خرید تخته نراد روسی

0

خرید تخته نراد روسی، انتخابی مقرون به صرفه

خرید تخته نراد روسی از دیر باز مورد توجه فعالان این عرصه بوده است. با توجه به خصوصیاتی که این چوب دارد، می توان از آن در سازه های زیادی استفاده کرد. با خرید تخته نراد روسی متوجه خواهید شد که چوب این درخت نرم بوده و به راحتی ابزار را قبول می کند. نراد یک نمونه از ۴۰ نمونه درختان کاج است. یکی از دلایل خرید تخته نراد روسی قیمت مناسب و صنعتی بودن آن است.

این امر باعث شده تا همواره مورد توجه باشد. این چوب دارای مصارف گوناگون و متعددی است. تفاوت قیمت چوب روسی با توجه به کیفیت و خیس و یا خشک بودن آن متفاوت است. بهتر است بدانید به هر چوبی که از کشور روسیه وارد ایران می شود، چوب روسی گفته می شود. در حالی که از روسیه گونه های متفاوتی از چوب وارد ایران می شود که یکی از قدیمی ترین و پر کاربرد ترین آنها نراد است، از دیگر انواع چوب های وارداتی از روسیه می توان به ساسنا و یولکا اشاره کرد .

قبل از خرید تخته نراد روسی از کاربردهای آن مطلع شوید

خرید تخته نراد به دلیل کاربرد و ویژگی های آن دامنه ی وسیعی دارد. تخته نراد دارای چوبی سبک و نرم می باشد. می توانید طرح هایی از خطوط صاف را به راحتی در آن ببینید. این چوب دوام کمی دارد و کار کردن با آن بسیار ساده است و در اصطلاح خوش کار است. تخته نراد روسی رنگ پذیری خوبی دارد. خرید تخته نراد روسی را در ابعاد مختلف می توانید انجام دهید.

از دیگر ویژگی های تخته می توان به سنباده خوری خوب آن، میخ خوری و شکل پذیری خوب آن اشاره کرد. این چوب به علت سبکی و الاستیته ی بالا گزینه مناسبی برای اسکلت ساختمان ها است. خرید تخته نراد روسی با هدف استفاده از آن در صنعت مبلمان نیز انجام می شود. همچنین کاربرد تخته نراد روسی برای تولید کف پوش های چوبی بسیار مورد توجه است. کمد و کابینت های ساخته شده از تخته نراد روسی از دیگر کاربرد های آن می باشد و همین دامنه وسیع از کاربرد، خرید تخته نراد روسی را برای هر صنعتگری موجه می کند.

خرید تخته نراد روسی باید با توجه به ابعاد الوار آن انجام شود

باید بدانید که خرید تخته نراد روسی بر اساس ابعاد الوار آن انجام می شود. شما می توانید الوارهای آن را در اندازه های متفاوتی تهیه و خریداری کنید. این الوار و تخته ها از ضخامت ۲.۵ تا ۷.۵ سانتی متر و طول ۴ متر تا ۶ متر در بازار به فروش می رسد. اما اینکه شما چه اندازه از الوار نیاز دارید تا سازه ی چوبی خود را بسازید، بستگی به محاسبات دقیق شما دارد.

خرید تخته نراد روسی

هنگام خرید تخته نراد روسی باید بدانید که تخته ها معمولا بر اساس طول، ابعاد مربعی و متر فروخته و خریداری می شوند. تولیداتی مانند میخ های چوبی و چوب قاب عکس بر اساس طول فروخته می شوند. فروش محصولاتی مانند تخته سه لا، فرمیکا و نئوپان بر اساس متر مربع است و تخته های عادی که عرض آنها یکدست نیست، بر اساس متر تخته به بازار عرضه می شود. یک متر تخته معادل است با تخته هایی که ضخامت آن ۲.۵ سانتی متر، عرض و طول آن یک متر باشد.

تعداد متر تخته را به راحتی می توانید با فرمول زیر محاسبه کنید: برای محاسبه تعداد متر تخته در هر قطعه چوب کافی است که ضخامت آن را در طول و عرض ضرب کنید. فقط حواستان به واحد های اندازه گیری باشد. ضخامت بر حسب سانتی متر است، اما طول و عرض بر حسب متر است، پس اگر مثلا طول و یا عرض را برحسب سانتی متر داشتید، ابتدا باید آن را به متر تبدیل کنید و برای تبدیل سانتی متر به متر کافی است عدد مورد نظر را بر صد تقسیم کنید؛ آنگاه از فرمول استفاده کنید. برای مثال اگر ابعاد یک تخته با ضخامت ۲.۵ سانتی متر و عرض ۲۰ سانتی متر و طول ۳ متر داشته باشیم، برای محاسبه متر- تخته آن به این صورت عمل می کنیم: ابتدا عرض را که به سانتی متر دارید بر صد تقسیم کنید تا به متر تبدیل شود، سپس عدد به دست آمده را در ضخامت و طول ضرب کنید

۲۰ ÷ ۱۰۰= ۰.۲

۳× ۰.۲ ×۲.۵= ۱.۵

تخته، چوبی است که در اندازه ها و ضخامت های استاندارد تولید و عرضه می شود، صفحات تخته را می تواند در ابعاد زیر بیابید:

ضخامت ۲ تا ۵ سانتی متر

عرض ۵ تا ۵۰ سانتی متر

طول ۱.۵ تا ۷ متر.

تعمیر ضربه خوردگی تخته نراد روسی

پس از خرید تخته نراد بد نیست درباره تعمیر ضربه خوردگی آن نیز اطلاعاتی به دست آورید. همانطور که ذکر شد تخته نراد بافتی نرم دارد و امکان دارد دچار ضرب خوردگی و خراش شود. برای برطرف کردن این مشکل می توانید کمی آب بر روی قسمتی که دچار ضربه شده است، بریزید تا کاملا جذب چوب شود، سپس دستمال پارچه ای مرطوبی را بر روی همان قسمت گذاشته و اتو را روی پارچه قرار دهید، به مدت ده دقیقه این عمل را انجام دهید تا آب موجود در زیر چوب تبخیر شود تا بافت های فشرده را آزاد کند و به بالا برگرداند.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خرید تخته نراد روسی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد