طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

0

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس راهی است برای برقرار ارتباط با کاربران تمام جهان. استفاده از طراحی سایت چند زبانه برای سایت های مهم لازم است.

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

طراحی سایت چند زبانه با وردپرس راهی است برای برقراری ارتباط با دنیای گسترده جهانی. استفاده از دنیای مجازی برای تولید محتوا و فروش محصول امروزه یک کار متداول است. بعضی از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی به خاطر کارایی بالای سایت اقدام به طراحی سایت چند زبانه می کنند.

این کار به چند جهت انجام می شود. یکی اینکه ممکن است صاحب سایت دنبال حضور پر رنگ تر در صحنه جهانی باشد و مطالب و محتوای تولید شده در سایت خود را به گوش دیگر خوانندگان جهانی نیز برساند. یا اینکه صاحب سایت در کار فروش کالایی است که نیاز دارد سایت او به دو زبان یا چند زبان رایج دنیا باشد. در ادامه این مقاله درباره اهمیت طراحی سایت چند زبانه با وردپرس و چگونگی آن بحث و گفتگو خواهیم کرد.

اهمیت طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

امروزه جهان وب به قدری گسترده شده است که شما می توانید به سادگی و تنها با چند کلیک با یک کاربرد در آن سمت دنیا ارتباط برقرار کنید. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از سایت های خبری، تولید محتوایی، شرکت های تجاری و حتی فروشگاهی به فکر چند زبانه کردن سایت های خود بیفتند.

از طریق طراحی سایت چند زبانه با وردپرس شما می توانید مطالب تولیدی سایت خود را مخصوص کاربران دیگر کشورها نیز تولید کنید و در اختیار آنها قرار دهید. برای مثال فرض کنید شما یک سایت خبری معتبر دارید. سایتی که می تواند مورد استناد دیگر سایت ها باشد. طبیعی است هر چقدر این اتفاق بیشتر بیفتد برای سایت شما و بالا آمدن رنکینگ آن نیز مناسب تر است.

یکی از راه های این کار دو زبانه کردن سایت است. به گونه ای که اگر سایت های خبری روز دنیا، در کشورهای دیگر خواستند مطلبی را جستجو کنند، مستقیما به سایت شما خواهند رسید و در نتیجه با دو زبانه بودن سایت شما آن خبر در دسترس آنها خواهد بود.

این به معنای این است که شما محدوده کاربران سایت خود را به یکباره از ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر به چندین میلیارد نفر تغییر داده اید. در کسب و کارهای تجاری نیز گاهی لازم است از طراحی سایت چند زبانه با وردپرس بهره ببرید. به خصوص وقت هایی که در تولید یا واردات اجناس با تاجران خارجی داد و ستد دارید سایت دو زبانه حکم برگ برنده را برای شما دارد.

آشنایی با طراحی سایت چند زبانه با وردپرس

امروزه برای طراحی سایت چند زبانه با وردپرس راه کارهای متفاوتی وجود دارد. یکی از این راهکارها ترجمه سایت است که در حقیقت قدم اول برای این کار به حساب می آید. طبیعی است که هیچ افزونه ای وجود ندارد که بتواند قالب سایت شما را مستقیما به زبان دیگری تغییر دهد.

این کار نیاز به ترجمه قالب و برنامه نویسی خواهد داشت. به همین خاطر اگر می بینید که خودتان از پس این کار بر نمی آیید قطعا به یک برنامه نویس مسلط به وردپرس نیاز خواهید داشت. قدم بعد استفاده از افزونه های وردپرس برای گذاشتن به دو زبان در سایت شما است. برای این کار امروزه افزونه های بیشماری وجود دارد. افزونه هایی که هر کدام کار مشخصی را انجام می دهند و قابلیت های مشخصی دارند. اینکه تصمیم بگیرید از چه افزونه ای استفاده کنید دست خود شما خواهد بود برای مثال یکی از این افزونه ها افزونه Polylang است. برای آشنایی بیشتر با این افزونه توضیحاتی را ارائه کرده ایم.

آشنایی با افزونه طراحی سایت دو زبانه

یکی از افزونه هایی که در طراحی سایت چند زبانه مورد استفاده قرار می گیرد، افزونه Polylang است. این افزونه که در بخش مخزن وردپرس قابل دسترسی است، تا امروز بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ بار مورد استفاده قرار گرفته است و نمره ۴٫۷ را دارد.

این نمره نشان می دهد که کارایی Polylang برای طراحی سایت انگلیسی چقدر می تواند مفید باشد. پس از نصب این افزونه روی سایت خود با صفحه ای روبرو می شوید که به صورت زیر خواهد بود. برای کار کردن با این افزونه در قدم اول لازم است زبان سایت و افزونه را روی زبان فارسی (یا هر زبان مورد دلخواه دیگری) ست کنید.

سپس از بخش افزودن زبان جدید می توانید ویژگی های زبان جدید را برای وردپرس تعریف کنید. ویژگی هایی مثل راست چین یا چپ چین بودن زبان، نام زبان، کد زبان و فونت زبان. که اگر قصد دارید از چند زبان دیگر نیز در طراحی سایت خود بهره ببرید، باید برای هر زبان یک بار دیگر این کار را انجام دهید.

ویژگی های افزونه طراحی سایت Polylang

Polylang برای طراحی سایت چند زبانه از هر نظر افزونه کارآمدی به شمار می رود. در این افزونه می توانید بعضی از تنظیمات را شخصی سازی کنید و برای آن باز تعریف کنید. همچنین می توانید از حالت اولیه و دیفالت Polylang کمک بگیرید. مهمترین ویژگی Polylang همین قابلیت شخصی سازی کردن آن است.

به این شکل می توانید مشخص کنید که سایت شما برای کاربران دیگر زبان ها چه نامی داشته باشد. راست چین باشد یا چپ چین. انتخاب زبان سایت برای کاربران بر مبنای مرورگر آنها صورت بگیرد یا به شکل دیگری. فایل های دیگر وردپرس سایت به آن زبان ترجمه بشود یا نه. همه این ها از ویژگی های مهم افزونه طراحی سایت چند زبانه است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد