طرح صندلی ناهارخوری

0

طرح صندلی ناهارخوری : گرچه در ایام گذشته خلق آثار معماری و طراحی شده در اماکن تاریخی و عمومی انسان را مبهوت هنر خود می­کرد، امروزه نیز استفاده از نیروی خلاقانه طراحی در ساخت مبلمان، همان حس را به انسان القاء می­نماید. طرح صندلی ناهارخوری بعنوان یکی از المانها مهم در دکوراسیون و آسایش افراد از جمله مواردی است که مورد توجه طراحان ماهر و زبده قرار گرفته است.

ضرورت توجه به طرح صندلی ناهارخوری:

محیط آشپزخانه و نیز سالن پذیرایی از محل های پر بازدید و در معرض دید منزل هستند که توجه به دکوراسیون آنها از اهمیت ویژ­ه­ای در خلق یک فضای زیبا و دلنشین در خانه دارد. سایت دکوکده با توجه به این موضوع سعی نموده است تنوع قابل توجهی از طرح صندلی ناهارخوری را از بهترین برندهای مطرح حاضر به مصرف­کنندگان معرفی نماید.

عوامل موثر در طرح صندلی ناهارخوری:

گرچه در ایام گذشته خلق آثار معماری و طراحی شده در اماکن تاریخی و عمومی انسان را مبهوت هنر خود می­کرد. امروزه استفاده از نیروی خلاقانه طراحی در ساخت مبلمان، همان حس را به انسان القاء می­نماید. طرح صندلی ناهارخوری بعنوان یکی از المان ها مهم در دکوراسیون و آسایش افراد از جمله مواردی است که مورد توجه طراحان ماهر و زبده قرار گرفته است.

گرچه زمان لازم برای خلق یک اثر هنری و یا آرگونومیک بر روی صندلی ناهارخوری کمتر از زمان لازم برای ساخت یک اثر هنری و یا آسمانخراش است ولی با مطالعه تاریخچه تولید صندلی­های ناهارخوری متوجه خواهیم شد که بسیاری از هنرمندان به نام جهان به این موضوع توجه ویژه­ای داشته­اند.

این هنرمندان به طراحی صندلی ناهار خوری بعنوان یک چالش معمارانه می­نگرند و سعی دارند اوج هنر خود را در خلق یک صندلی زیبا بعنوان اثر هنری نمایان کنند.

چوب، ماده اولیه صندلی ها

استفاده از چوب بعنوان ماده اولیه بسیاری از صندلی­های ناهارخوری سبب شد که به واسطه کار دستی بر روی این ماده اولیه بتوان با خلق طرحها و منبتهای زیبا طرح صندلی ناهارخوری را در اوج زیبایی به نمایش گذاشت.

هنرمندان گرچه اثر ابزار صنعتی را در خلق طرح بی اثر نمی­دانند؛ ولی تولید صندلی ناهارخوری با طرح دستی را به واسطه بهره­مندی از قدرت ذوق و خلاقیت هنرمند؛ نمی­توان در رده مصنوعات ماشینی قرار داد.

با توجه به تغییر علایق افراد، خصوصا جوانان، مدرنیستها نیز در عرصه اجرای طرح صندلی ناهارخوری وارد عمل شده­اند و با خلق اثرهای زیبا زمینه پاسخگویی به نیازها و علاقمندیهای نسل جوان را مهیا نموده ­اند.

امروزه دقت نظر در طرح صندلی ناهارخوری به حدی رسیده است که شاید طراحی یک آسمانخراش از اجرای طراحی غذاخوری آسانتر باشد. در دنیای رقابتی و طالب زیبایی امروز، واحدهای تحقیق و توسعه سخت در فعالیت هستند تا با نیاز سنجی درست از مصرف­کنندگان با کیفیت­ترین و زیبا­ترین محصولات را عرضه نمایند.

جنس مواد به کار رفته در ساخت صندلی

در طرح صندلی ناهارخوری اولین موضوع موثر جنس مواد اولیه­ای است که برای ساخت صندلی مورد استفاده قرار می­گیرد. در حال حاضر مواد اولیه چوبی، فلزی، چرمی، پارچه­ای و پلی­اتیلنی در سطح گسترده­ای در صنعت تولید مبلمان و نیز در تولید صندلی ناهار خوری مورد استفاده قرار می­گیرند. استفاده تلفیقی از این مواد اولیه توانسته است طراحی این صندلی های غذاخوری را از جلوه خاصی برخوردار نماید.

با توجه به مصرف بالای ماده چوب در تولید مبلمان این تهدید وجود دارد که تولید ملزومات بشر موجبات تخریب محیط زیست را فراهم آورد. این موضوع توسط افراد فعال محیط زیست و نیز بعنوان رسالت اصلی اجتماعی کارخانجات تولیدی مورد توجه قرار گرفته است.

به منظور حمایت از محیط زیست استفاده از مواد جایگزین نظیر مواد پلی­اتیلنی در سطح گسترده ­ای انجام می­گیرد. به واسطه قیمت پایین این مواد و قابل بازیافت بودن بصورت برگشت به چرخه اولیه از این مواد در سطح بالایی برای تولید صندلی ناهارخوری استفاده می­گردد.

طرح صندلی ناهارخوری

طرح چارچوب و یا کلاف صندلی از عواملی است که طراحی این غذاخوری را تعیین می­کند. طراحی کلاف امروزه بصورت ماشینی و با نظارت دقیق طراحان زبده صورت می­گیرد که صندلی غذاخوری علاوه بر زیبایی، خواص ارگونومیکی و حفاظتی را نیز داشته باشد.

در کشور ما نیز برندهای محبوب و نامداری وجود دارند که علاوه بر تولید محصول صندلی ناهارخوری، طراحی این صندلی ها را توسط کارشناسان زبده خود برای تولید سایر کارخانجات آماده­ سازی می­نمایند. برندهایی نظیر: سیما چوب، پادایران، اعتماد چوب آذربایجان، تابان، لیو، آرشیدا و ده­ های شرکت دیگر سعی می­کنند خدمات طراحی خود را به سایر واحدهای تولیدی نیز ارائه نمایند.

در طرح صندلی ناهارخوری الزاما باید فرهنگ و عرف جامعه و نیز المانها مورد ستایش در دکوراسیون منزل و اماکن عمومی مدنظر طراح باشد. برخی الگوبرداری­ها از کشورهای خارجی در واقع ضربه شدیدی به هنر و فرهنگ جامعه وارد نموده است.

کشورما بعنوان مهد هنر، پتانسیلهای بسیاری در زمینه طراحی این صندلی ها دارد که حتی می­توان از آن برای معرفی فرهنگ ایرانی بطور موثر استفاده نمود. بسیار بجا خواهد بود شرکت های سازنده با بومی سازی طرح این صندلی ها از آن بعنوان عاملی برای اشاعه فرهنگ استفاده نمایند.

دسترسی به طرح صندلی ناهارخوری ایده ­آل:

علایق و نیازمندیهای جامعه سبب شده است که تنوعی زیادی از تولیدات صندلی ناهار خوری تولید و عرضه گردد.

سایت دکوکده با علم به این موضوع جهت تسهیل دسترسی مصرف­کنندگان به طرح صندلی ناهارخوری دلخواه، سعی نموده است مجموعه­ای از طرحهای زیبای صندلی ناهارخوری را بصورت تصویری در سایت خود معرفی نماید.

مصرف­کنندگان با توجه به نکات فنی هر محصول با استفاده از خرید آنلاین از سایت می­توانند محصول مورد نیاز خود را در اسرع وقت در درب محل تحویل نمایند.

در صورت تمایل به استفاده از نظرات کارشناسی، از طریق راههای ارتباطی اعلامی در سایت امکان بهره­مندی از مشاوره کارشناسان زبده سایت وجود دارد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک طرح صندلی ناهارخوری مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد