بازی ها و وسایل آموزشی

0

بازی ها و وسایل آموزشی

بازی ها و وسایل آموزشیاز ابزار های مهم یادگیری در کودکان و نوجوانان در رده سنی های مختلف بازی هایی است که به عنوان وسیله ی کمک آموزشی در رابطه با موضوع های مختلف استفاده می گردد.

بازی ها به ویژه در سنین پایین و کودکی نقش مهمی در یادگیری کودک دارند. در دوران قبل از مدرسه والدین از طریق بازی های آموزشی مهارت های زیادی را به کودکان آموزش می دهند.

این مهارت ها می توانند مهارت های اخلاقی و یا حرکتی باشند. اما در دوران مدرسه بازی ها پیچیده تر شده و علاوه بر ایجاد نشاط باعث ایجاد یادگیری و تقویت ذهن کودک نیز می شوند.

بازی های فکری

یکی از لوازم آموزشی که هم برای کودک حکم ایجاد نشاط و هم یادگیری را دارد بازی های فکری هستند. بسیاری از بازی های فکری در قالب بازی و ریاضی و یا تعلیم و تدریس حروف الفبا در کودکان به کار برده می شوند.

به طور مثال بازی های فکری نظیر هوش چین و یا جور چین و یا مکعب های بازی در یادگیری ریاضی تاثیر به سزایی دارند از مکعب های بازی می توان در سنین کم و از ۳ یا ۴ سالگی به بعد برای آموزش دادن ریاضی  می توان استفاده نمود مکعب های بازی شامل اشکال مختلف هندسی است.

از طرفی می توان از شابلون های آموزشی برای آموزش دادن به کودک استفاده نمود این شابلون ها علاوه بر یادگیری اشکال هندس مهارت نقاشی کشیدن و نوشتن و قلم در دست گرفتن کودک را تقویت می کنند.

در واقع هر یک از این بازی های فکری که امروزه تعداد زیادی از آن ها در بازار وجود دارد علاوه بر ایجاد سرگرمی مهارتی را در کودک تقویت می کنند.

در مدارس نیز در کتب درسی کودکان به ویژه در درس ریاضی بازی ها و سرگرمی هایی وجود دارد که کودک از طریق درست کردن کار دستی به مهارت یادگیری می پردازد.

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید بازی ها و وسایل آموزشی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد