نرم افزار طراحی سایت  Dreamweaverچیست؟

0

نرم افزار طراحی سایت  Dreamweaverچیست؟ : نرم افزار طراحی سایت دریم ویور یک برنامه محبوب برای ایجاد وب‌سایت بدون نیاز به دانش کدنویسی است. دریم ویور می‌تواند یک نرم افزار مفید برای بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب، از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای‌ها باشد.

شما می‌توانید وب‌سایت‌های معتبری را با کمک نرم افزار طراحی سایت Dreamweaver ایجاد کنید، اما این برنامه نیز مانند بسیاری نرم افزار دیگر دارای محدودیت‌هایی است؛ برای اینکه بتوانید هر ایده‌ای که دارید را با بهترین تکنیک‌های طراحی وب بر روی سایت خود اجرا کنید، باید HTML، CSS و دیگر برنامه‌های کدنویسی‌ را یاد بگیرید. در این مطلب می‌خواهیم به توضیح نرم افزار دریم ویور و بیان مزایا و معایب آن بپردازیم. به طور کلی، هر آنچه که باید در مورد این نرم افزار بدانید را در این مطلب برایتان عنوان می‌کنیم.

نام نرم افزار Dreamweaver به چه معنی است؟

در ابتدا بهتر است بدانیم نام این نرم افزار به چه معنی بوده و به چه دلیل انتخاب شده است.  Dreamweaver به معنی رویاباف است. طراحان این نرم افزار نام رویاباف را برای آن انتخاب کردند، که در یک کلام بگویند نرم افزار دریم ویور تا چه اندازه می‌تواند کاربردی و مفید باشد.

نرم افزار طراحی سایت  Dreamweaverچطور کار می‌کند؟

نرم افزار طراحی سایت دریم ویور : با استفاده از نرم افزار دریم ویور شما می‌توانید خیلی راحت وب‌سایت خود را راه اندازی کنید. دریم ویور به شما کمک می‌کند صفحات HTML را ایجاد کنید، بدون اینکه کدهای HTML را بلد یا حفظ باشید. در واقع این برنامه دریم ویور است که کدهای HTML را حفظ کرده است و کار کدنویسی را برای شما انجام می‌دهد. این نرم افزار علاوه بر ایجاد صفحات HTML می‌تواند به شما در ایجاد صفحات ColdFusion، ASP.NET، JSP و PHP کمک کند. جاذبه اصلی دریم ویور این است که طراحی وب را به عنوان یک برنامه “چیزی که می‌بینید چیزی است که به دست می‌آورید” (WYSIWYG) آسان می‌کند.

دریم ویور با ویژگی کشیدن و رها کردن خود، یادگیری طراحی سایت در یک زمان کوتاه را راحت می‌کند. این نرم افزار می‌تواند قالب‌های وردپرس، جوملا و دروپال را نمایش دهد و یک سیستم شبکه‌ای دارد که طرح‌های مبتنی بر شبکه را برای اندازه‌های مختلف مانند دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه به طور همزمان ایجاد می‌کند، که یک ویژگی بسار مهم برای توسعه دهندگانی است که با هر سه دستگاه کار می‌کنند.

دریم ویور ابزارهای زیادی برای توسعه وب‌سایت تلفن همراه از جمله ایجاد برنامه‌های بومی برای دستگاه‌های iOS و Android ارائه می‌دهد. قبل از نوشتن کد با استفاده از دریم ویور، این نرم افزار کاربران را تشویق می‌کند تکنیک‌های مختلف طراحی مورد نیاز برای نمایش محتوا در مرورگرهای تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و دسکتاپ را یاد بگیرند.

توسعه دهندگانی که بر روی وب‌سایت‌های خود در کامپیوترها و تلفن‌های همراه کار می‌کنند، می‌توانند سایت‌های خود را بر روی چند دستگاه به طور همزمان مشاهده کنند تا نتایج تغییرات صفحه خود را ببینند.

آموزش دریم ویور برای مبتدیان

نرم افزار طراحی سایت دریم ویور : ادوبی آموزش کارآمدی برای مبتدیان یا کاربران با تجربه دریم ویور ارائه می‌دهد. آموزش‌های دریم ویور شامل آموزش‌های ویدئویی و نمونه‌های زیادی می‌شود که دربردانده موارد زیر هستند:

می‌توانید با دیدن ویدئوهای آموزشی، متوجه شوید که چه کارهایی می‌شود با نرم افزار دریم ویور انجام داد.

  1. آناتومی یک وب سایت را درک کنید.
  2. مراحل طراحی وب‌سایت را دنبال کنید.
  3. ساختار صفحه را با HTML تعریف کنید.
  4. صفحات وب را با CSS طراحی کنید.
  5. وب‌سایت‌ها را منتشر و مدیریت کنید.

ویژگی‌های دریم ویور

دریم ویور یک نرم افزار حرفه‌ای است. ادوبی به طور منظم ویژگی‌های دریم ویور را به روز رسانی می‌کند. قابلیت‌های این نرم افزار عبارتند از:

  1. ایجاد و طراحی وب‌سایت
  2. قابلیت ایجاد صفحات وب‌سایتActive Server Pages (ASP), Java Server, PHP, XML, HTML, JSP, CSS, ASPX
  3. محیطی جذاب
  4. طراحی صفحات وب بر اساس CSS
  5. قابلیت ویرایش آنلاین صفحات وب‌سایت
  6. قابلین آپلود صفحات وب در هاست و سرور
  7. قابلیت تایپ فارسی

چطور نرم افزار دریم ویور می‌تواند مفید باشد؟

دریم ویور ابزارهای مفیدی را به افرادی ارائه می‌دهد که ترجیح می‌دهند از طریق پنجره‌ای که هم کدها را و هم طرح‌ها نمایش می‌دهند، به کدنویسی بپردازند. این برنامه کدها را برجسته می‌کند که این ویژگی باعث می‌شود شما هنگام چک کردن ایرادات خیلی راحت بتوانید کدها را بخوانید. سایر ویژگی‌های مفید آن شامل مدیریت فایل، اعتبارسنجی کد و چک کردن دسترسی می‌شود.

در نهایت، دریم ویور یک پلت فرم ساده و کارآمد برای افرادی است که می‌خواهند سایت‌های مختلف و حرفه‌ای طراحی کنند. دریم ویور قالب‌ها و طرح‌های مختلفی به شما ارائه می‌دهد. یکی دیگر از مزایای استفاده از دریم ویور این است که به شما کمک می‌کند وب‌سایت خود را برای تمام دستگاه‌ها ایجاد کنید.

آیا ممکن است دریم ویور کارآمد نباشد؟

اگر بیش از حد بر قابلیت‌های دریم ویور تکیه کنید، ممکن است به یک طراح وب تنبل تبدیل شوید. از آنجا که وب به طور مداوم در حال تغییر است، اگر بخواهید دانش طراحی وب‌سایت خود را تنها به قابلیت‌های دریم ویور محدود کنید، به احتمال زیاد از پیشرفت‌های زیادی عقب خواهید ماند.

حقیقت دارد که کار کردن و طراحی وب‌سایت با دریم ویور خیلی راحت است، اما بی شک از این سهولت کار خسته می‌شوید و دلتان می‌خواهد کمی بیشتر با برنامه‌ها و تکنولوژی‌های پیچیده کار کنید. یکی دیگر از معایب دریم ویور این است که در مقایسه با سایر نرم افزارها کمی گران است. سیستم‌های مدیریت محتوا بسیاری مانند وردپرس وجود دارند که بدون هرگونه هزینه‌ای به شما در طراحی وب‌سایت خود کمک می‌کنند.

آیا دریم ویور بیش از اندازه از کدنویسی استفاده می‌کند؟

یکی از نقاط ضعف اصلی استفاده از دریم ویور این است که کدهای اضافی در صفحات وب شما ایجاد می‌کند، که این امر کار را برای موتورهای جستجو دشوار می‌کند. اگر می‌خواهید کنترل وب‌سایت خود را در سطح فنی در دست بگیرید و حداکثر بهره‌وری را به دست آورید، باید خودتان به کدنویسی بپردازید. دریم ویور برای سایت‌هایی مفید است که قصد رقابت برای رتبه بندی موتورهای جستجو را ندارند؛ شما همچنین اگر بخواهید می‌توانید صفحات HTML را با استفاده از دریم ویور طراحی کنید.

نتیجه‌گیری

بهترین پلت فرم برای طراحی وب‌سایت بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما راحت‌تر است. بعضی از افراد نمی‌توانند با تفاوت‌های ظاهری و محدودیت‌های دریم ویور کنار بیایند، در حالی که طراحان دیگر از نرم افزار دریم ویور برای ایجاد و مدیریت سایت‌های حرفه‌ای قدردانی می‌کنند.

مزیت اصلی استفاده از نرم افزار طراحی سایت دریم ویور برای افراد غیر فنی این است که حتی بدون داشتن دانش کدنویسی می‌توانند سایت خود را راه بیندازند، اما همچنین این نرم افزار می‌تواند به کدنویسان با تجربه‌تر کمک کند که کار خود را راحت‌تر انجام دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد