نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟

0

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟ : همه کسب‌وکارها دیگر باید از روش‌های سنتی برای رونق بخشیدن به کسب‌وکار خود دور شوند و به سراغ روش‌های جدید و نوین بروند. مهمترین روش نوین در حال حاضر داشتن یک وب‌سایت است. امروزه هر کسب‌وکاری باید جایگاه خود را در اینترنت تثبیت کند و مدام در حال به روز رسانی سایت خود باشد.

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟

با وجود اهمیت اینترنتی شدن، اما باز هم کسب‌کارهایی هستند که نمی‌خواهند به سراغ اینترنت بروند و دلیل اصلی آن هم این است که نمی‌دانند چطور و با چه هزینه‌ای می‌توانند یک وب‌سایت حرفه‌ای برای خود راه بیندازند. نرم افزار طراحی سایت وردپرس یکی از بهترین نرم افزارها در این زمینه است که به هر کسب‌وکاری کمک می‌کند تا به راحتی یک وب‌سایت حرفه‌ای راه بیندازد.

موضوعی که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم، نرم افزار طراحی سایت وردپرس است. با ما همراه باشید تا هر آنچه در مورد وردپرس باید بدانید را به شما بگوئیم.

وردپرس چیست؟

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟ : وردپرس یک ابزار ایجاد وب‌سایت منبع باز به حساب می‌آید که با زبان PHP کد نویسی نوشته شده است. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوئیم، نرم افزار طراحی سایت وردپرس احتمالا ساده‌ترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوا وب‌سایت (یا CMS) و وبلاگ نویسی ساست که در حال حاضر وجود دارد. با استفاده از وردپرس می‌توانید به راحتی انواع وب‌سایت‌ها را از قبیل سایت‌های شخصی، فروشگاهی و شرکتی راه بیندازید.

شاید بد نباشد که بدانید نرم افزار وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان برای وبلاگ نویسی بوده است، اما هم اکنون به صورت یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز یا متن باز برای سایت‌های مختلف در اختیار کاربران خود قرار می‌گیرد. نرم افزار طراحی سایت وردپرس معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم افزار ساخت سایت است که کاربران بسیار زیادی دارد.

از میان قابلیت‌های نرم افزار وردپرس می‌توان به پویا و انعطاف پذیری بالا، دارای کتابخانه قالب وردپرس، شخصی سازی قالب‌ها، و راه اندازی فروشگاه اینترنتی اشاره کرد. شما می‌توانید از وردپرس بدون نیاز به کدنویسی‌های پیچیده استفاده کنید و وبلاگ یا سایت‌های شخصی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های دانشگای، و وب‌سایت‌های خبری را راه بیندازید.

در این میان، سوالاتی به ذهن اغلب ما می‌رسد که عبارتند از: چرا باید از وردپرس استفاده کنم؟ چرا باید نرم افزار دیگری که استفاده می‌کنم را کنار بگذارم و به سراغ وردپرس بیایم؟ اگر این سؤالات را مطرح کنید، پس در مسیر درستی قرار دارید. برای اینکه به سوالات شما پاسخ دهیم، می‌خواهیم ۶ دلیل مهم استفاده از وردپرس را برای شما عنوان کنیم.

۷- وردپرس با شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارد

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟ : شما با استفاده از وردپرس و افزونه‌های جانبی آن به طور خودکار، سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، و توییتر مرتبط کرده.

با این کار می‌توانید مشتریان خود را از تغییرات و به روز رسانی‌های وب‌سایت خود مطلع کنید. شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر یکی از پرکاربردترین رسانه‌ها هستند و از این طریق شما می‌توانید بازدید از سایت خود را بالا ببرید، که این خود کمک بزرگی برای رونق کسب‌وکار شما است.

۶- نرم افزار وردپرس کاملأ رایگان و منبع باز است

وردپرس یک نرم افزار رایگان است. این بدان معنی است که شما می‌توانید بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید آن را دانلود و نصب کرده، و مورد استفاده قرار دهید. شما می‌توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب‌سایتی استفاده کنید. در حالی که نرم افزار وردپرس کاملأ رایگان است، شما به یک نام دامنه و میزبانی وب (هاست) برای نصب آن نیاز دارید. نام دامنه آدرس وب‌سایت شما در اینترنت است.

نام دامنه همان چیزی است که کاربران شما در مرورگر خود برای دسترسی به وب‌سایت شما (به عنوان مثال wpbeginner.com) تایپ و جستجو می‌کنند. بنابراین، دانلود و استفاده از خود نرم افزار وردپرس هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت، اما برای اینکه یک نام دامنه داشته باشید باید مقداری هزینه نیز پرداخت کنید.

۵- سفارشی کردن وردپرس با تم‌ها و پلاگین‌ها آسان است

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟ : تعداد زیادی از افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند، نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در حقیقت، اکثر مردمی که شروع به استفاده از وردپرس می‌کنند، هیچ گونه دانش قبلی در طراحی وب‌سایت‌ها ندارند. برای افراد باهوش و غیر حرفه‌ای، وردپرس راه حل خوبی است، زیرا هزاران قالب وب‌سایت (تم) رایگان دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. یک تم و قالب کامل وردپرس برای هر نوع وب‌سایتی وجود دارد (چه یک وبلاگ شخصی باشد، و چه یک سایت کسب‌وکار، و یک فروشگاه آنلاین).

سفارشی کردن تم‌های وردپرس آسان است، زیرا بسیاری از آنها همراه خود گزینه‌هایی دارند که به شما امکان تغییر رنگ‌ها، آپلود کردن لوگو، تغییر پس زمینه، ایجاد طرح‌های بسیار زیبا و به طور خاص سفارشی کردن آن را بدون نوشتن کدهای پیچیده می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از پلاگین‌ها عملکرد سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

پلاگین‌های وردپرس مانند برنامه‌هایی برای وب‌سایت شما هستند که می‌توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی‌های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم‌های تماس، قسمت عضویت و موارد دیگر استفاده کنید. درست مانند تم‌ها و قالب‌ها، هزاران پلاگین رایگان و حقوقی در دسترس شما قرار دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

۴- وردپرس با SEO مرتبط است

وردپرس با استفاده از کدهای استاندارد و با کیفیت بالا نوشته شده است. به زبان ساده، کدنویسی وردپرس به گونه‌ای است که باعث می‌شود گوگل و دیگر موتورهای جستجو وردپرس را دوست داشته باشند و به آن امتیاز بالایی بدهند. به همین دلیل است که سایت‌های وردپرس در موتورهای جستجو بالاتر از سایر سایت‌ها رتبه بندی می‌شوند.

۳- مدیریت وردپرس بسیار آسان است

وردپرس همراه با یک سیستم مدیریت به روز ساخته شده است. این امر به شما اجازه می‌دهد پلاگین‌ها و تم‌های خود را از داخل داشبورد مدیریت وردپرس خود به روز رسانی کنید.

همچنین زمانی که یک نسخه جدید از وردپرس در دسترس باشد، این نرم افزار به شما اطلاع رسانی می‌کند، بنابراین شما می‌توانید سایت خود را به سادگی و تنها با کلیک کردن بر روی یک دکمه به روز رسانی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که این به روز رسانی‌ها کاملأ رایگان هستند و به راحتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای محافظت از اطلاعات خود در برابر هر حادثه یا هک شدنی، به راحتی می‌توانید از پلاگین پشتیبان وردپرس استفاده کنید تا به صورت خودکار پشتیبان گیری (یا بک آپ گیری) انجام شود و آنها را با خیال راحت ذخیره کنید.

۲- وردپرس کاملأ امن است

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟ : وردپرس امنیت بسیار بالایی دارد و به عنوان یک پلت فرم بسیار امن و ایمن برای راه اندازی یک وب‌سایت در نظر گرفته شده است. با این حال، درست مثل دنیای واقعی، اینترنت می‌تواند یک مکان نامعلوم و ناامن باشد. همیشه مزاحمانی وجود دارند که می‌خواهند به هر سایتی که می‌توانند سرک بکشند و از قبال این کار سودی ببرند. با این وجود، خیلی نگران این افراد نباشید، چرا که آنها همیشه و همه جا وجود دارند.

شما تنها سعی کنید سایت خود را راه بیندازید و بدانید که با استفاده از وردپرس نیازی نیست نگران این دست افراد باشید، زیرا نرم افزار وردپرس امنیت بالایی دارد.

۱- وردپرس می‌تواند انواع رسانه‌های مختلف را مدیریت کند

نرم افزار طراحی سایت وردپرس چیست؟ : وردپرس تنها به نوشتن متن محدود نمی‌شود. این نرم افزار قابلیت آپلود کردن رسانه‌هایی از قبیل تصاویر، صدا و فایل‌های ویدئویی را دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد