خرید دستگاه گندگی کجا و چگونه؟

0

خرید دستگاه گندگی کجا و چگونه؟

خرید دستگاه گندگی کجا و چگونه؟ : نجاری ها برای اینکه بتوانند ضخامت یکسانی در چوب ایجاد کنند یا اینکه قطعات چوب در ابعاد و اندازه های مختلف داشته باشند باید از دستگاه گندگی استفاده نمایند. برای همین خرید دستگاه گندگی یک موضوع مهم و البته نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود چون با استفاده از آن می توانند محصولات خود را در کیفیت و زیبایی بیشتری تولید کرده در نتیجه مشتریان بیشتری هم داشته باشند. نجاری ها می توانند خرید دستگاه گندگی را در دو نوع انجام دهند.

نوع اول ماشین گندگی با بالابر اتوماتیک و نوع دوم ماشین گندگی با بالابر دستی. هر کدام از این ماشین ها به شکل خاصی کار کرده و البته کارایی یکسانی دارند اما نوع اتوماتیک کارکرد ساده تری دارد. در ماشین گندگی اتوماتیک تنظیم صفحه با استفاده از دو دکمه صورت می گیرد. دکمه هایی که کار بالا و پایین بردن صفحه را به صورت مجزا بر عهده دارند اما در نوع دستی بالا و پایین کردن صفحه باید دستی صورت گیرد که این کار را کمی مشکل می کند برای همین بهتر است در هنگام خرید دستگاه گندگی نوع اتوماتیک انتخاب شود که کار با آن سریعتر و راحت تر خواهد بود.

توجه به انواع غلطک در خرید دستگاه گندگی

در هنگام خرید این دستگاه یکی از نکاتی که باید حتما به آن توجه داشته باشید انواع غلطک در آن است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم. خرید ماشین گندگی باید بر اساس نیاز و دقت لازم صورت گیرد تا اپراتور بتواند با استفاده از آن نیازهای برش و سایر اعمال نجاری را برطرف نماید. هر چقدر دستگاههای نجاری کارایی بیشتر و کارکرد های چند منظوره داشته باشند خرید آنها مقرون به صرفه تر خواهد بود برای همین در مورد خرید دستگاه گندگی هم باید این دقت نظر صورت گیرد. کاری که غلطک در این ماشین انجام می دهد هدایت آسان و درست و یکنواخت چوب به داخل دستگاه است و برای همین در انواع ذیل طراحی و ساخته شده است:

غلطک آج دار

غلطک آجدار قبل از تیغه و قسمت بالا طراحی شده است و کاری که انجام می دهد، این است که با گرفتن چوب و هدایت آن به سمت تیغه کار برش را آسان تر می کند. بر روی این نوع غلطک یکسری شیارهایی طراحی شده است که این شیارها نسبت به محور طولی آن به صورت زاویه دار هستند و با استفاده از یک فنر و بر اثر فشار چوب را به سمت تیغه هدایت می کند. حرکت غلطک درست در جهت عکس حرکت توپی طراحی گردیده است.

غلطک صاف

طراحی غلطک صاف بعد از تیغه در قسمت بالا صورت گرفته و کاری که این غلطک انجام می دهد این است که چوب را به سمت خارج ماشین هدایت می کند. برای اینکه سطح چوب در هنگام خارج شدن از دستگاه زخمی نشود این نوع غلطک را طراحی کرده اند. غلطک صاف هم مانند غلطک آج دار با استفاده از یک فنر تحت فشار قرار گرفته و در اثر همین فشار هم چوب را به سمت خارج هدایت می نمایند. در واقع نقش فنر فشار وارد کردن به غلطک است تا بتواند چوب را به سمت داخل و یا بیرون هدایت کند. هر دو غلطک صاف و آج دار از یک طرف به چرخ زنجیرهایی متصل هستند که این چرخ زنجیرها هم قطر بوده چون دو غلطک باید به صورت همدور کار کنند. برای همین است که از چرخ زنجیر برای حرکت آنها استفاده می شود. له همین سبب در هنگام خرید دستگاه گندگی دانستن این گونه جزئیات به خرید بهتر شما کمک خواهد کرد.

غلطک صاف پایینی

در هنگام خرید دستگاه گندگی نکته دیگری که بهتر است، بدانید اینکه دستگاه مذکور یک غلطک دیگر هم دارد که به نام غلطک صاف پایینی آن را می شناسند. این غلطک در صفحه تنظیم ضخامت دستگاه قرار گرفته و کاری که انجام می دهد این است که حرکت چوب را به سمت تیغه آسان می کند. غلطک های صاف پایینی از دو طرف داخل بلبرینگ قرار دارند ولی با این وجود حرکتی از خود نخواهند داشت و بر اثر فشار حاصل از چوب به حرکت در می آیند. البته برخی ماشین های گندگی این نوع غلطک را ندارند به همین سبب بهتر است هنگام خرید دستگاه گندگی این جزئیات را از فروشنده بپرسید و از آن راهنمایی بگیرید.

لزوم شناخت یاتاقان در خرید دستگاه گندگی

یک مورد دیگر که در هنگام خرید دستگاه گندگی باید به آن توجه کنید یاتاقان های طراحی شده در آن است. این یاتاقان ها در دو سر توپی و غلطک های ساده و آجدار و بلبرینگ قرار داشته به شکلی که بلبرینگ ها در داخل یاتاقان ها جای گرفته اند. در واقع محفظه ای برای نگهداری بلبرینگ محسوب می شوند.

کفشک ها

برای اینکه چوب دچار لرزش نشود و هنگام برش سطح صاف و یکدستی روی آن ایجاد گردد از کفشک در داخل دستگاه استفاده می کنند. البته در برخی از ماشین ها این نوع کفشک تعبیه نشده است و به همین سبب باید در هنگام خرید دستگاه گندگی از فروشنده سوال کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خرید دستگاه گندگی کجا و چگونه؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد