ویژگی ها و مشخصات دستگاه گندگی

0

ویژگی ها و مشخصات دستگاه گندگی

ویژگی ها و مشخصات دستگاه گندگی : دستگاه گندگی یکی از ابزارهای پرکاربرد برای مشخص کردن قطر الوارها می باشد. این ابزار با هماهنگ کردن قطر الوار در تمام نقاط یک سطح صاف و کامل منظم را پدید می آورد.

مشخصات دستگاه گندگی با توجه به نوع و روش کاری آن متفاوت است و هر کدام از مدل های دستگاه های گندگی در نجاری ها بر اساس مشخصاتی دسته بندی می شوند. مدل های اتوماتیک و دستی دستگاه های گندگی دارای مشخصات مختلفی می باشند، اما اجزای سازنده و جنس بدنه چدنی در بیشتر آنها یکسان است.

مشخصات دستگاه گندگی و معرفی اجزای آن

یک دستگاه گندگی خوب دارای ویژگی های بسیاری می باشد. چندکاره بودن و یا خودکار بودن و یا اندازه آن تنها برخی از ویژگی های این محصول بسیار پرکاربرد می باشد. مشخصات دستگاه گندگی شامل بخش های مختلفی می باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

می توان گفت یک دستگاه گندگی از دو بخش بیرونی و داخلی تشکیل شده است و بیشتر اجزای کنترلی دستگاه در بیرون بدنه تعبیه شده است، مانند اهرم قفل کن صفحه، اهرم کنترل سرعت، اهرم ترمز پیشروی قطعه و… که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند. اما اجزای درونی یک دستگاه گندگی بسیار مهم می باشد و شاید این بخش مهمترین بخش از طراحی یک دستگاه گندگی است که باید در هنگام خرید این محصولات آنها را به خوبی بشناسید.

  • حفاظ شانه ای

این بخش یکی از مهم ترین مشخصات دستگاه گندگی می باشد. زیرا به کمک حفاظ شانه ای نجارها می توانند با خیال راحت به کار خود بپردازند و هراس در آمدن و پرت شدن الوارهای شکسته و یا مشکل دار را نداشته باشند. زیرا در صورت نبود حفاظ شانه ای امکان صدمه دیدن دستگاه و یا افراد اطراف آن بسیار وجود دارد.

  • غلطک شیاردار

این غلطک در کنار حفاظ شانه ای قرار گرفته است و با وجود دو فنر در اطراف آن براساس تغییر در پستی و بلندی های به وجود آمده تغییر ارتفاع می دهد و مانع از در رفتن کامل الوار می شود.

  • توپی تیغ

یکی از مشخصات دستگاه گندگی، توپی آن است که نقش رنده را برعهده دارد. در دو سمت این توپی کفشک‌هایی وجود دارد که بخش های رنده شده و جدا شده را به بیرون از بدنه هدایت می کند.

  • غلظت ساده کشنده

این غلطک در آخر دستگاه گندگی قرار دارد و از آن برای خروج صحیح و سالم و بدون فشار الوارها استفاده می شود و این غلطک ها به صورت صیقلی و کاملا صاف در دستگاه تعبیه شده اند.

  • موتور گندگی

یکی از مشخصات دستگاه گندگی موتور آن می باشد، موتورهای موجود در مدل های مختلف می تواند از نوع تک فاز و یا سه فاز باشد و استفاده از آنها با توجه به بزرگی دستگاه و عرض الوارها بستگی دارد. باید توجه داشت که در صورت داشت یک دستگاه گندگی بر اساس فشار و قدرت موتور به آن الوار داده شود تا این قطعه با مشکل مواجه نشود.

از آنجایی که توپی های موجود در یک دستگاه گندگی باید از قدرت و سرعت بالایی برخوردار باشند، از تسمه برای به حرکت در آوردن آنها استفاده می شود و برای حرکت آرام و درست غلطک ها از زنجیر در طراحی دستگاه استفاده شده است. غلطک های یک دستگاه گندگی باید بسیار قوی و قدرتمند باشند، زیرا باید بتوانند الوارهای بلند را جابجا کنند به همین منظور برای افزایش قدرت و داشتن یک ریتم صحیح و مداوم از گیربکس در آنها استفاده می شود.

  • اندازه محفظه

شاید بتوان گفت دستگاه گندگی دارای مشخصات بسیار بیشتری نیز می باشد. اما ملاک اصلی هزینه و یا خرید یک دستگاه بر اساس عرض الوار ها می باشد به عنوان مثال وقتی گندگی ۶۰ را نام می برند به معنی یک دستگاه گندگی با عرض الوار ۶۰ سانتی متر می باشد و از این معیار برای دسته بندی استفاده می کنند.

تنوع مشخصات دستگاه گندگی باعث شده این دستگاه به یکی از پرکاربردترین و درعین با اطمینان ترین دستگاه ها در صنعت نجاری تبدیل شود. این دستگاه به دلیل داشتن حجم کم و اندازه بسیار مناسب و همچنین توانایی انجام چند کار در مدل های پیشرفته تر می تواند تعداد بسیار زیادی از الوارها را به صورت روزانه برای کارهای مختلف به قطر مورد نظر رسانده و با ایجاد دو سطح کاملا صاف و یکسان الوارهای با کیفیتی را برای انواع پروژه ها ایجاد نماید.

با خرید یک دستگاه گندگی به صورت اقساطی و آنلاین می توانید به راحتی تجربه یک خرید عالی را به همراه داشته باشید و با شناسایی مشخصات دستگاه گندگی می توانید یک دستگاه مناسب را براساس کارخود انتخاب نمایید.. زیرا در صورت خرید مستقیم از نمایندگی های مجاز می توانید از تمام ویژگی ها و گارانتی های این دستگاه ارزشمند بهره مند شوید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک ویژگی ها و مشخصات دستگاه گندگی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد