خلاقیت در معماری داخلی

0

خلاقیت در معماری داخلی

خلاقیت در معماری داخلی : معاری داخلی یکی از هنر هایی است که امروزه به صورت دانش نیز در آمده و روند کار خود را علاوه بر بهره گیری از عناصر هنری ؛ مطابق با آموخته های علمی دنبال می کند .

این رشته ی علمی – هنری به کمک انسان آمده است تا بتواند محیط های در دسترس خود را در کنار کار آمد و قابل استفاده بودن ؛ زیبا و شاداب نیز بنماید .

یکی از بحث هایی که در این راستل مطرح می شود و سهم عمده ای در تجربه و تخصص در معماری داخلی دارد ؛ بحث استفاده از خلاقیت ها در ارائه ی طرح و نیز به کار گیری درست نوآوری هاست .

یک معمار داخلی بایستی غلاوه بر علم ؛ این هنر و توانایی را داشته باشد که آن آموخته ها را به نحو احسن در تمام محیط ها به کار بگیرد . لازمه ی این کار ؛ داشتن ذهنی پویا و خلاق است که به او در بهتر شدن طرح ها کمک می کند.

خلاقیت در معماری داخلی :

همان گونه که اشاره شد خلاقیت به عنوان عنصری مهم در معماری داخلی شناخته شده است . بنابراین چنان چه فردی این توانایی را داشته باد ؛ می تواند به عنوان معماری حاذق مطرح شود .

این خلاقیت در ارائه ی طرح ها و ایده ها را متناسب با محیط و کارایی آ« ، می توان به صورت نامحدود ارائه داد .

به عنوان مثال در طراحی های اداری ؛ وی می تواند برای ایجاد اتاق های کنفرانس و اتاق های خصوصی به جای استفاده از دیوارها ؛ از پاف هایی که عایق صدا هستند در رنگ بندی های متنوع و متناسب با محل استفاده کند .

نمونه ی دیگر در این مثال این است که معمار داخلی می تواند در محیط هایی مانند ویلاها و مکان های تفریحی ، سبک خالص گرایی را به کار بگیرد و مثلا برای درست کردن سینک ظرقشویی از تکه های درخت به هماغن صورت طبیعی و بدون هیچ گونه رنگ کاری ئ ترکیبات شیمیایی استفاغده کرده و محیط منحصر به فردی را ایجاد نماید .

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد