خانه های چوبی دو طبقه

0

استفاده از چوب فریم برای خانه های چوبی دو طبقه:

چوب فریم، با عنوان چوب ساختمانی نامیده می شود، چوبی که استفاده شده برای ساخت (کف، سایبان و سقف و ..)  برای خانه های چوبی دو طبقه و دارای مرغوبیت خوبی است. خصوصیات فنی آن کاملا مناسب و عالی است، دارای خاصیت بزرگنمایی خوبی است. لیست زیر خانواده های مختلفی را در زمینه چوب الوار یا فریم نشان می دهد.

استاندارد SPF (صنوبر-کاج) .

خانه های چوبی دو طبقه

چوب ساختمانی سبک به طور عمده در ساخت و ساز مسکونی استفاده می شود. از درختان چوب نرم (صنوبرو کاج) که اره شده و به صورت استاندارد به ابعاد استاندارد (۲×۴ “، ۲×۶″، ۲×۸ “، و غیره) در آمده اند این چوب ها ساخته می شود. چوب به عنوان یک ماده فریم مناسب است که با پردازش بسیار تغییر می کند، دارای انرژی کمتری است، و یک منبع تجدیدپذیر است و کربن را ذخیره می کند.

چوب سنگین به هر چوب بیش ازx 4.5 “اشاره دارد و اغلب برای ساخت و ساز استفاده می شود. ابعاد بزرگ چوب می تواند بارهای سنگین را پشتیبانی کند و در عین حال به شدت مقاوم در برابر آتش است.

چوب لبه دار انگشتی (همچنین به عنوان انتهای پیوند و انتهای پیوند شناخته می شود) با استفاده از تکه های کوتاه و خشک از چوب که در هر طرف ماشینکاری شده و با استفاده از یک چسب ساختاری مقاوم در برابر آب ترکیب شده است. این تکنیک از لحاظ اکولوژیکی سودمند است، زیرا استفاده از قطعات کوتاه چوب برای ایجاد یک محصول سبب می شود که بزرگتر، پایدار تر و راحت تر باشد.

استفاده از چوب مهندسی شده برای خانه های چوبی:

چوب مهندسی شده نیاز به پردازش بیشتر نسبت به چوب استاندارد فریم دارد. همانطور که انتظار می رود، چوب های مهندسی شده گران تر از انواع گفته شده در بالا می باشند و انرژی تجدید پذیری بالاتری دارند با توجه به این که تحولات چندگانه در آنها رخ می دهد. با این وجود، این مزایای فنی و زیست محیطی را دارد: می تواند بسیار قوی است.

همچنین استفاده از قطعات کوچک این نوع چوب نیز در خانه های چوبی دو طبقه صورت می گیرد . برای استفاده در پله ها مخصوصا بکار گرفته می شود. درست است که این نوع چوب گرانتر است اما به دلیل استحکام و فشرده سازی این نوع چوب قطعا پس از ساخت خانه های چوبی دو طبقه از مشکلات کمتری برخوردار می شوید. می توانید از این نوع چوب برای کف پوش استفاده کنید.

انواع مختلف محصولات چوبی مهندسی شده و ویژگی های اصلی آنها در اینجا آمده است.

استفاده از چوب گلولام برای خانه های چوبی دو طبقه:

Glulam یک نوع چند لایه ای است که با استفاده از چندین ضخامت از قطعات نازک چوب جامد تولید می شود و همراه با چسب های فنول مقاوم در برابر قارچ که مقدار بسیار کمی از مواد شیمیایی سمی را منتشر می کنند تولید می شود. این فرآیند باعث می شود پرتوهایی تولید شود که قوی و مناسب برای پوشش های گسترده هستند. به دلیل اینکه گلولام قوی است و بسیار آسان نصب می شود، اغلب در ساخت قاب سقف خانه های چوبی دو طبقه استفاده می شود.

استفاده از چوب با لایه های متقاطع برای خانه های چوبی دو طبقه:

تخته چند لایه چوب (CLT) با استفاده از بسیاری از ورق های چوبی که در بالای یکدیگر قرار داده شده و سپس به هم چسبانده می شود تولید می شود. هر لایه به سمت مقطع عرضی متقابل میرود، که برای پانلهای بسیار پایدار و قوی ساخته میشود. در طی بیست سال گذشته این نوع چوب جای خود را در بازار اروپا باز کرده است، CLT اخیرا در آمریکای شمالی نیز بسیار بکار می رود. این نوع چوب دارای ویژگی های حرارتی و صوتی عالی است، بسیار مقاوم در برابر آتش، و قدرت ساختاری استثنایی را فراهم می کند. CLT می تواند برای ساخت دیوارها، کف و سقف استفاده شود. تا به امروز، عمدتا در ساخت و ساز مسکونی به خصوص برای خانه های چوبی دو طبقه استفاده شده است، اما برای ساختمان های چوبی بلند (بین ۵ تا ۱۰ متر) نیز در در سراسر جهان استفاده می شود.

استفاده از چوب OSB برای خانه های چوبی دو طبقه:

OSB (Oriented Board Board) ، همچنین به نام Aspenite شناخته می شود، یک پنل ساخته شده با استفاده از نوارهای کوچک چوب است. OSB به عنوان تخته سه لا نیز معروف است و مقاوم در برابر آب و هوا هستند. اغلب به عنوان پوشش بیرونی استفاده می شود.  به دلیل زیبایی که دارند در نما ساختمان های چوبی استفاده می شوند.

راهنمای خرید:

این شرکت از سازه های چوبی مرغوب استفاده کرده و از مهندسان بسیار عالی و مجرب و با تجربه استفاده کرده، هم چنین اولین متدهای روز در جهان را به کار می برد. شما به راحتی از طریق سایت ما می توانید به صورت آنلاین درخواست داده و افتخار می کنیم با نظارت خود شما خانه ای را به شما تحویل دهیم که دیواره های ان از پشم سنگ و پشم شیشه و از چوب وارداتی کشورهای خارجی همانند روسیه استفاده خواهیم کرد. این شرکت مفتخر به ارائه چندین پروژه چوبی در زمینه ویلای چوبی، نما، آلاچیق و دیگر سازه های چوبی می باشد.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک خانه های چوبی دو طبقه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد