سبک های معماری داخلی

1

سبک های معماری داخلی

سبک های معماری داخلی : معماری داخلی عبارت است از ساختن و قابل استفاده کردن یک فضا که به صورت تخصصی و آکادمیک برای افراد علاقه مند به این رشته ارائه می شود .

در این حوزه ؛ سبک های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به اختصار به هر کدام از آن ها اشاره خواهیم کرد .

سبک های مختلف معماری داخلی :

سبک کلاسیک : از این سبک در یونان و روم باستان برای ساختن فضاهای مجلل و عبادتگاه ها و فضاهی عمومی استفاده می کرده اند . نکته ای که ذدر این زاستا قابل ذکر است ، این است که استفاده ی از این سبک برای فضاهاهی مسکونی توصیه نمی شود .

چرا که باعث به هم خوردن تناسب در فضا شده و میزان هزینه های ساخت را تا حد زیادی افزایش می دهد .

سبک مدرن : در این سبک تلاش بر این است که تا حد امکان میزان فضای در اختیار قرار داده شده را بزرگ تر نشان دهند و از حداقل فضا ؛ حداکثر استفاده را بنمایند .

استفاده از فرم های هندسی نامتقارن، ترکیب رنگ های خنثی و گرم  – مرکز توجه قرار دادن نور را می توان از ویژگی های مهم این سبک دانست .

سبک پروتالیسم : در این سبک از ماهیت اصلی اشیاء برای ساختن مصالح و ابزار استفاده می شود . به این معنا که مثلا قطعات چوبی لا بدون کمترین مواد شیمیایی و تغییر مورد استفاده قرار می دند و یا ستون بتنی را بدون پوشش و فلزات را بدون رنگ و غیره برای ایجاد و ساختن فضاهاه مورد استفاده قرار می دهند .

سبک مینیمال : تمرکز این سبک بر روی سادگی بیش از حد و تمرکز دادن و استفاده از نور در نقطی معین و نیز استفاده از کمترین میزان رنگ می باشد.

معماران داخلی استفاده از اتین سبک را به دلی کم کردن حواشی و کمترین استفاده از متریال های مختلف را که به وجود آورنده ی حس آرامش خاصی می باشد را ؛ انتخاب می کنند.

کلیه حقوق این مطلب متعلق به خوگر است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد