تیغه اره دورکن

0

تیغه اره دورکن

دستگاه اره دورکن یکی از پر استفاده ترین و کاربردی ترین دستگاه های برش در صنعت و به طور ویژه در صنعت چوب است که به منظور ایجاد برش هایی با دقت و ظرافت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. تیغه اره، مهمترین ابزاری است که در ماشین آلات برش مورد استفاده قرار می گیرد و در دستگاه اره دورکن نیز، تیغه اره دورکن از مهمترین قسمت های آن محسوب می شود، که بسیار مقاوم و برنده است و بر روی دستگاه نصب می شود و وظیفه برش را بر عهده دارد.

تیغه اره ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای دستگاه خاصی طراحی شده اند و نمی توان تیغه اره یک دستگاه را به دستگاهی دیگر نصب کرد. علاوه بر این هر تیغه اره بر اساس نوع متریالی که برش می زند، مانند فلز، سنگ، پلاستیک، شیشه، ام دی اف، نئوپان و سایر موارد، کاربرد متفاوتی دارد، برای مثال تیغه اره هایی که در نجاری ها مورد استفاده قرار می گیرند باید مختص برش چوب باشند. به منظور استفاده بهینه از تیغه اره و افزایش عمر آن باید اولا هر تیغه اره را برای کاربرد خودش استفاده کرد و همچنین بعد از استفاده مداوم از آن در یک ساعت، آن را تعویض کرد.

در دستگاه اره دورکن علاوه بر تیغه اصلی، یک تیغه کوچکتر بنام تیغه خط زن هم بر روی دستگاه نصب می شود که به منظور ایجاد خط برش با عمق بسیار کم، قبل از برشکاری تیغه اره اصلی، با افزایش کیفیت لبه های برش خورده در زیر کار و در دو طرف قطعه مورد نظر می شود و به صورت یک تکه و دو تکه تولید شده که یک تکه آن دارای ۲۴ دندانه و دو تکه آن دارای دو تیغه ۱۲ دندانه است. تعداد دندانه های تیغه اره اصلی، بیشتر از دندانه های تیغه اره خط زن است. تیغه اره خط زن در جهت موافق با قطعه و تیغه اصلی در جهت مخالف آن کار می کند.

انواع تیغه اره دورکن

تیغه اره دورکن با شکل دندانه های متفاوت جهت کاربردهای مختلف تولید می شود؛ تیغه اره های دندانه مخروطی (Conic) و تخت (Flat Top) جهت برش انواع نئوپان و ام دی اف روکش دار و تیغه اره با دندانه پخ چپ و راست (H-ATB) برای برش انواع قطعات چوبی و یا در اصطلاح برش خام مورد استفاده قرار می گیرند، که در این قسمت به معرفی هر یک از انواع تیغه اره دورکن می پردازیم:

تیغ اره ام دی اف بر: برای برش انواع ورق های ام دی اف و نئوپان ملامینه می باشد.

تیغ اره نئوپان بر: برای برش انواع پنل های نئوپان بدون روکش مناسب است. برای نوع روکش دار آن از تیغه اره ام دی اف بر استفاده می شود.

تیغ اره های چوب بر: برای برش انواع چوب و انواع نئوپان خام مناسب است.

تیغ اره های کورین بر: برای متریالی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای نوع بسیار حساسی می باشند.

تیغ اره های آلومینیوم بر: برای برش انواع آلومینیوم مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغه اره خط زن یک تکه: تیغه اره ای است که دندانه هایی با شکل مخروطی دارد و فقط می تواند ارتفاع خط زن روی ماشین را تنظیم کند. با افزایش ارتفاع تیغ اره مقدار دهانه آن به دلیل شکل مخروطیش بیشتر می گردد.

تیغه اره خط زن دو تکه: مزیت این تیغ اره نسبت به نوع تیغه اره خط زن یک تکه، امکان تنظیم دهانه تیغه اره، توسط پُر‌کننده های فلزی است، که فاصله دهانه را بر اساس مقدار مورد نیاز، کمی بیشتر از ضخامت تیغ اره اصلی، تنظیم می نماید.

شرکت های آلمانی لایکو و لایتز و شرکت های ایتالیایی CMT و استارک با داشتن سابقه طولانی در حوزه تولید تیغه اره دورکن و برخورداری از تخصص های پیشرفته در این حوزه، دارای محصولاتی بسیار با کیفیت و با دوام می باشند. در بحث خرید تیغه اره دورکن باید به دو نکته نوع کاربرد و همچنین مشخصات فنی و ابعاد آن توجه کرد که این مشخصات شامل، وزن، ابعاد، برند، قطر خارجی، تعداد دندانه، قطر سوراخ وسط، ضخامت برش اره می شوند. تمام این ویژگی ها باید متناسب با کاری که در نظر داریم انجام دهیم، تطبیق داده شود و تیغه مورد نظر انتخاب گردد زیرا که این ویژگی ها به جز برند، مزیتی را برای خرید تیغه اره دورکن ایجاد نمی کنند.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک تیغه اره دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد