طراحی سایت با وردپرس

0

۱۳ مزیت طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند، مزایای بسیاری دارد. از زمانی که وردپرس به دنیای اینترنت وارد شد، میلیون­ها کاربر را به خود جذب کرد که این استفاده گسترده به دلیل ویژگی­های منحصر بفرد طراحی سایت با وردپرس است که در این مطلب مزایای استفاده از وردپرس برای شما شرح داده می­شود.

اجازه دهید داستانی را برای شما تعریف کنم. این داستان مربوط به وقتی است که برای اولین بار توسعه سایت‌ را آغاز کردم. ۱۰ سال قبل، زمانی که در حال یادگیری طراحی و توسعه سایت بودم، از نرم­افزارهای متفرقه و مختلفی مثل دریم‌ویور (Dreamweaver) استفاده می­کردم. زمانی که در دانشگاه بودم، یاد گرفتم که چگونه از ابزارهای طراحی سایت به طور اختصاصی استفاده کنم. من تقریباً به این برنامه عادت کردم اما زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و تجربیاتی در دنیای واقعی به دست آوردم، طولی نکشید که متوجه شدم استفاده از انواع مختلف سیستم­های مدیریت محتوا برای طراحی سایت، دارای مشکلات زیادی است.

طراحی سایت با وردپرس

چندین سایت را با استفاده از برنامه­های مختلف برای مشتریان طراحی کردم. ایجاد تغییرات کار بسیار دشواری بود. فقط ۳۰-۴۵ دقیقه طول می‌کشید تا یک نوار پیمایش را دوباره طراحی کنم. کمی بعد با وردپرس آشنا شدم که یک سیستم مدیریت محتوای عالی است. من به سرعت یاد گرفتم که باید از وردپرس به طور انحصاری برای طراحی سایت‌هایم استفاده کنم.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار پویاست که به‌روزرسانی سایت را راحت می‌کند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از وردپرس آوره شده است. امیدوارم که این مطالب به شما در تصمیم‌گیری درباره طراحی سایت با وردپرس کمک کنند.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

۱- سایت‌ های زیادی از وردپرس استفاده می‌ کنند

با استفاده از وردپرس وارد دنیای جدید و بزرگی می‌شوید. ۶/۷۴ میلیون سایت، از وردپرس استفاده می‌کنند. وجود این تعداد از کاربران به این معناست که این سیستم مدیریت محتوا، بسیار پرکاربرد است و طراحی سایت با وردپرس آسان و دلچسب است. همچنین باعث می­شود که خدمات پشتیبانی و آموزش عالی بر روی اکثر قالب­ها و افزونه­های وردپرس وجود داشته باشد.

۲- سیستم مدیریت محتوای عالی

بزرگ‌ترین مزیت وردپرس، راحتی پیمایش صفحات و محتوا است. به همین خاطر است که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای عالی به شمار می­رود. وردپرس به گونه‌ای طراحی‌ شده ‌است که بتوانید همه چیز را مطابق خواسته خودتان تنظیم کنید.

۳- افزونه ­ها یا پلاگین ‌ها

افزونه­های زیادی که در طراحی سایت با وردپرس استفاده می­شوند، بهترین دوستان شما خواهند بود. در خصوص سیستم‌های مدیریت محتوای دیگر، خواندن، درک کردن و استفاده از پلاگین‌ها سخت‌تر است. به طور کلی به شما بستگی دارد که چطور می‌خواهید از آن‌ استفاده کنید. افزونه­های رایگان و پولی زیادی وجود دارند که می‌توانید برای طراحی سایت با وردپرس از آن­ها استفاده کنید.

۴- سئو

پلاگین‌های وردپرس به منظور سادگی و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو، SEO) طراحی شده‌اند. برخی افراد در خصوص متا تگ‌ها و دیسکریپشن‌ها با مشکل برخورد می‌کنند. وردپرس درک و استفاده از این تگ‌ها را راحت می‌کند. همچنین وردپرس معلم خوبی برای سئو است. وردپرس در خصوص انتخاب بهترین کلمات و عبارات برای استفاده در موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند. به این ترتیب، افراد بیشتری می‌توانند محتوای شما را پیدا کرده و از آن استفاده کنند. همچنین دارای ابزارهای اختصاصی سئو مانند افزونه «یوست سئو» است که طراحی سایت با وردپرس را به فرآیندی لذت­بخش تبدیل می­کند.

– سایت‌ های فروشگاهی

امروزه اشخاص زیادی، کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه می‌کنند. افراد زیادی هم به صورت آنلاین اقدام به فروش کالاها یا محصولات خود می‌کنند. افزونه­های فروشگاه الکترونیک وردپرس مانند WooCommerce، نقش بزرگی را در زمینه توسعه این فروشگاه­های آنلاین دارند. اگر محتوای سایت فروشگاهی شما به طور کارآمد بهینه‌سازی شود، می‌توانید افراد بیشتری را به سمت برند خود جذب کنید و به این ترتیب فروش بیشتری خواهید داشت.

۶- انجمن ‌ها

شما به راحتی می‌توانید با نصب پلاگین­های انجمن­ساز، سایت وردپرس خود را به یک انجمن تبدیل کنید. ما استفاده از پلاگین bbPress را برای ایجاد انجمن توصیه می‌کنیم.

۷- وبلاگ ‌نویسان

چه تعدادی از شماوبلاگ‌نویس هستید؟ وردپرس توجه خاصی به این شیوه تبلیغاتی دارد. وبلاگ‌نویسی همچنان در مرکز توجه این برنامه قرار دارد. اگر وبلاگ‌نویسی روش اصلی شما برای کسب درآمد و جذب مشتری است، باید سریع‌تر به طراحی سایت با وردپرس فکر کنید.

۸- هزینه کم

نصب وردپرس بر روی سرور شما کاملاً رایگان است. قالب های رایگان زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اکثراً فقط با یک کلیک می‌توانید اقدام به نصب یک قالب کنید.

۹- قالب ­های حرفه ‌ای

شما می‌توانید قالب­های پولی را با قیمت ۱۹ تا ۹۹ دلار خریداری کنید. بسیاری از شرکت‌های بزرگ از پلتفرم وردپرس استفاده می‌کنند. قالب­های پولی زیادی وجود دارند که می‌توانید برای کسب و کار خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

۱۰- به‌روز‌رسانی ‌ها

برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس همیشه به‌روزرسانی­های مختلفی منتشر می‌شود. بنابراین، این سیستم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

۱۱- عملکرد

وردپرس برای کدنویسی حداقل با زبان برنامه­نویسی PHP طراحی شده است. این امر اجازه می‌دهد که وب‌سایت شما به سرعت بارگذاری شود و نیاز به استفاده از کدهای زیاد و تو در تو نداشته باشد. طراحی سایت با وردپرس نیاز به کدنویسی را به حداقل مقدار ممکن می­رساند.

۱۲- واکنش ‌گرا

اکثر قالب­های وردپرس به گونه‌ای یکپارچه‌سازی ‌شده‌اند که در دستگاه‌های موبایل نیز نشان داده شوند. تفاوتی نمی‌کند اگر وب‌سایت خودتان را بر روی تلفن همراه، تبلت و غیره مشاهده کنید.

وردپرس دارای هزاران قالب واکنشگرای مختلف است. داشتن یک سایت واکنشگرا که در تمام دستگاه‌ها به خوبی عمل می‌کند، برای ایجاد تجربه کاربری مناسب بسیار مهم است. وردپرس عملکرد خوبی در این زمینه دارد.

۱۳- منبع بازبودن

وردپرس یک نرم‌افزار منبع باز است و هر کسی می‌تواند کُد منبع آن را مورد استفاده و بررسی قرار دهد، تغییر دهد و مجدداً استفاده کند. همانطور که گفته شد بسیاری از قالب­ها و افزونه­های آن رایگان هستند. منبع باز بودن وردپرس به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد که بتوانند کُد را به صورت آنلاین به‌اشتراک ‌بگذارند. به‌اشتراک‌گذاری کُد می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه در طراحی سایت با وردپرس شود.

سخن آخر

حال که با مزیت های طراحی سایت با وردپرس آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم خود را بگیرید. آموزش‌های رایگان و فراوان در سطح وب، افزونه های کاربردی و سایر مزایا که نام بردیم یک پیام مهم دارند. اینکه برای کسانی که آشنایی زیادی با کدنویسی ندارند و قصد دارند که یک وبسایت طراحی کنند، بهترین گزینه استفاده از وردپرس است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد