تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟

0

تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟ : یک سوم عمر ما در خواب سپری می شود پس رعایت بهداشت خواب یکی از مهمترین موضوعاتی است که در سلامت ما نقش مهمی دارد. در بحث بهداشت خواب، عناصر مختلفی تاثیر گذارند که یکی از این عناصر انتخاب تشک خواب مناسب است.

تشک طبی بهتره یا فنری؟

تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟ : تشک خواب به عنوان بستری که بخش مهمی از زمان عمر را بر آن گذرانده و با آن در ارتباطیم، در آسایش جسمی و روانی ما موثر است. شرایط خواب نامناسب موجب می شود که نه تنها سلامت جسمانی به خطر بیفتد بلکه با سلب آرامش، موجب اختلالات و آشفتگی روانی در طول روز خواهد شد.

طبیعتا انتخاب تشک مناسب برای افراد مختلف متفاوت است. در این گزارش قصد داریم شما را با انواع تشک طبی و فنری آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را متناسب با نیاز خود داشته باشید؛ البته اگر دچار مشکلات اسکلتی هستید برای خرید بهترین تشک متناسب با وضعیت جسمانی خود بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

تشک طبی بهتره یا فنری؟

تشک تخت خواب انواع مختلفی دارد که مهمترین ویژگی آن دارا بودن یا فاقد فنربندی بودن آن هاست. بر این اساس تشک ها چه تشک یک نفره و چه تشک دونفره در دو دسته تشک فنری و تشک طبی قرار می گیرند:

تشک طبی

این مدل تشک ها فاقد هرگونه فنربندی بوده و تنها از لایه های اسفنج و یا یونولیت تشکیل شده است و ساختار سفت و بدون انعطافی دارد. برخی از پزشکان این مدل تشک را برای کاربران دچار مشکلات اسکلتی عضلانی مناسب می دانند اما امروزه بیشترین توصیه پزشکان به خرید تشک خواب استانداردی است که ستون فقرات را در حالت طبیعی خود حفظ کند؛ به علت عدم قرارگیری ستون فقرات در حالت عادی خود در تشک های طبی خرید آن را منوط به توصیه پزشک می دانیم.

در برخی از مدل های تشک طبی لایه ای مموری فوم به ساختار تشک تخت یک نفره و یا تشک تخت دونفره اضافه می شود تا بیشتر و بهتر با بدن کاربر هماهنگ شود. مموری فوم لایه ای فوم ویژه است که به گرمای بدن کاربر حساس است و مطابق شکل بدن فرم گرفته و از تمام نقاط بدن به خوبی حمایت می کند؛ به همین دلیل خرید تشک طبی مموری فوم دار انتخاب مناسب تری برای کاربران دارای مشکلات کمر و ستون فقرات خواهد بود.

تشک فنری

همانطور که از نام این مدل تشک پیداست اصلی ترین ساختار آن را فنر بندی تشکیل می دهد. البته فنربندی تنها بخش سازنده انواع تشک های فنری نیست بلکه لایه های متعدد دیگری مانند لایه های اسفنجی نیز در یک تشک فنری استاندارد موجود است.

تشک های فنری نیز دارای انواع مختلفی هستند، تشک های فنر متصل و فنر منفصل اصلی ترین دسته بندی است که می توان برای تشک های فنری ارائه داد.

تشک فنر متصل

تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟:  این مدل تشک با ساختاری نرم و منعطف مناسب کودکان، نوجوانان، افراد سبک وزن و یا کاربرانی است که به خواب بر سطوح بسیار نرم عادت دارند. این مدل فنربندی از فنرهایی حاصل از پیچش مفتول هایی با ضخامت های مختلف ساخته شده است. این مفتول ها از قطری حدود ۲ میلی متر موجودند؛ طبیعتا مفتول های ضخیم تر کیفیت بالاتری خواهند داشت.

بعضی از تولیدی های ایرانی تشک فنری، انواع مدل تشک فنر متصل را با فریمی محاط کننده مفتول ها و برخی از مدل ها را با تزریق فوم در فنر ارائه می دهند که همه این الحاقات موجب کیفیت، استحکام و البته طول بالاتر تشک فنری خواهد شد و از نرمی بیش از حد تشک نیز جلوگیری خواهد کرد.

به جز این مدل تشک فنری نوع دیگر آن که به تشک فنر منفصل یا پاکت اسپرینگ معروف است نیز در دسته تشک های فنری قرار می گیرد.

تشک فنر منفصل

تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟ : این مدل تشک جدید که با نام های تشک فنر پاکتی و یا تشک پاکت اسپرینگ نیز معروف است بهترین مدل تشک تخت خواب است. در این مدل تشک فنرها در بسته هایی مجزا قرار می گیرند و با این خاصیت هر یک از فنرها به تنهایی و متناسب با فشار وارده به آن به خوبی عکس العمل نشان داده و مطابق شکل بدن کاربر شکل می گیرد.

فنر های این مدل تشک در نقاطی مانند باسن یا کتف کاربر که فشار بیشتر است، جمع تر و در نقاطی مانند گودی کمر بازتر قرار می گیرند و با این ویژگی کاملا تمام نقاط بدن را مورد حمایت قرار می دهند.

انواع مدل تشک ها با توجه به کارخانه سازنده تشک می توانند از ویژگی هایی همچون مقاومت به رطوبت، حرارت و تعریق، باکتری و حساسیت نیز برخوردار باشند. این قابلیت ها موجب افزایش کیفیت و البته افزایش هزینه آن خواهد شد.

با توجه به آنچه ذکر کردیم احتمالا به این نتیجه رسیده باشید که «تشک طبی بهتره یا فنری؟»

اما بازهم با توجه به نیاز، سلیقه و البته هزینه می توانید بهترین مدل تشک را هم به صورت حضوری و هم اینترنتی تهیه نمایید. برای راحتی شما خرید اینترنتی تشک را از فروشگاه اینترنتی خوگر پیشنهاد می کنیم. این فروشگاه اینترنتی با دسته بندی تشک ها در دسته های فوق و ارائه اطلاعاتی جامع پیرامون هر یک از تشک ها انتخاب آن را برای شما بسیار ساده کرده و با تحویل تشک درب منزل شما هیچ گونه نگرانی و زحمتی بابت خرید تشک برای شما به وجود نخواهد آورد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک تشک طبی بهتره یا تشک فنری ؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد