وسایل کمک آموزشی ابتدایی

0

وسایل کمک آموزشی ابتدایی

وسایل کمک آموزشی ابتدایی : وسایل کمک آموزشی ابزاری بسیار مهم در روند یادگیری کودکان به ویژه کودکان ابتدایی است.

در واقع از وسایل کمک آموزشی به منظور بهبود یادگیری در کودکان و سرعت بخشیدن در روند یادگیری آن ها استفاده می گردد.

در حالت کلی وسیله ی کمک آموزشی به هر وسیله ای اطلاق می گردد که روند تدریس و یادگیری را بهبود بخشد و تدریس را آسان تر کند.

اولین وسایل کمک آموزشی رسانه ها و ابزار نوشتاری بودند اما کم کم رسانه های دیگری از جمله تصاویر، نقشه ها، اسلاید ها و دیگر وسایل وارد صحنه شدند.

اهمیت وسایل آموزشی در ابتدایی چیست؟

از آن جایی که دوران ابتدایی دورانی بسیار حساس بوده و کودک به تازگی وارد حیطه ی جدیدی از زندگی می شود بنابراین تدریس و نحوه ی یاد دهی به کودک اهمیت فراوانی دارد. وسایل کمک آموزشی تا حدود ۵۰% یادگیری کودکان را در این سنین افزایش می دهد.

به طور مثال در درس ریاضی که بیشتر کودکان در آن دچار مشکل هستند وسایل کمک آموزشی فراوانی وجود دارد. از جمله برای یادگیری جدول ضرب و یا جمع و منها وسایل کمک آموزشی زیادی وجود دارد.

استفاده از وسایل کمک آموزشی در سنین ابتدایی بازه آموزشی افراد را از لحاظ کمی و کیفی افزایش می دهد .

از طرفی این وسایل به دلیل این که فرد را با یادگیری درگیر می کند و در واقع یادگیری را برای فرد به ارمغان می آورد سرعت یادگیری را افزایش خواهد داد.

مثلا وقتی برای کودک پوستری از جدول ضرب تهیه می نمایید و آن را بر روی دیوار اتاق نصب می کنید موجب می شود تا دائما در دید کودک بوده و موجب شود کودک آن را مرور کند این مرور تصویری موجب ثبت تصویر در ذهن کودک شده و موجب یادگیری تصویری در کودک می شود این نوع یادگیری موجب می شود تا تصاویر مدت زمان زیادی در ذهن کودک باقی بماند.

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید انواع وسایل آموزشی ابتدایی  مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد