی دستگاه گندگی را بسیار بیشتر میکند، با استفاده این قطعه دستگاه در هنگام کار با چوب های شکسته و یا تکه شده، چوب را به عقب بازنگردانده و مانع از ایجاد آسیب نجار می شود. توپی تیغه یکی از بخش های بسیار مهم دستگاه گندگی می باشد که کارایی رندیدن چوب را در دستگاه برعهده دارد و با استفاده از غلطک های خود به راحتی می تواند قطر لازم به چوب را مشخص نماید.

برای کارایی دستگاه گندگی و خروج راحت تر الوار از غلطک ساده کشنده استفاده می شود که وظیفه آن بیرون کشیدن الوار از دستگاه می باشد و باید این بخش بر اساس سرعت تنظیم شده انجام شود تا مانع از پرت شدن الوار و یا گیر کردن آن در دستگاه شود.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک کارایی دستگاه گندگی در نجاری ها مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد