کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی

0

کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی 

می خواهید کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی را بشناسید، ما به شما کمک می کنیم؛ شما به صنعت چوب و به دنیای زیبای چوب دعوت هستید. کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی آنقدر وسیع و متنوع است که کمتر کارگاه نجاری را می توان یافت که در آن از تخته نراد روسی استفاده نشود.

روسیه از دیر باز فعالیت قابل توجه ای در صنعت چوب داشته است. در ایران به طور کلی هر چوبی که از روسیه وارد می شود تحت عنوان چوب روسی از آن یاد می شود و در این میان تخته نراد روسی یکی از پر کاربردترین چوب های وارداتی از این کشور به ایران است. ولی با این حال این چوب به راحتی در مقابل قارچ ها دچار مرض لکه آبی یا لکه قرمز می شود و از استحکام آن کاسته می شود.

حشرات نیز علاقه زیادی به لانه گزینی و تخم گذاری در آن دارند. درخت کاج دارای بیش از ۴۰ نمونه است که تخته نراد روسی یکی از نمونه های تولید شده از این درخت می باشد. این درخت به واسطه قیمت مناسب و صنعتی بودن آن مورد توجه صنعتگران چوب است. برگ این درخت سوزنی شکل است و در تمام فصول سال سبز می باشد.

به طور کلی در بازار چوب ایران به هر نوع چوبی که سفید رنگ باشد و از روسیه وارد شده باشد، چوب روسی می گویند که واقع از لحاظ کاربری چندان تفاوتی با هم ندارند. چوب سفید خود دارای انواع گوناگونی است که تخته نراد روسی یکی از آنها به حساب می آید. از نمونه های دیگر انواع آن می توان به ساسنا و یولکا اشاره کرد.

تخته نراد روسی ، گزینه ای مناسب برای صنعتگران

کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی این امکان را برای صنعتگران چوب مهیا می کند تا بتوانند استفاده ی بهینه ای از آن در صنعت چوب داشته باشند. یکی از کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی این است که رنگ چوب درونی درخت و یا به اصطلاح مغز چوب معمولا دارای رنگ سفید و قهوه ای مایل به قرمز است و رنگ چوب رویه و به اصطلاح چوب زنده ی آن بی رنگ می باشد و نمی توان آن را به راحتی از مغز چوب متمایز کرد.

تخته نراد روسی دارای چوبی سبک و نرم می باشد. طرح هایی از خطوط صاف را به راحتی می توانید در آن ببینید. این چوب دوام کمی دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است و در اصطلاح خوش کار است. تخته نراد روسی رنگ پذیری خوبی دارد. جالب است بدانید زمانی که هیچ پوشش و آستری بر روی چوب نراد زده نمی شود و فقط با سیلر، کیلر و یا نیم پلی چوب را پوشش می دهید، چوب نراد رنگی شبیه عسل پیدا می کند که تحت عنوان رنگ عسلی شناخته می شود و میز های جلو مبلی ساخته شده از این چوب در بین مردم تحت عنوان میز عسلی شناخته می شود. تخته چوب نراد روسی در ابعاد مختلف به بازار عرضه می شود و نسبت به سایر چوب های دیگر قیمت ارزان تری دارد.

از دیگر ویژگی های تخته نراد روسی می توان به سنباده خوری خوب آن، میخ خوری و شکل پذیری خوب آن اشاره کرد. این چوب به علت سبکی و الاستیته ی بالا گزینه مناسبی برای اسکلت ساختمان ها است. الیاف بلند و خمیر سفید آن در صنعت کاغذ سازی مصرف فراوان دارد.

کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی در صنعت چوب

کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی با توجه به خصوصیاتی مانند نرم بودن، سبک بودن و ارزان بودن دامنه گسترده ای دارد. از کاربرد های تخته نراد روسی می توان به استفاده از آن در صنعت مبلمان اشاره کرد. همچنین کاربرد تخته نراد روسی برای تولید کف پوش های چوبی بسیار مورد توجه است.

کمد و کابینت های ساخته شده از تخته نراد روسی از دیگر کاربرد های آن می باشد که بسیار زیبا بوده و طرفداران خود را دارد. شما می توانید نرده پله منزل خود را این چوب بسازید. اگر تصمیم به ساختن آلاچیق در فضای باز منزل خود دارید، می توانید از تخته نراد روسی استفاده کنید. از دیگر کاربرد های تخته نراد روسی می توان به موارد زیر اشاره کرد: ساخت پالت های چوبی، زیر سازی سقف ها، انواع زهوار و نبشی، قرنیز های چوبی، نماهای چوبی، کمد و کابینت های چوبی، انواع لوازم دکوری، درب و پنجره های چوبی و … .

یکی از پر مصرف ترین چوب های مورد استفاده در صنعت چوب، چوب هایی هستند که از روسیه وارد بازار ایران می شوند و تحت عناوینی مانند نراد، یولکا و ساسنا خوانده می شوند که به طور کلی به آنها چوب روس گفته می شود.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک کاربرد و ویژگی های تخته نراد روسی مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد