طراحی وب سایت

0

زمانی که تصمیم به طراحی وب سایت میگیرید باید از مراحل آموزشی بسیاری بگذرید و آیتم های زیادی را یاد بگیرید تا تضمین کنید طراحی وب سایت حرفه ای را بلد هستید.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت از زمانی در دنیا اهمیت زیادی پیدا کرد که ما از عصر صنعتی به عصر اطلاعات رفتیم تا جایی که مهمترین سرمایه‌ هر شخص نه پول است و نه محصولات، بلکه اطلاعات او است. افراد زیادی در سال های اخیر اقدام به طراحی وب سایت شخصی خود کرده اند تا اطلاعات و دانسته های خود را به دیگران انتقال دهند.

آیا طراحی وب سایت برای شما مناسب است؟

امروزه یک طراح سایت به عنوان جواهر دنیای کسب و کار شناخته می شود. برای اینکه به درک این موضوع پی ببرید باید بدانید که یک فرد چه استعداد و خصلت های فردی داشته باشد تا بتواند طراحی سایت را به راحتی فرا گیرد و طراحی سایت را به شیوه‌ حرفه ای پیاده سازی کند. در طراحی وب سایت شما باید فردی باشید تا بتواند دیاگرام ذهنی خوبی داشته باشد، این جمله به این معنی است که شما باید توانایی پیاده سازی مسائل طراحی وب سایت بر روی کاغذ و سپس انتقال آنها به زبان کامپیوتر بر روی سرور خود را داشته باشید.

برای این امر شما نیاز به مهارت‌هایی نظیر خلاقیت، محاسبات نسبتا قوی، ذوق هنری متوسط و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل کارفرما دارید به گونه ای که بدانید خواسته های خود یا مشتری را چگونه با امکانات خود به سرور انتقال دهید. با این حال مهمترین نکته برای یادگیری طراحی وبسایت، داشتن صبر و تمرین زیاد در یادگیری است، البته اگر می‌ خواهید به یک طراحی سایت تمام عیار تبدیل شوید. با این حال امروزه نرم افزار طراحی سایت به وفور یافت می‌شود. نرم افزارهایی که کار شما را برای طراحی و پیاده سازی وب سایت شما بسیار راحت می کنند که در ادامه به تعاریف آنها نیز می پردازیم.

استفاده از مدیریت محتوای رایگان

شاید با خواندن مطالب بالا  ترسیده باشید یا به این نتیجه برسید که راهی جز استخدام یک طراح وب سایت برای خود یا زمان زیاد و لازم برای آموزش و صبر کردن برای حرفه ای شدن ندارید؛ اما اشکالی ندارد! امروزه برای تمام کسانی که از ذوق هنری زیادی برخوردار نیستند و طراحی وب سایت را امری پیچیده و دور از مهارت خود می‌ بینند، سیستم های مدیریت محتوای رایگان تعریف شده اند.

سیستم های مدیریت محتوا، نرم افزاری آنلاین برای طراحی وب سایت شما هستند که به صورت پنل مدیریت در اختیار شما قرار داده می‌ شوند؛ به گونه ای که شما می‌ توانید انواع سایت خبری، فروشگاهی، خدماتی و حتی وبلاگ شخصی خود را به زیبایی طراحی کنید. شما نیازی به طراحی ظاهری سایت ندارید و تمام قالب ها به صورت رایگان و پولی برای شما توسط مجرب‌ ترین متخصصین این حوزه آماده شده است. فقط کافیست با نصب افزونه های مورد نیاز خود که برای آنها در جامعه برنامه نویسی منتشر می شود امکانات سایت خود را بالاتر از دیگران پیاده سازی کنید.

در دنیای وب مستقل و حرفه ای باشید

مدیریت محتوای رایگان زیادی در وب وجود دارند که معروفترین آنها وردپرس و جوملا هستند. با تمام ویژگی های خوبی که در استفاده از مدیریت محتوا وجود دارد اما در بحث امنیت و تنوع امکانات در طراحی وب سایت فوق تخصصی شما دچار مشکل خواهید شد. پس اگر شما به این نتیجه رسیده‌ اید که برای طراحی سایت مناسب هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا دو مسیر مختلف برای تبدیل شدن به طراح سایت حرفه ای را بررسی کنیم.

قدم اول برای آموزش طراحی سایت، فراگیری اصول «Front-End» است؛ این اصول شامل موارد و تخصص های مختلفی می شود که در ارتباط با یکدیگر شما را به طراح بخش سمت مشتری یا به اصطلاح لاتین، «Client» وب سایت تبدیل می کند. مواردی که عنوان می کنیم به ترتیب است و بهتر است طبق پیشنهاد ما به فراگیری آنها بپردازید تا هرچه زودتر ارتباط بخش های مختلف طراحی سایت را درک کنید.

نیازمندی های یک طراح قالب سایت

اولین قدم برای شما، یادگیری فرمت نشانه گذاری «HTML» است. این فرمت به شما کمک می کند ساختار سایت خود را طراحی کنید. به طور مثال مطلب ما می تواند درون یک فرمت به نام تگ «P» قرار گیرد تا بتوانید این مطلب را مشاهده کنید. در مرحله دوم شما باید نشانه گذاری «CSS» و در مراحل پیشرفته «SCSS» را نیز یاد بگیرید تا شکل و شمایل ساختار قالب خود را طراحی کنید.

به طور مثال متنی که شما مطالعه می کنید شامل فونت بخصوصی است و توسعه دهنده باید این استایل و فونت را به متن داده باشد تا در مرورگر کاربران نمایش داده شود. در قدم آخر شما نیازمند یادگیری یک زبان اسکریپتی سمت مشتری به نام «JavaScript» هستید. کاربرد این زبان در اعتبارسنجی داده‌های کاربر و رفع محدودیت‌هایی است که در دانسته‌های قبلی شما مانع دستیابی شما به طرح مورد نظر وب سایت می شد. البته بهتر است بعد از یادگیری جاوا اسکریپت از کتابخانه‌های معروفی نظیر «JQuery» و «Angular» استفاده کنید تا سرعت طراحی وب سایت شما بالا رود.

نیازمندی های یک طراح سمت سرور سایت

شما نیاز دارید با مشتری یا بازدیدکننده تعامل پویا داشته باشید و این با داشته هایی که تا الان کسب کرده اید ممکن نیست. در مطالب قبلی ما در مورد تخصص «UI» و «UX» که مربوط به تجربه‌ رابط کاربری سایت‌ها است صحبت کردیم اما این به معنای توانایی شما در پویا سازی سایت نیست. در علم طراحی سمت سرور سایت، شما با دو زبان مهم «PHP» و «ASP.net» سروکار خواهید داشت.

در واقع شما با یادگیری یکی از این ۲ زبان می توانید سایت خود به طور کامل بهره برداری کنید. زبان پی‌اچ‌پی یک زبان متن باز است و جامعه گسترده ای در میان برنامه نویسان تحت وب دارد به طوری که حدود ۷۰ درصد وب سایت‌های طراحی شده توسط این زبان قدرتمند بوده است. در مقابل، زبان اِی‌اِس‌پی دات نت را داریم که محصول کمپانی بزرگ مایکروسافت است. این زبان ویژگی های خاص خود را دارا می باشد. از جمله: قابلیت کامپایل شدن و بهره وری در نرم افزارهایی که با «C#» نوشته می شوند و عملکرد پرسرعت تر از زبان رقیب خود دارد.

فریم ورک‌ها، راهی ساده برای اهداف پیچیده

زمانی که شما مشغول پروژه‌ بزرگی برای طراحی وب سایت خود هستید، ممکن است تصمیم به جمع کردن یک تیم متخصص برای این امر بگیرید. شروع کار تیمی برای یک پروژه سمت سرور زمانی مشکل می‌ شود که شما در زبانی مانند پی‌اچ‌پی نتوانید به درستی تقسیم کار کنید یا حتی بعد از تقسیم کار و تغییر تیم خود، اعضای جدید نتوانند کدهای تیم شما را در زمان کوتاه درک کنند. برای حل این مشکل مجموعه ای از تیم های متبحر اقدام به ساخت چارچوبی برای برنامه نویسی کردند که ما آنها را به نام فریم ورک می‌ شناسیم. استفاده از این فریم ورک‌ها شما را از حل مشکلاتی نظیر احراز هویت نیز راحت می کند.

مجله اینترنتی دکوکده

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد