دستگاه رنده گندگی محک

0

راهنمای خرید دستگاه رنده گندگی محک

در گذشته به دستگاه رنده گندگی محک گنده گیر می گفتند اما با گذشت زمان این اصطلاح به گندگی تغییر پیدا کرد. دستگاه رنده گندگی محک به دستگاهی در نجاری گفته می شود که چوب و یا الوار ناهموار را رنده کرده و از آن یک سطح صاف و هموار درست می کند.

دستگاه رنده گندگی محک

استفاده از این دستگاه اصلا نیاز به صرف نیرو و یا زور و بازوی اپراتور نداشته و خودش در حین رنده کردن می تواند حرکت کند به همین خاطر در حال حاضر یکی از ابزارهای کاربردی و محبوب در نجاری به حساب می آید.البته استفاده از این دستگاه باید در مرحله آخر عملیات تبدیل الوار به چوب صورت گیرد و قبل از آن الوار باید بوسیله اره نواری به اندازه مورد نظر برش خورده و بعد با استفاده از دستگاه رنده یا برند دیگر صاف و هموار شود.

انواع دستگاه رنده گندگی محک

دستگاه رنده و یا برند های دیگر مانند همه ماشین ها و ابزارهایی که در نجاری مورد استفاده قرار می گیرند به صورت تک فاز و یه سه فاز طراحی و تولید شده است. البته اگر توقع یک موتور قوی و با قدرت را دارید، بهتر است گندگی محک را با موتور سه فاز خریداری نمایید. البته برای استفاده از دستگاه تک فاز و سه فاز باید به برق کارگاه و محدودیت های استفاده از آن هم توجه کنید تا دچار مشکل اتصالی یا پریدن فیوز و مشکلات اینچنینی نگردید.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه رنده 

ماشین گندگی محک از یکسری اجزاء که در همه برند ها مشترک بوده و کارکرد یکسانی هم دارند، تشکیل شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

بدنه: بدنه دستگاه از جنس چدن و یا آلیاژ های سخت بوده و همه دکمه ها و شاسی های ماشین روی آن نصب می شود. ویژگی بدنه دستگاه رنده گندگی محک استحکام و ضخامت زیاد آن است که باعث کیفیت و ماندگاری بالای دستگاه شده است.

صفحه اصلی: صفحه ای اصلی به صفحه ای گفته می شود که الوار روی آن سوار شده و به حرکت درمی آید تا اینکه رنده شود.

جک های بالابر: برای تنظیم اندازه کار دستگاه رنده به جک هایی مجهز شده است که به آن جک های بالابر گفته می شود.

اهرم تنظیم ارتفاع: در دستگاه رنده گندگی محک و همه دستگاههای مشابه آن صفحه متحرکی وجود دارد که با استفاده چرخاندن اهرم طراحی شده روبروی دستگاه می توانید اندازه صفحه را تغییر دهید و مطابق با نیاز خود آن را تنظیم نمایید. با استفاده از این قابلیت امکان برداشتن بار از روی الوار به میزان دلخواه فراهم شده است.

نشانگر : روی بدنه دستگاه رنده نشانگری وجود دارد که وظیفه آن نشان دادن فاصله صفحه تا تیغه است. با استفاده از این نشانگر قبل از اینکه دستگاه روشن شود اندازه صفحه گندگی قابل تنظیم خواهد بود.

موتور دستگاه: موتور دستگاه کار چرخاندن توپی ها را بر عهده دارد. موتور ماشین می تواند به صورت تک فاز و یا سه فاز طراحی شود که البته موتور سه فاز قدرت بیشتری دارد.

غلطک ها: کاری که غلطک ها در دستگاه رنده انجام می دهن، این است که چوب را روی صفحه حرکت می دهند.

توپی تیغه: از مهمترین قسمت ها و اجزای دستگاه رنده توپی تیغه است. کار توپی تیغه رندیدن الوار بوده که این کار را با استفاده از توپی و کفشک های کناری انجام داده و با استفاده از همین توپی و کفشک ها هم پوشال ایجاد شده به بیرون هدایت می شود.

تسمه ها و زنجیرها: برای اینکه غلطک ها بتوانند حرکت کرده و به گردش دربیایند باید زنجیر و تسمه هایی در دستگاه تعبیه شده باشد.

مشخصات فنی دستگاه رنده 

دستگاه رنده گندگی محک موتور قدرتمندی دارد که تیغه آن را با سرعت ۹۰۰ دور در دقیقه به حرکت در می آورد. برخی از مشخصات فنی این دستگاه به شرح ذیل هستند:

  • قدرت موتور ماشین بسیار زیاد بوده و تیغه دستگاه را با سرعت ۹۰۰۰ دور در دقیقه به حرکت در می آورد.
  • دامنه برش دستگاه ۵ تا ۱۲۷ میلی متر بوده و با استفاده از این ماشین می توان عرض محصول را تا ۳۱۸ میلی متر رنده کرد.
  • قدرت دستگاه ۱۵۰۰ وات و وزن آن ۳۲ کیلوگرم است.
  • چین کشور سازنده دستگاه رنده گندگی محک بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.
  • عرض رنده کاری توسط این دستگاه ۳۱۸ میلی متر و عمق رنده کاری هم دو نیم میلی متر می باشد.

در مجموع ماشین نجاری مذکور به عنوان ماشینی مدرن و بسیار کارآمد در نجاری ها شناخته شده و در محدوده قابلیت های طراحی شده برای آن بسیار خوب عمل کرده است.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک دستگاه رنده گندگی محک مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد