کیت جک بالابر خودرو

0

کیت جک بالابر خودرو

کیت جک بالابر خودرو با اهداف جابجایی عمودی خودرو ها از جمله تجهیزاتی هستند که در مسیر توسعه ساختارهای بالابر هیدرولیکی در این سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. جابجایی عمودی خودروها به جهت اهدافی مانند تعمیرات، پارکینگ و… موجب شده است تا استفاده از این جک ها در کارگاه ها و پارکینگ ها مورد استقبال قرار گیرد. این جک ها را می توان در چند دسته بندی که همگی از لحاظ ساختاری متفاوت هستند قرار داد.

کیت جک بالابر خودرو

کیت جک بالابر خودرو : جک دو ستون، جک چهار ستون، جک قیچی و جک تک ستون از جمله ساختارهای مختلف جک های بالابر خودرو می‌باشند. جک های دو ستون و چهار ستون از جمله کاربردی ترین جنگ های تعمیرگاهی هستند که به جهت جک بالابر خودروهای سنگین بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع متنوعی چون جک دو ستون یا چهار ستون ماردونی، هیدرولیکی، صفحه قفل کن دستی یا برقی، اتصال در پایین و یا اتصال از بالا و… از جمله مدل های متنوع این دسته از جک ها می باشند.

در جک های بالابر خودرویی به جهت تولید نیروی هر چه بیشتر نیاز است که تعداد ستون ها را بیشتر نماییم. این مسئله در جک بالابر خودروهای سنگین که نیاز به نیروی بسیار بالایی را طلب می‌کند، باعث شده تا این جک ها را عموماً به حال چهار ستونه طراحی کنند. از طرفی سنگینی خودروهای سنگین که فشار بالایی را به جک بالابر و قطعات هیدرولیکی آن وارد می آورد، باعث خواهد شد این تجهیزات دچار فرسودگی های زودرسی باشند. در واقع قطعات و متعلقات جک بالابر خودروهای سنگین که اصولاً خود از ساختارهای هیدرولیکی محسوب می‌شوند، به سرعت دچار فرسایش شده و نیاز به تعویض و ترمیم دارند.

این روند سریع در فرسایش از یک سو و در نظر گرفتن امن بودن هر چه بیشتر در کاربردهای جک بالابر خودروی سنگین باعث شده است تا دوره های سرویس و تعویض قطعات مصرفی سیستم های هیدرولیکی این جک ها تقریبا کوتاه باشد و از آنجا که ساختار هر جک و سیستم هیدرولیکی ممکن است که با نمونه های دیگر فرق داشته باشد، تامین تجهیزات مصرفی می‌تواند به یکی از فاکتورهای اساسی در مسیر سرویس و نگهداری جک بالابر خودروهای سنگین بدل بشود. شرکت های تولیدکننده جک بالابر خودروهای سنگین با درک این نکته به ارائه محصولاتی می‌پردازند که بتوان از طریق آنها مسیر تعمیر و نگهداری جک بالابر خودروهای سنگین را به درستی انجام داد. یکی از این محصولات کیت جک بالابر خودروهای سنگین می باشد.

کیت جک بالابر خودروهای سنگین چیست؟

کیت جک بالابر خودرو : کیت جک بالابر خودروهای سنگین یک مجموعه از تمامی سیل کیت های موجود در آن جک می باشد. اما این سیل کیت دقیقا چیست؟ سیل کیت در یک جک هیدرولیک از مهمترین قسمت های یک سیستم هیدرولیکی محسوب می شود. سیل کیت ها در ساختار یک جک هیدرولیکی برای سر جک و پیستون مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند شامل انواع مختلفی چون اویل رینگ (o_ring) ، بک آپ رینگ(backup ring) ، پیستون سیل( post in seal) و… باشد.

آنچه مشخص است راندمان مطلوب و عملکرد روان و پرقدرت یک جک در گرو استفاده از سیل کیت های مطلوب خواهد بود. درج این نکته در ارائه خدمات شرکت‌هایی که محصولات مربوط به کیت جک بالابر خودروهای سنگین را عرضه می کنند، همواره دیده شده است و از طرفی تمامی کسانی که به هر دلیلی با جک های هیدرولیکی خصوصا جک بالابر خودروهای سنگین در ارتباط هستند، همواره در پیدا کردن و استفاده از یک کیت جک بالابر خودروهای سنگین که کیفیت قابل قبول و مطمئنی را ارائه بدهد کوشا خواهند بود. در بازارهای داخلی انواع مختلف از کیت جک بالابر خودروهای سنگین موجود می باشد که از جمله بهترین شرکت های تولید کننده این کیت می توان به شرکت ybs  اشاره کرد.

کیت جک بالابر خودرو : آشنایی کامل با  جک بالابر خودروهای سنگین که در حال استفاده از آن هستید، از عملکرد دستگاه گرفته تا کلیه مراحل سرویس و نگهداری برای هر کسی که به نوعی با این گونه سیستم‌ها سر وکار دارد، از الزامات خواهد بود. شناخت انواع اورینگ ها که در داخل پیستون جک مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند در مسیر تعمیر و نگهداری از آن بسیار مفید واقع شود. شناختی که به پیدا کردن یک کیت جک بالابر مطلوب کمک شایانی خواهد نمود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد