لولا چیست؟

0

لولا چیست؟

لولا چیست؟ شاید از دوران قدیم لولا ها جز بخش اصلی کمدها و کابینت ها به شمار می آید. لولا در واقع یک مفصل به شمار می آید که باعث می شود تا دو قطعه بتوانند حول یک محور حرکت کنند. شاید تصور کنید که لولا ها محدود به وسایلی  نظیر کمد هستند که تنها درب باز و بسته شدن دارند اما دقت داشته باشید که در هرچیزی که دری برای باز و بسته شدن دارد در واقع از لولا استفاده می کند.

جالب است بدانید که لولا نخستین بار در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفت و در ابتدا به عنوان یک کالای منحصر به فرد محسوب می شده است. هم اکنون اما بزرگترین تولیدکننده لولا کشور چین محسوب می شود که تولیدات خود را به سایر کشور ها نیز صادر می کند. دقت داشته باشید که شاید تمامی کشور ها تولیدکننده انواع لولا کابینت باشند اما پیشرو آنها کشور ین است و همچنین کشور ترکیه که توانسته است تولیدات خود را با کیفیت بیشتری عرضه کند. در نهایت می توان گفت که ایران هم اکنون جز کشورهایی به شمار می آید که انواع لولا کابینت را تولید می کند.

لولا کابینت

لولا چیست؟ لولا کابینت انواع مختلفی دارد که از سری آن میتوان به لولا گازرو اشاره کرد. لولا گازرو در واقع به نوعی از لولا گفته می شود که در این صنعت بیش از سایرین مورد استفاده است. لولا گازرو معمولا در دو  نوع لولا ساده و لولا آرام بند به بازار عرضه می شود که در این بین لولا آرام بند از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که باعث می شود تا صدای بسته شدن درب گرفته شود.

لولا ساده که به آن لولا فنری یا لولا معمولی نیز گفته می شود نوعی از لولا کابینت است که جز اصلی ترین لولا ها نیز به شمار می آید باعث می شود تا درب کابینت به درستی بسته شود و یک حالت باز و بسته شدن ممتد داشته باشد. در واقع اگر این لولا ها نباشند، حین باز و بسته کردن درب کابینت حس بدی به شما خواهند داد. یکی از خصوصیات اصلی لولا کابینت که میتوان آن را به عنوان شاخصه اصلی نیز دانست این است که این لولا ها ضخامت های مختلفی دارند و با چسبیدن به درب کابینت باعث می شوند تا شما بتوانید در را به راحتی باز و بسته کنید.

لولا چیست؟ در واقع هردونوع لولا ها چه از نوع ساده باشند و چه از نوع آرام بند  دارای ۲ مدل پیچ هستند که این ۲ مدل در واقع باعث اتکای درب می شود و همچنین به آن ها این امکان را می دهد تا به آسانی باز  و بسته شوند. در عین حال مقاومت آن ها را نیز افزایش می دهند.

لولا کابینت آرام بند در واقع به نوعی گفته می شود که دارای یک مکانیزم خاص است که این مکانیزم به نوبه خود باعث می شود تا درب کابینت به آرامی بسته شود. در واقع نیرویی که در بستن لولا گازرو آرام بند باعث می شود تا صدای آن گرفته شود و به آرامی بسته شود در لولا معمولی باعث تولید صدا می شود که در نهایت حین بسته شدن این صدا را خواهید شنید.

لولا مخفی

گاها برای شما هم پیش آمده است که یک لولا کابینت مخفی را دیده باشید. این لولا ها در واقع به گونه ای طراحی شده اند تا شکل خاصی نداشته باشند و همچنین حین استفاده از آن ها شما هیچ شکل و طرح خاصی را نخواهید دید. این لولا ها چه از بیرون و چه از دورن هیچ نمای خاصی ندارند و به همین دلیل است که اغلب دارای کارایی بیشتری هستند اما با ظرافت و زیبایی خاصی که دارند برای مصارف خاص مور استفاده قرار می گیرند.

لولا معمولی و لولا کابینت

شاید تصور کنید که لولای معمولی که برای درب ها مورد استفاده قرار می گیرد هیچ تفاوتی با لولا کابینت ندارد اما دقت داشته باشید که لولا در ساختاری کاملا متفاوت دارد. این لولا معمولا به گونه ای طراحی شده است که باعث می شود تمامی وزن لولا روی درب آن باشد و این امر به نوبه خود باعث می شود تا این لولا ها طول عمر بیشتری داشته باشند. لولایی که روی در نصب می شود باید به گونه ای باشد که مقاومت بالایی داشته باشد بطوریکه سارقان نتوانند آن ها را باز کنند. معمولا به همین دلیل است که در درب های ضدسرقت از لولا هایی استفاده می شود که طول عمر بیشتری دارند و از جنس مقاوم تری هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک لولا مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد