آشنایی با نحوه کار دورکن

1

دستگاه دورکن یک دستگاه پرکاربرد در صنعت چوب است به همین دلیل آشنایی با نحوه کار دورکن مهم است و آشنایی با نحوه کار دورکن بسته به نوع آن دشوار و اسان است.

آشنایی با دستگاه دورکن و نحوه کار آن

دورکن یک دستگاه پرکاربرد  در کارگاه هایی است که با چوب سر و  کار دارند و از گذشته در صنعت چوب مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از تیغ اره چوب را برش می دهد.

آشنایی با نحوه کار دورکن

دور کن  ها کارایی مختلفی دارند که یکی از کارایی دورکن برش ورقه های چوبی است که اکثرا از ورقه های چوبی در کابینت سازی استفاده می کنند و آشنایی با نحوه کار دورکن برای افرادی که در کارگاه های تولیدی صنایع چوبی مشغول هستند ضروری است.

برای آشنایی با نحوه کار دورکن ابتدا باید به طور کامل اجزای آن را شناخته و سپس استفاده از آن را شروع کرد. دور کن از اجزای مختلفی تشکیل شده است که موتور اصلی مهم ترین آن است که با به گردش درآوردن تیغه باعث برش چوب می شود. از دیگر اجزای دور کن می توان به ریل دستگاه، میز پشت گونیا، نگهدارنده ورق، میز برش جلو و گونیای وسط ریل اشاره کرد که هر کدام یک جز مهم در دستگاه دورکن هستند.

خرید دورکن

برای خرید دورکن باید حجم کاری که قرار است با آن انجام داده شود را در نظر گرفت همچنین نوع و اندازه ورقه هایی که قرار است با دستگاه برش دهید را باید در نظر بگیرید زیرا ابعاد دورکن متفاوت است و سایز هایی که در بازار از این دستگاه موجود است به این صورت می باشد: ۱.۸۰ متر،۲ متر، ۲.۲۰ متر، ۲.۸۰ متر، ۳ متر،  ۳.۲۰ متر و ۳.۸۰ متر

یکی از چیز هایی که مشتریان هنگام خرید توجه می کنند مارک دستگاه دورکن است که باید یک برند معتبر باشد و گارانتی و خدمات پس از فروش  داشته باشد.

برای آشنایی با نحوه کار دورکن بهتر است ابتدا نوع آن را بدانیم. دستگاه دورکن به صورت ساده و خط زن دار می باشد که هردو آن ها اجزای زیر را دارا می باشند :

  • موتور: دستگاه دور کن اکثرا شامل دو موتور می باشد که یکی کار برش و دیگری کار خط زنی را انجام می دهد.
  • تیغه اره: دستگاه دورکن از دو تیغه تشکیل شده است که یکی تیغه اصلی و تیغه دیگری برای خط زدن است.
  • گونیای پشت اره: در همه دستگاه های دورکن موجود نمی باشد. گونیای پشت اره باعث می شود برش با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود.

آشنایی با نحوه کار دورکن بسته به نوع و مدل دستگاه ساده و دشوار است. بعضی از این دستگاه دستی و بعضی دیگر اتوماتیک هستند که میزان دقت و کیفیت دستگاه ها اتوماتیک بسیار بالا است.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/11/314.jpeg”]

راهنمای خرید دورکن

برای آشنایی با نحوه کار دورکن و خرید آن باید به نکاتی توجه کنیم. این دستگاه کاربرد فراوانی در صنعت چوب دارد به طوری که در اکثر کارگاه های صنایع چوبی از جمله کارگاه های چوب بری، کارگاه های نئوپان و کابینت سازی ها از دورکن استفاده می کنند و آشنایی با نحوه کار دورکن بسیار مهم است.

توسط دستگاه دورکن می توان برش های بسیار دقیق و پیچیده ای انجام داد که برای انجام این برش ها این دستگاه باید هیچ عیب و نقصی نداشته و کاملا بدون لرزش باشد به همین دلیل در هنگام خرید دورکن باید به این نکات توجه کنیم: تیغه های دستگاه هیچ گونه لقی نداشته باشند همچنین میز ریلی نیز نباید لقی داشته باشد. برای انجام برش های دقیق باید سرعت چرخش تیغه بالا باشد و برش گونیا هم کاملا صاف باشد در کل می توان گفت در هنگام خرید دستگاه دورکن باید توجه کرد کاملا با استاندارد های دنیا مطابقت داشته باشد.

برای آشنایی با نحوه کار دورکن بهتر است دفترچه ی آن را به صورت دقیق مطالعه کنید تا تولیداتی زیبا و با کیفیت عالی با این دستگاه انجام دهید زیرا در دفترچه راهنمای آن به طور کامل آشنایی با نحوه کار دورکن را توضیح داده است.

با خرید این محصول به صورت اینترنتی آن را با مناسب ترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک آشنایی با نحوه کار دورکن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد