طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی

0

طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی می تواند بخش عمده ای از مشکلات ساختمان ها را رفع کند. با طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی می توان ساختمانی با نظم تر داشت.

اهمیت طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی در چیست؟

طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی برای راحت تر کردن کارهای مدیریت ساختمان و مجتمع مسکونی است. با بهره بردن از سایت مخصوص مجتمع مسکونی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به واحدها و یا استفاده از پانل های کریدوری نبوده و می توان همه کارها را در سایت و به شکل کسب وکار اینترنتی انجام داده و مدیریت کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره اهمیت طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی صحبت کنیم و به معرفی بخش های مهم این سایت بپردازیم.

اول از این نکته شروع کنیم که اصلاً چه لزومی دارد برای یک مجتمع مسکونی سایت طراحی کرد و سایت داشت؟ برای اینکه بهتر به این مسئله بپردازیم اجازه دهید سری به شیوه قدیمی مدیریت ساختمان ها و مجتمع های مسکونی بزنیم. در گذشته هر مجتمع مسکونی دارای یک هیئت مدیره بود و یک مدیر داشت. وظیفه مدیر و هیئت مدیره ساختمان مدیریت امور مجتمع مسکونی و رسیدگی به مسائلی بود که در ساختمان ممکن بود پیش بیاید. همچنین مدیریت ساختمان وظیفه داشت سر هر ماه مبلغ شارژ ساختمان را به صورت حضوری از ساکنین ساختمان دریافت کند و امور ساختمان را برنامه ریزی کند.

دیگر اینکه اگر نیاز بود اطلاعیه ای به اهالی ساختمان داده شود این اطلاعیه با استفاده از پنل هایی که داخل کریدور ساختمان نصب می شد امکان پذیر بود. حال فرض کنید بتوانید همه این مسائل را تجمیع کرده و در یک سایت ارائه کنید. در حقیقت در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی بخش های متفاوتی در نظر گرفته شده که به مدیریت بهتر ساختمان و درج اطلاعیه های مهم ساختمان اختصاص دارد.

با استفاده از سایت مجتمع مسکونی هر واحد می تواند از امور جاری ساختمان اطلاع یابد، قبض های خود را به صورت غیرحضوری پرداخت کند و اگر پیشنهاد یا انتقادی به نحوه مدیریت ساختمان داشت به گوش مدیر و هیئت مدیره برساند. حتی انتخاب مدیریت ساختمان نیز در این حالت با استفاده از سایت طراحی شده برای ساختمان امکان پذیر است.

طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی

حال که با اهمیت طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی آشنا شدیم بهتر است به این بپردازیم که یک سایت مجتمع مسکونی لازم است از چه بخش هایی تشکیل شود و بهتر است طراحی آن به چه صورتی باشد. اول از طراحی سایت مهندسی ساختمان شروع کنیم. در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی باید نقشه مهندسی ساختمان نیز وجود داشته باشد.

به گونه ای که اگر کسی به تازگی به مجتمع مسکونی فوق نقل مکان کرد بتواند با نقشه کلی ساختمان و بخش های مهم آن آشنا شود. ضمن اینکه در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی باید دقت کرد که تمامی اصول و ساده سازی ها انجام گیرد. به نوعی که این سایت برای همه ساکنین ساختمان و با هر سن و سالی قابل استفاده باشد. به این منظور لازم است هر بخش دقیقاً جای خود قرار گرفته و قابل تشخیص باشد.

نکات مهم در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی

در طراحی سایت معماری مجتمع مسکونی باید بخش های مختلفی را در نظر گرفت. از بخش مدیریت ساختمان گرفته، تا بخش معرفی اعضای هیئت مدیره و مدیر ساختمان، تا بخشی جهت ارائه انتقادات و پیشنهادات، تا بخش اعلام اطلاعیه های مختلف مجتمع مسکونی. درباره ویژگی های هر بخش به طور مختصر توضیحاتی ارائه می کنیم.

پنل مدیریت ساختمان

در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی لازم است هر واحد دارای یک پنل مدیریت امور جاری خود باشد. به گونه ای که بتواند اطلاعیه های مربوط به واحد خود را بخواند، از امور جاری ساختمان اطلاع پیدا کند و همچنین بتواند مبلغ شارژ و قبض های خود را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت کند.

این شفافیت به واحدهای ساختمانی کمک می کند تا راحت تر به مدیریت ساختمان اطمینان کرده و به راحتی نیز بتواند کارهای مربوط به ساختمان را انجام دهند. ضمن اینکه پنل مدیریت به مدیر ساختمان نیز کمک شایانی می کند. مدیریت ساختمان با استفاده از این پنل می تواند اطلاعیه های مربوط به هر واحد را تنها به آن ها ابلاغ کند، پیام های ساختمان را بخواند و پول شارژ ساختمان را از واحدها دریافت کند. در حقیقت مهم ترین بخش در سایت مجتمع مسکونی همین بخش پنل مدیریت آن است.

بخش معرفی ساختمان و اعضای هیئت مدیره

برای اینکه ساکنین ساختمان بهتر با محیط ساختمان آشنایی داشته باشند و همین طور اعضای هیئت مدیره را بهتر بشناسند بهتر است در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی بخشی به این موضوع اختصاص پیدا کند. در این بخش هر یک از اعضای هیئت مدیره می تواند به طور مختصر معرفی شده و این معرفی نیز می تواند همراه با عکس و نشانی واحد او انجام گیرد.

همچنین برای هر یک از اعضای این هیئت می توان راهی برای ارتباط در نظر گرفت تا ساکنین ساختمان بتوانند با آن ها مکاتبه داشته باشند.

بخش ارائه اطلاعیه های ساختمان

یکی دیگر از بخش های مهمی که در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی لازم است به آن توجه کرد این است که قسمتی از سایت را برای نمایش اطلاعیه های کلی ساختمان در نظر گرفت. قسمتی که هرگاه کسی به سایت مراجعه کرد دقیقاً مقابل رویش باشد و بتواند این اطلاعیه ها را مشاهده کند. این موضوع به مدیریت مجتمع مسکونی کمک می کند تا راحت تر موارد مهم مربوط به ساختمان را به اطلاع ساکنین ساختمان برساند.

بخش انتقادات و پیشنهادات

در ساختمان های قدیمی معمولاً یک صندوق انتقادات و پیشنهادات وجود داشت که برای ارتباط بهتر ساکنین ساختمان با مدیریت در نظر گرفته می شد. در طراحی سایت پلان مجتمع مسکونی نیز می توان این مورد را منظور کرده و بخشی را به این موضوع اختصاص داد. به گونه ای که هر فرد بتواند از داخل سایت پیام خود را به اطلاع مدیریت برساند و پاسخ خود را نیز دریافت کند. این موضوع باعث نزدیکی بیشتر اعضای ساختمان نیز می شود.

مجله اینترنتی دکوکده

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد