رشته معماری داخلی

0

رشته معماری داخلی

رشته معماری داخلی : معماری داخلی یکی از هنرهایی است که امروزه به عنوان رشته ای تخصصی در دانشگاه ها تدریس می شود و می توان آن را رشته ای هنری – تخصصی معرفی نمود .

به این دلیل این رشته را فنی  -هنری می دانند که به عنوان مثال در کنار دوروسی مانند مقاومت مصالح ، درس زیباشناسی نیز برای هنرجویان ارائه شئه و هنر را در کنار علم به آن ها می آموزند .

بر همین اساس یک معمار داخلی همانقدر که بایستی به جنبه های فیزیکی در ساخت مانند نور و صدا و عایق ها و … توجه نماید ؛ باید جنبه های هنری و ذوق خلاقانه نیز برای طراحی محیط داشته باشد .

فردی که برای تحصیل در این رشته اقدام میگند باید خلاق و صبور – توانمند و با استعداد و سخت کوش بوده و در کنار تخصص و توانایی در دروس ، بیشترین توانایی و تمرکز را در درس هندسه داشته باشد .

دوره های تحصیلی و توانایی معمار داخلی :

دوره های تحصیلی برای معماری داخلی در چند دوره ی کارشناسی ( بیشتر تمرکز بر طراحی های فنی و ساختمان سازی ها )  – کارشناسی ارشد ( بیشترین تمرکز بر روی جنبه های هنری معماری ) و دکتری تعریف شده است .

طراحی بنا – ساخت ماکت – نظارت بر ساخت – آمادگی برای انجام فعالیت های مرتبط با معماری ؛ مثل طراحی صحنه و صنعتی ؛ از جمله کارها و فعالیت هایی است که مهندس معمار با کسب مدرک و تجربه در این علم ؛ می تواند به آن ها بپردازد .

با تمام این تفاسیر ؛ معمار به کسی گفته می شود که بتواند ایده های ذهنی را بگیرد و با استعدادهای خاص خود ؛ بعد از ترکیب آن ها احساس و عاطفه اش ، بتواند با تکیه بر آموخته های علمی ؛ در نهایت طرحی خلاقانه را متناسب با کاربرد و محیطی که قرار است برای آن جا کار انجام داده و ایده پردازی کند ؛ آماده نماید .

کلیه حقوق این مطلب متعلق به خوگر است

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد