سیل گروپ چرخ بلدزر

0

سیل گروپ چرخ بلدزر

سیل گروپ چرخ بلدزر : قطعه ای که به طور معمول برای آب بندی در ماشین آلات راه سازی مانند بلدوزر، جرثقیل، لودر، میکسر و ماشین آلات حفاری مورد استفاده قرار میگیرد، سیل گروپ نام دارد. سیل گروپ متشکل از دو حلقه دارای ضخامت بالا و دو حلقه لاستیکی می باشد و در ساز های مختلف تولید و عرضه می گردد.

برای خرید سیل گروپ باید ضخامت و سختی، قطر خارجی و داخلی آن را مورد توجه قرار داد. در ساختار این قطعه از فولاد مخصوصی استفاده می گردد که جهت افزایش کیفیت و کارایی سیل گروپ معمولاً در ساختار آن یک تا سه درصد آلیاژ مولیبدن و ۱۵ درصد کروم مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از آلیاژها علاوه بر استحکام و دوام، سبب افزایش مقاومت آن در برابر فرسودگی و فرسایش می‌ شود.

همانطور که اشاره شد در ساختار سیل گروپ از آلیاژهای مانند مولیبدن و کروم  به منظور افزایش و دوام آن استفاده می گردد. مولیبدن عنصری با موارد کاربردی بسیار بالا و در عین حال کمیاب به شمار می ‌رود. این عنصر در مکان هایی که دارای دمای بالا می باشند به دلیل برخورداری از نقطه ذوب بالا،  کاربرد فراوانی دارد.

از مولیبدن در صنایع فولاد، ریخته گری، موتورهای صنعتی، اتصالات الکتریکی، صنعت هواپیما سازی و صنایع نظامی استفاده می شود. ویژگی بارز این آلیاژ افزایش مقاومت و سختی پذیری در برابر زنگ زدگی و فرسودگی می باشد. همچنین این عنصر در صنایع لاستیک، پلاستیک و رنگ سازی به عنوان رنگدانه کاربرد دارد.

سیل گروپ چرخ بلدوزر

سیل گروپ چرخ بلدزر : سیل گروپ چرخ بلدوزر عهده دار آب بندی قسمتهای مختلف آن می باشد. سیل گروپ چرخ  بلدوزر در شرایط جوی نامناسب، دارای مقاومت و دوام بالا می باشد. قسمت فلزی این قطعه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. چراکه با کیفیت و دوام محصول، رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد. یکی از ماشین آلات بسیار پرکاربرد در عملیات های عمرانی و ساختمانی، بلدوزر می‌ باشد. ماشینی آلاتی که در قسمت جلوی آن تیغه به کار رفته و ارتفاع و طول این تیغه بر اساس اندازه آن معین می ‌شود، بلدوزر نام دارد.

به منظور افزایش عملکرد و قدرت بلدوزر، انتخاب نوع صحیح تیغه، متناسب با انجام عملیات مؤثر و تاثیرگذار می‌ باشد. برای پر کردن گودال با کندن زمین، ایجاد مسیرهای قابل تردد در زمین های سنگلاخی و کوهستان، برداشتن لایه سطحی خاک و پاکسازی آن، پخش خاک در خاکریز ها و حفاظت از راه های موقت خاکی از بولدوزر استفاده می گردد. بلدوزرها بر اساس ویژگی های فنی و نوع عملیات اجرایی به بلدوزرهای بزرگ، متوسط، کوچک و بلدوزرهای جهت جمع آوری مواد زائد تقسیم بندی می گردند.

ویژگی های و مزایای سیل گروپ چرخ بلدوزر

سیل گروپ چرخ بلدزر : از مزایای دیگر سیل گروپ چرخ بلدوزر می توان به افزایش مقاومت در برابر سایش، مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگی، سختی مناسب در مقابل خوردگی و استحکام و دوام  بالا را ذکر کرد. ممانعت و پیشگیری از پخش مایعات خورنده و جلوگیری از نشت مواد آسیب زننده  از دیگر ویژگی های بارز این قطعه می باشد. ممانعت از نشت مایعات علاوه بر صرفه جویی  در هزینه ها، از انتشار مواد سمی و آلودگی محیط زیست نیز پیشگیری به عمل می آورد. همچنین باعث کاهش توان مورد استفاده پمپ می شود.

به طور کلی یکی از اجزای پمپ های گریز از مرکز که بسیار حساس و مهم می باشد، سیل های مکانیکی محسوب می شود. در صورت  انتخاب جنس مناسب و با کیفیت این قطعه و نصب اصولی و درست آن، برای سال های طولانی می توانند با کمترین مشکل مورد استفاده قرار گیرند.

در صورت عدم رعایت اصول مناسب مربوط به نصب سیل گروپ، باعث ایجاد مشکلات و آسیب های جدی در این زمینه می شود. این قطعه که از دو اورینگ و دو حلقه تشکیل شده است، در فضای پشت دو حلقه فلزی قرار می گیرد که در اثر ایجاد فشار به دو فلز، سبب مسدود سازی مایعات می شود.

برای انتخاب سیل گروپ مناسب و صحیح، توجه کردن به قسمت چرخشی و نوع سطح ثابت این قطعه باید مورد نظر قرار گیرد. یکی از عوامل موثر و تاثیر گذار در این مورد ضخامت، قطر و اندازه سیل گروپ می باشد.

در مواقعی که این قطعه دچار مشکل شود، قابلیت استفاده خود را از دست می دهد که علاوه بر ایجاد مشکل در سایر قسمت ها، باعث تحمیل هزینه های اقتصادی بالایی می گردد. بر همین اساس برای جلوگیری از این مشکلات، انتخاب سیل گروپ با کیفیت و اصل بسیار حایز اهمیت می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد