طراحی سایت حقوقی 

0

چرا باید اقدام به طراحی سایت حقوقی کرد

طراحی سایت حقوقی یکی از انواع سایت هایی است که امروزه به خاطر کاربردهای فراوانی که دارند مرسوم شده است. با استفاده از یک سایت حقوقی بخش ویژه ای از مشکلات رفت و آمدی و مراجعه های حضوری به دفاتر وکالت حل می شود. در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت طراحی سایت و چگونگی طراحی آن صحبت کنیم.

طراحی سایت حقوقی

درگیری های حقوقی امروزه یکی از پر دردسر ترین اتفاقات زندگی روزمره اغلب ماست. کسی نیست که در طول زندگی خود حداقل یکبار درگیر یک کار حقوقی نشده باشد. از مسائل مربوط به بیمه گرفته تا طلاق، تا پرونده های خرید و فروش، تا چک های برگشتی، تا شکایت های حقوقی و قراردادهایی که به مشکل خورده اند و حالا چاره ای جز مراجعه به دادگاه و حکم قاضی برای آن ها باقی نمانده است.

به همین خاطر است که اکثر مواقع وقتی به دفاتر حقوقی مراجعه می کنید با انبوهی از جمعیت رو به رو می شوید. برای کم کردن حضور جمعیت و حل و فصل کردن بخشی از موارد حقوقی، وکیل ها و این دفاتر معمولاً دست به طراحی سایت حقوقی می زنند. طراحی سایت به دلیل کارایی هایی که دارد می تواند بخشی از این ترافیک مراجعه کنندگان را کم کند.

کاربردهای یک سایت حقوقی

اگر هنوز برایتان سؤال است که چرا باید برای دفتر وکالت خانه خود یک سایت حقوقی داشته باشید، اجازه دهید به بعضی از کاربردهای مهم طراحی سایت حقوقی اشاره کنیم. شاید به این شکل بخشی از ابهام های تان برطرف شود.

  • ناآگاهی مردم: بخشی از مردمی که روزانه به دفاتر وکالتی مراجعه می کنند، تنها به دنبال این هستند که چند سؤال بپرسند و از دفترخانه مشاوره دریافت کنند. در حقیقت مشکل اینجاست که مردم ما نسبت به قوانین حقوقی هیچ آگاهی ای ندارند. با طراحی سایت حقوقی می توان بخشی از این مشکلات را رفع کرد. می توان بخشی به عنوان پرسش های متداول داشت و در آنجا به سؤالات پرتکرار و روزانه پاسخ گفت تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد نباشد.
  • مدیریت ترافیک: با استفاده از طراحی سایت همچنین می توانید بخشی از مشکلات دفترخانه وکالت را حل کنید. برای مثال می توانید بخشی برای نوبت دهی روزانه داشته باشید و از مراجعه کنندگان بخواهید قبل از مراجعه به دفتر وکالت از طریق سایت نوبت بگیرند و طبق زمانی که اعلام شده است به دفترخانه مراجعه کنند.
  • ارائه توضیحات لازم: گاهی بعضی از حقوقدانان به صورت تخصصی در یک حوزه خاص فعالیت می کنند. اما اغلب ارباب رجوع ها از این مسئله ناآگاه هستند و برای کارهای دیگر نیز به دفترخانه آن ها می روند. در طراحی سایت حقوقی می توان بخشی را به معرفی کارها و تخصص های دفتر وکالت اختصاص داد.
  • تبلیغات: در دنیای امروز گفته می شوند که تولید محتوا پادشاه است. شاید در نظرگاه اول فکر کنید چرا باید بعضی از مشکلات حقوقی مردم را از طریق سایت و تولید محتوا به صورت رایگان رفع کنید، اما اگر در دراز مدت به این مسئله توجه کنید می بینید که با این کار در حقیقت دارید دفتر وکالت خودتان را نیز تبلیغ می کنید. طراحی سایت و تولید محتوا یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی در دنیای امروز است.

موارد لازم در طراحی سایت حقوقی

در طراحی سایت حقوقی باید چه بخش هایی را در نظر گرفت؟ این سؤالی است که قطعاً از خودتان خواهید پرسید. سایت های حقوقی به منظور ارتباط بهتر بین مراجعه کنندگان و دفاتر حقوقی زده می شوند. پس بخش های سایت نیز باید به این ارتباط بهتر کمک کنند. مهم ترین بخش های یک سایت حقوقی را می توانید در ادامه ببینید:

 

  • درباره ما: در این قسمت درباره دفتر حقوقی و رزومه کاری وکیل های دفتر توضیحاتی ارائه می شود که به ارتباط بهتر کمک می کند.
  • تماس با ما: برای اینکه مشتریان بتوانند از دفتر مشاوره دریافت کنند لازم است بخشی به عنوان صفحه تماس با ما در طراحی سایت در نظر گرفته شود.
  • ارائه خدمات: در این صفحه مراجعه کنندگان می توانند با خدماتی که در این دفتر حقوقی ارائه می شود آشنا شوند.
  • تولید محتوا و پرسش های متداول: در این بخش مقالاتی درباره پرسش های پرتکرار قرار داده می شود. اخبار دفتر منعکس می شود و در حقیقت نقش تبلیغاتچی سایت را خواهد داشت.
  • درگاه پرداخت و نوبت دهی: می توان بخشی را برای نوبت دهی غیرحضوری در نظر گرفت. به گونه ای که مشتریان بتوانند قبل از مراجعه به دفتر وقت خودشان را رزرو کرده و سپس به دفتر مراجعه کنند.

پیگیری درخواست های حقوقی از طریق اینترنت

مسلماً مهم ترین کاربرد طراحی سایت وکالت بخش پیگیری شکایت و روند رسیدگی به پرونده های حقوقی مراجعه کنندگان است. با طراحی این بخش شما به مراجعه کنندگان کمک می کنید که پیوسته در جریان کارهای حقوقی پرونده خود قرار بگیرند و اگر نیاز به ارسال مدارک بود بتوانند از طریق سایت اقدام به این کار کنند.

در طراحی این صفحه لازم است به هر مشتری یک کد پیگیری بدهید و مدارک پرونده آن ها را در سایت بارگذاری کنید. سپس به طور مرتب مراحل پیگیری پرونده را به اطلاع مشتریان خود برسانید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد