وسایل آموزشی برای تدریس ریاضی

0

وسایل آموزشی برای تدریس ریاضی

وسایل آموزشی برای تدریس ریاضیامروزه در مدارس همانند قدیم فقط از کتب درسی برای آموزش دادن استفاده نمی شود.

بلکه امروزه وسایل آموزشی و کمک آموزشی بسیار زیادی در بازار ها وجود دارد که هم برای تدریس معلم نیروی کمکی به حساب آمده و هم بادگیری را توسط دانش آموزان آسان تر می کند.

وسایل کمک آموزشی در ابتدا به صورت نوشتاری و خواندنی بود اما امروزه در قالب طرح های متنوع تری از جمله تصاویر، پوستر ها، سیدی های آموزشی، فلش کارت و… وجود دارد.

انواع وسایل کمک آموزشی برای تدریس ریاضی

ریاضی یکی از واحد های درسی است که اگر از همان ابتدا خوب آموزش داده نشود و دانش آموز از همان ابتدا به خوبی متوجه نشود با پایه ی ضعیف سال های بالا تر را سپری می کند و ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.

این موضوع سبب شده است تا در این درس به وسایل کمک آموزشی رو آورده شود تا هم کار معلم را آسان تر کند و هم دانش آموز درس و مطلب را سریع تر متوجه شود.

در تدریس ریاضی به ویژه  در سال اول و دوم و سوم ابتدایی استفاده از وسایل آموزشی نقش به سزایی دارد. برای تدریس درس ریاضی در سال سوم و دوم جداول ضرب و تقسیم و جمع  و تفریق های متنوعی وجود دارد .

بعضی از آن ها به شکل پوستر های بزرگ هستند که دائما با نصب بر روی دیوار اتاق خواب جلوی چشم کودک بوده و می تواند بهتر آن را در ذهن بسپارد. نوع دیگری از وسایل کمک آموزشی ریاضی به شکل فلش کارت و سیدی هستند.

در این فلش کارت ها چهار عمل اصلی هر عدد به طور جداگانه نوشته شده است مثلا عدد ۱ شامل یک فلش کارت جداگانه است و به همین ترتیب اعداد دیگر.

از طرفی برای یاد دادن مطالب دیگر می توان از چرتکه، جور چین و بسیاری از ابزار دیگر استفاده نمود.

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید وسایل آموزشی برای تدریس ریاضیمراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد