خرید تخته توسکا

0

خرید تخته را آگاهانه انجام دهید

خرید تخته توسکا را با دانستن خصوصیات آن با اعتماد بیشتری انجام دهید تا بتوانید تولیدات خود را با کیفیتی برتر به بازار عرضه کنید. برای خرید تخته توسکا به ویژگی های آن توجه کنید تا بتوانید انتخابی درست انجام دهید. شاید از خود بپرسید تخته توسکا چه ویژگی و کاربردی دارد که باید در صنعت چوب اقدام به خرید تخته توسکا کرد؟ در این مطلب سعی شده است تا به اختصار ویژگی و کاربرد تخته توسکا بیان شود.

تخته توسکا و کاربرد های آن

خرید تخته توسکا به منظور استفاده از آن به عنوان روکش بسیار دارای اهمیت است. در ابتدا خوب است بدانید که درخت توسکا دارای انواع متفاوتی است اما بومی آن مربوط به قاره ی اروپا و جزایر بریتانی است. یکی از مهمترین دلایل خرید تخته توسکا به منظور استفاده از آن در صنعت روکش سازی این است که این درخت جذب رطوبت بالایی دارد.

خوب است که ذکر شود چوب هایی برای صنعت روکش سازی مناسب هستند که دارای استقامت و انعطاف باشند، این دو ویژگی در هر چوبی که باشد فعالان این صنعت را به خود جذب می کنند و در این میان تخته توسکا از جایگاه خوبی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های مطلوب برای روکش صنایع چوبی، رنگ و طرح چوب می باشد. طیف رنگی توسکا از قهوه ای مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز متغیر است. رنگ چوب درخت با پیر شدن آن تیره تر می شود. خوب است بدانید بین چوب درونی (مغز چوب ) و چوب رویه مرز مشخصی وجود ندارد و کاملا در تماس با یکدیگر هستند، از این رو تخته چوب توسکا نیز رنگ قابل قبول و در خور توجه ای دارد.

خرید تخته توسکا

با خرید تخته توسکا متوجه خواهید شد که این درخت چوبی نرم دارد و به همین علت در استفاده و ساخت برخی از تولیدات باید مراقب باشید تا بر روی چوب اثر فرورفتگی و گودی برجای نماند. تخته توسکای تهیه شده از این درخت چسب را به خوبی جذب می کند، رنگ پذیری بالایی دارد و به خوبی می توان آن را صیقل داد. خرید تخته توسکا را به منظور استفاده از آن در تولید تخته سه لا، پالت و همچنین ابزارآلات موسیقی می توانید انجام دهید، بدنه گیتار الکتریک را از تخته توسکا می سازند.

آیا خرید تخته توسکا مقرون به صرفه است؟

قیمت خرید تخته با توجه به نوع آن محسوب می شود. درخت توسکا دارای انواع مختلف و متفاوتی است و بر همین اساس نیز قیمت و بهای آن مشخص می شود؛ مثلا توسکای قرمز دو درجه کیفی دارد، یک نوع آن گره دار است و نوع دیگر آن ساده. نوع گره دار توسکای قرمز به مراتب ارزان تر است و نوع ساده ی آن قیمت بیشتری دارد.

خرید تخته توسکا را حرفه ای انجام دهید

هنگام خرید تخته توسکا باید بدانید که تخته ها معمولا بر اساس طول، ابعاد مربعی و متر فروخته و خریداری می شود. تولیداتی مانند میخ های چوبی و چوب قاب عکس بر اساس طول فروخته می شوند. فروش محصولاتی مانند تخته سه لا، فرمیکا و نئوپان بر اساس متر مربع است و تخته های عادی که عرض آنها یکدست نیست، بر اساس متر تخته به بازار عرضه می شود. یک متر تخته معادل است با تخته هایی که ضخامت آن ۲.۵ سانتی متر، عرض و طول آن یک متر باشد.

تعداد متر تخته را به راحتی می توانید با فرمول زیر محاسبه کنید؛ برای محاسبه تعداد متر تخته در هر قطعه چوب کافی است که ضخامت آن را در طول و عرض ضرب کنید؛ فقط حواستان به واحد های اندازه گیری باشد. ضخامت بر حسب سانتی متر است، اما طول و عرض بر حسب متر است، پس اگر مثلا طول و یا عرض را بر حسب سانتی متر داشتید ابتدا باید آن را به متر تبدیل کنید و برای تبدیل سانتی متر به متر کافی است عدد مورد نظر را بر صد تقسیم کنید، آنگاه از فرمول استفاده کنید. برای مثال اگر ابعاد یک تخته با  ضخامت ۲.۵ سانتی متر و عرض ۲۰ سانتی متر و طول ۳ متر داشته باشیم برای محاسبه متر- تخته آن به این صورت عمل می کنیم؛ ابتدا عرض را که به سانتی متر دارید بر صد تقسیم کنید تا به متر تبدیل شود، سپس عدد به دست آمده را در ضخامت و طول ضرب کنید:

۲۰ ÷ ۱۰۰= ۰.۲

۳× ۰.۲ ×۲.۵= ۱.۵

تخته، چوبی است که در اندازه ها و ضخامت های استاندارد تولید و عرضه می شود، صفحات تخته را می توانید ابعاد زیر بیابید:

ضخامت ۲ تا ۵ سانتی متر

عرض ۵ تا ۵۰ سانتی متر

طول ۱.۵ تا ۷ متر

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خرید تخته توسکا مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد