طراحی سایت سفارشی

0

طراحی سایت سفارشی : آیا تصمیم گرفته‌اید با سرمایه‌گذاری بر روی یک وب‌سایت جدید، کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید؟ آیا قصد دارید از یک طرح سفارشی استفاده کنید که مختص خودتان باشد یا ترجیح می‌دهید از طرح‌های از پیش آماده رایگان استفاده کنید؟ برای پاسخ به این سوال باید تفاوت بین طراحی سایت سفارشی و طرح‌های از پیش آماده را بدانید. در این مطلب قصد داریم به بررسی طرح سفارشی و طرح‌های از پیش آماده و تفاوت میان آنها بپردازیم.

طراحی سایت سفارشی

همانطور که از نام آن پیدا است، سایت سفارشی حول نیازهای کسب‌وکار شما طراحی می‌شود. در ابتدا، طراح سایت باید به یک درک کامل از ماهیت شرکت و چگونگی کسب‌وکار شما دست پیدا کند تا بتواند در نهایت طرحی را به شما ارائه کند تا با استراتژی‌های بازاریابی‌تان مطابقت داشته باشد. در این صورت اگر بخواهید در طول مسیر تجارتتان تغییراتی را در استراتژی و برندینگ خود ایجاد کنید، تیم طراحی به راحتی می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

طراحی سایت‌ با طرح‌های از پیش آماده

در حقیقت وب‌سایت‌های از پیش آماده به پلتفرم‌هایی مانند وردپرس اطلاق می‌شود که در آن کسب‌وکار‌های مختلف می‌توانند به طراحی سایتی در قالب مشخصی بپردازند و تنها امکان سفارشی کردن آیتم‌هایی مانند رنگ، لوگو، سرتیتر و عکس‌ها در آن وجود دارد. همچنین، طرح‌بندی سایت‌های از پیش آماده را نمی‌توان تغییر داد و به این ترتیب تقریباً تمام سایت‌هایی که به این روش طراحی می‌شوند ظاهری نسبتاً یکسان دارند.

طراحی سایت سفارشی یا از پیش آماده؟

استفاده از پلتفرم‌هایی با طرح‌های از پیش آماده برای طراحی سایت نه تنها می‌تواند کار ساده‌ای باشد، بلکه هزینه کمی را نیز به همراه خواهد داشت، اما با  طراحی سایت با استفاده از این پلتفرم‌ها ممکن است سایتی شبیه به دیگر سایت‌ها داشته باشید. از سوی دیگر، شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود یک وب‌سایت ویژه و سفارشی داشته باشید که دارای ظاهر و ویژگی‌های مختص به تجارت شما است.

برای اینکه بتوانید راحت‌تر یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید از خودتان این سؤالات را بپرسید: آیا به منحصر به فرد بودن طراحی سایت خود اهمیت می‌دهید؟ آیا سفارشی بودن سایت بر شهرت برندتان تأثیرگذار است؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات منفی است، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای طراحی سایت سفارشی نخواهید داشت و می‌توانید با استفاده از طرح‌های از پیش آماده، حضور خود را در دنیای آنلاین برای بهبود کسب‌وکارتان تضمین کنید. اما اگر اصالت و برجسته بودن در میان کسب‌وکارهای دیگر برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است حتماً به فکر طراحی سایت سفارشی باشید و آن را مطابق با نیازهای کسب‌وکارتان طراحی کنید.

مزایا و معایب طراحی سایت با طرح‌های از پیش آماده

معایب

  1. بسیاری از کسب‌و‌کارهای دیگر نیز ممکن است از قالب مشابه سایت شما استفاده کنند.
  2. امکان ایجاد طرح بندی اختصاصی و ویژه کسب‌وکارتان در این نوع طراحی سایت محدود است.
  3. طراحی سایت با این نوع قالب‌ها ممکن است با همه دستگاه‌ها (تلفن همراه، تبلت و غیره) سازگار نباشد و به خوبی در آنها کار نکند.
  4. برخی از قالب‌ها با موتورهای جستجو سازگار نیستند.
  5. بسیاری از تکنولوژی‌های سفارشی یا افزونه‌های سفارشی را نمی‌توان بر روی این قالب‌ها نصب و راه اندازی کرد.
  6. قالب‌های از پیش آماده از یک ساختار مشخص پیروی می‌کنند و منعطف نیستند.

مزایا

  1. استفاده از طرح‌های از پیش آماده نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت ندارد و کاملاً مقرون به صرفه است.
  2. سرعت طراحی با استفاده از این قالب‌ها بسیار بیشتر است و در مدت زمان کوتاهی یک سایت کامل خواهید داشت.

مزایا و معایب طراحی سایت سفارشی

معایب

  1. طراحی سایت سفارشی ممکن است کمی هزینه‌بر باشد.
  2. طراحی این سایت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

مزایا

  1. وب‌سایت شما طرحی کاملاً منحصربه‌فرد دارد و بر اساس نیازهای تجارت شما طراحی می‌شود.
  2. طراحی سفارشی با نیازهای کسب‌وکار شما مطابقت دارد.
  3. طراحی سفارشی می‌تواند به گونه‌ای انجام شود که با تمامی دستگاه‌ها سازگار باشد.
  4. این نوع سایت با موتورهای جستجو سازگار است.
  5. امکان ایجاد تغییرات، همگام با پیشرفت کسب‌وکار در این نوع سایت وجود دارد.
  6. شرکتی که وب‌سایت شما را طراحی می‌کند، پشتیبانی‌های لازم سایت شما را ارائه می‌دهد.

سخن آخر

طراحی سایت به هر شکلی یا به هر روشی یکی از نیاز‌های ضروری هر کسب‌وکاری در رقابت تنگاتنگ میان تجارت‌های مختلف است. امروزه هر کسی که برای شرکت یا برند خود وب‌سایت نداشته باشد، از رقبای خود عقب می‌ماند و به راحتی فرصت‌های پیش رو برای پیشرفت و افزایش سوددهی را از دست می‌دهد. شما باید برای تضمین حضور آنلاین خود و استفاده از مزایای آن، یک پایگاه برای خود ایجاد کنید. هرچه طراحی این پایگاه ویژه‌تر باشد، متعاقباً مشتریان بیشتری نیز به آن جذب خواهند شد. بنابراین، همین امروز نیازهای کسب‌وکار خود را بررسی و وب‌سایت خود را برای رسیدن به موفقیت هرچه بیشتر راه‌اندازی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد