بهترین لب تاپ های بازار در سال ۲۰۱۷

0
رقابت تنگاتنگ شرکت های مختلف و فعال در حوره تولید لپ تاپ باعث شده تا قیمت این گجت ها تا حد زیادی کاهش پیدا کند؛ در این مطلب به بررسی  نکات ضروری پیش از خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت پرداخته و  لیست منتخبی از بهترین مدل ها را به شما معرفی خواهیم کرد.
چگونه می توانیم با صرف هزینه ای نه چندان زیاد لپ تاپی قدرتمند و به روز بخریم؟
تا همین چند سال پیش کاربران برای در اختیار گرفتن یک لپ تاپ مناسب و قدرتمند ملزم به پرداخت هزینه ای حداقل ۱۰۰۰ دلاری بودند اما استقبال زیاد مردم از این نوع از گجت ها، شرکت های مختلف را بر آن داشت تا برای بقا در این بازار پر تب و تاب قیمت محصولات خود را رقابتی کرده و با عرضه مدل هایی متنوع به بازار کاربران را در انتخاب لپ تاپی مناسب یاری کنند.
امروز با اختصاص بودجه ای ۲ میلیون تومانی، انتخاب های زیادی را به هنگام خرید یک لپ تاپ خواهید داشت؛ کاربران با صرف این هزینه می توانند لپ تاپ هایی را اختیار بگیرند که به طور پیش فرض از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز و یا ویندوز ۱۰ بهره برده و قدرت سخت افزاری آنها هم برای پاسخ گویی به نیاز های روزمره و نسبتا سطح بالای کاربران کافی باشد، همچنین اگر به کروم بوک ها علاقه داشته باشید با صرف همین مقدار هزینه می توانید کروم بوکی آخرین مدل و قدرتمند را تهیه کنید؛ علاوه بر این در این محدوده قیمتی شاهد وجود لپ تاپ هایی هیبریدی هستیم که علاوه بر ایفای نقش به عنوا یک لپ تاپ، در موقعیت های خاص می توانند در نقش یک تبلت ظاهر شوند.
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
ویژگی ها و امکانات
باید قبول کنیم که یک لپ تاپ ارزان قیمت نمی تواند به لحاظ سخت افزاری با لپ تاپ های گران قیمت و آخرین مدل موجود در بازار مقایسه شود؛ پردازنده های سری Celeron و Atom شرکت اینتل هر ساله مورد بهینه سازی و باز طراحی قرار می گیرند، این پردازنده ها امروز به سطحی از کارایی رسیده اند که می توانند به خوبی به نیاز های روزانه یک کاربر عادی مانند مرورگری صفحات اینترنت و استفاده از نرم افزار های نه چندان سنگین پاسخ دهند؛ اکثر لپ تاپ های ارزان قیمت موجود در بازار از کارت گرافیک های آنبورد استفاده می کنند و کمتر شاهد به کارگیری یک کارت گرافیکی مجزا در تولید لپ تاپ های ارزان قیمت بوده ایم؛ البته باید بدانید که همین کارت های گرافیکی آنبورد هم می توانند به اکثر نیاز  های شما پاسخ دهند، حتی می توانید با استفاده از آنان به انجام بازی هایی آنلاین مانند World Of Warcraft بپردازید؛ اما نباید انتظاری بیش از این داشته باشید.
به نظر می رسد قیمت حافظه رم در این چند سال کاهشی محسوس داشته است و به همین دلیل اکثر لپ تاپ های ارزان قیمت بازار به حداقل ۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 مجهز هستند، لپ تاپ های ارزان قیمت در بحث عمر باتری نیز حرف هایی را برای زدن دارند، اکثر لپ تاپ های موجود در این دسته بندی قیمتی از باتری هایی حداقل ۶ سلولی بهره می برند و حداقل عمر باتری این لپ تاپ ها نیز ۵ ساعت است؛ عمر باتری در برخی از مدل ها به ۱۰ ساعت هم می رسد.
در بحث حافظه داخلی، گجت های موجود در دسته بندی لپ تاپ های ارزان قیمت در بدترین حالت از حداقل ۵۰۰ گیگابایت حافظه هارد درایو استفاده می کنند و این در حالی است که در برخی از مدل ها شاهد بهره گیری از حفظه های داخلی بیشتر بوده ایم.
کروم بوک ها و خصوصا کروم بوک های ویندوزی موجود در این دسته بندی قیمتی حافظه داخلی فوق العاده محدودی دارند؛ برای مثال Lenovo IdeaPad 100S برای حافظه داخلی از یک حافظه فلش ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت استفاده می کند و با وجود اینکه شرکت های سازنده کروم بوک ها همیشه امتیازات خاصی را برای استفاده از حافظه های ابری به کاربران خود می دهند، اما می دانیم که اولین شرط لازم برای استفاده از این نوع از سرویس ها، داشتن سروریس اینترنت با کیفیت با پهنای باند بالا است و شما نمی توانید همیشه روی اتصال به اینترنت حساب کنید.
اکثر محصولات موجود در دسته بندی لپ تاپ های ارزان قیمت تنها از درگاه USB نسخه دوم پشتیبانی می کنند و این در حالی است که در برخی از مدل ها نیز شاهد وجود درگاه USB نسخه سوم هستیم، از جمله دیگر درگاه های به کار گرفته شده در این لپ تاپ ها می توان به درگاه کارت حافظه Micro SD اشاره کرد و اگر کمی زمان صرف کنید، می توانید مدل هایی را در بازار پیدا کنید که حتی از درگاه USB-C هم  پشتیبانی می کنند؛ گرچه در برخی از مدل ها شاهد استفاده از صفحه های نمایش لمسی بوده ایم اما نباید از یک لپ تاپ موجود در این دسته بندی قیمتی انتظار چنین ویژگی ای را داشته باشید.
کروم بوک ها
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
کروم بوک ها در ابتدای کار خود کاربران زیادی نداشتند و وابستگی بیش از حد سیستم عامل آنها به داشتن اتصال همیشگی به شبکه اینترنت از جمله نقاط ضعف آنها در نظر گرفته می شد؛ کروم بوک ها در این چند سال پیشرفت های زیادی را نشان داده اند و گرچه هنوز برای استفاده بی درد سر از آنها ملزم به اتصال همیشگی به شبکه اینترنت هستید اما قیمت ارزان تر آنها در مقایسه با لپ تاپ ها و نیز عمر باتری بیشترشان از جمله ویژگی های وسوسه انگیزی هستند که باعث رواج به کار گیری آنها در میان کاربران شده است، در واقع اگر کیفیت و سرعت اتصال شما به شبکه اینترنت در حد مطلوبی قرار داشته باشد این گجت ها می توانند تمامی ویژگی ها و امکانات موجود در یک لپ تاپ را با قیمتی بسیار پایینتر در اختیار شما بگذارند.
لپ تاپ های هیبریدی
استقبال فوق العاده و رو به افزایش کاربران از تبلت ها بر روی بازار لپ تاپ ها هم بی تاثیر نبوده است؛ شرکت های مطرح در دنیای لپ تاپ ها با مشاهده علاقه کاربران به خرید تبلت ها تصمیم گرفتند تا دسته بندی دیگری را به لپ تاپ ها اضافه کنند و این سر آغازی برای تولید لپ تاپ های هیبریدی بود.
این لپ تاپ ها می توانند نقش یک تبلت را نیز برای کاربر بازی کنند، برخی از آنها از طریق جدا شدن صفحه کلید از بدنه اصلی و برخی با تا شدن صفحه کلید و قرار گیری آن در پشت صفحه نمایش به بک تبلت تبدیل خواهند شد و بدین طریق، علاوه بر تایپ آسان و سریع به عنوان یکی از ویژگی های کلیدی یک لپ تاپ، می توانید به طور همزمان از ویژگی های منحصر به فرد یک تبلت استفاده کنید.
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017

تعادل مطلوب میان قدرت و قیمت

اگر نمی توانید بودجه زیادی را به خرید یک لپ تاپ اختصاص دهید و در عین حال قصد خرید لپ تاپی را دارید که از لحاظ قدرت سخت افزاری و امکانات هم حرف هایی را برای زدن داشته باشد پیشنهاد می کنیم نگاهی به محصولات موجود در لیست منتخب ما بیاندازید، در ادامه به معرفی ۱۰ مدل از مناسب ترین لپ تاپ های ارزان قیمت موجود در بازار خواهیم پرداخت.
۱- Acer Swift 1
قیمت: حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
Acer Swift 1 قدرتمند ترین و بهترین انتخابی است که در این محدوده قیمتی خواهید داشت؛ حافظه داخلی این مدل خیلی زیاد نیست اما بدنه فوق العاده نازک و سبک و بهره گیری آن از یک صفحه نمایش IPS با کیفیت Full HD ویژگی هایی هستند که در هیچ مدل مشابهی نظیر آنها را ندیده ایم. پردازنده این لپ تاپ از نوع Intel Pentium N4200 است، حافظه رم آن ۴ گیگابایتی بوده و از کارت گرافیکی آنبورد Intel HD 505 بهره می برد؛ سایز صفحه نمایش این لپ تاپ ۱۳.۳ اینچ است و دقتی معادل Full HD را به نمایش می گذارد.

۲- Asus Chromebook Flip (C302CA-DHM4)

قیمت: حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان
برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
Asus Chromebook Flip (C302CA-DHM4) به لحاظ قیمتی از اکثر کروم بوک های موجود در بازار گران تر است اما بهره مندی این گجت از امکانات و ویژگی های متعدد ارزش این اختلاف قیمتی را دارد. شرکت سازنده در تولید آن از پردازنده Intel Core m3-6Y30 استفاده کرده، ۴ گیگابایت حافظه رم و کرات گرافیکی آنبورد Intel HD 505 نیز از جمله دیگر فاکتور های سخت افزاری این مدل هستند. سایز صفحه نمایش این گجت ۱۲.۵ اینچ است و حافظه داخلی ای معادل ۶۴ گیگابایت را در اختیار کاربران می گذارد.

۳- Acer Aspire E 15 (E5-575-33BM)

قیمت: حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
Acer Aspire E 15 (E5-575-33BM) لپ تاپی است که قدرت بالا، امکانات متعدد و قیمت پایین را در یک گجت جای داده است و از جمله ویژگی های جذاب آن می توان به بهره گیری این لپ تاپ از صفحه نمایش بزرگ با کیفیت Full HD، سطح قدرت سخت افزاری بالا و عمر طولانی باتری اشاره کرد. پردازنده به کار رفته در تولید این لپ تاپ از نوع Intel Core i3- 7100U است، حافظه رم آن ۴ گیگابایتی است و از کارت گرافیکی آنبورد Intel HD 620 استفاده می کند. حافظه داخلی آن ۱ ترابایتی و از نوع هارد درایو است و با وجود بهره مندی اش از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با دقت Full HD، می توانید روی عمر باتری ۱۰ ساعته اش حساب کنید.

۴- Lenovo ThinkPad 13(2017)

قیمت: حدود دو میلیون و نهصد هزار تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
دومین نسل از لپ تاپ های Lenovo ThinkPad 13 ظاهری زیبا دارد، عمر باتری آن بسیار طولانی است و یکی از بهترین انتخاب های شما برای استفاده در محیط هایی مانند دانشگاه، خانه و یا محل کار خواهد بود. پردازنده به کار رفته در تولید این لپ تاپ از نوع Intel Core i3-7100U است، ۴ گیگابایت حافظه رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و کارت گرافیکی آنبورد Intel HD 620 نیز از جمله دیگر ویژگی های سخت افزاری آن هستند. صفحه نمایش آن ۱۳.۳ اینچی بوده و دقتی Full HD را به نمایش می گذارد و عمر باتری آن بیش از ۱۲ ساعت است.

۵- Acer Chromebook Flip C213SA

قیمت: حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
اگر به دنبال کروم بوکی با عمر باتری طولانی می گردید که بتواند از ضربات کوچک نیز جان سالم ببرد پیشنهاد می کنیم این مدل را در بین سایر انتخاب های خود قرار دهید. پردازنده به کار رفته در این مدل از نوع Intel Celeron N3350 است، حافظه رمی ۴ گیگابایتی دارد و از یک کارت گرافیک آنبورد از نوع Intel HD 500 بهره می برد. حافظه داخلی این گجت ۳۲ گیگابایت است، صفحه نمایشی ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل و نیز عمر باتری ۱۴ ساعته از جمله دیگر ویژگی های کلیدی این کروم بوک جذاب هستند.

۶- Lenovo Flex 11 Chromebook

قیمت: حدود یک میلیون و دویصت هزار تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
این گجت یک کروم بوک قدرتمند و به روز است که به دلیل بهره مندی از امکاناتی  متنوع و ویژگی های منحصر به فردش گوی رقابت را از سایر محصولات موجود در این محدوده رقابتی می رباید، یکی از ویژگی های جذاب این کروم بوک مربوط به مقاومت نسبتا بالای آن در مقابله ضربات و سقوط است.
پردازنده به کار رفته در تولید این کروم بوک از نوع MTK 8173C است، شرکت سازنده برای حافظه رم آن از نمونه ای ۴ گیگابایتی استفاده کرده و کارت گرافیک PowerVR GX6250 وظیفه پردازش تصویر در آن را بر عهده دارد. حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایتی است، صفحه نمایشی ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ دارد و عمر باتری آن حدودا ۱۲ ساعت است.

۷- Dell Inspiron 11 3000 Series 2-in-1 (3179)

قیمت: حدود یک میلیون تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
Dell Inspiron 11 3000 Series 2-in-1 لپ تاپی هیبریدی است و قدرت سخت افزاری آن از سایر رقبای موجود در این محدوده قیمتی بالا تر است. پردازنده آن از نوع Intel Core m3-7Y30 است و از جمله دیگر مولفه سخت افزاری آن می توان از حافظه رم ۴ گیگابایتی و کارت گرافیکی Intel HD 615 نام برد. حافظه داخلی این لپ تاپ هیبریدی ۵۰۰ گیگابایت است، صفحه نمایشی ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ در تولیدش به کار رفته و بیا هر بار شارژ کامل آن می توانید به مدت ۶ ساعت و نیم از آن استفاده کنید.

۸- Dell Latitude 3189 2-in-1

قیمت: حدود دو میلیون چهارصد هزار تومان
برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017

Dell Latitude 3189 2-in-1 یک لپ تاپ هیبریدی میان رده با عمر باتری بالا است. پردازنده آن از نوع Intel Pentium N4200 است، حافظه رمی ۴ گیگابایتی دارد و از کارت گرافیکی Intel HD 505 برای پردازش تصاویر استفاده می کند. حافظه داخلی این گجت ۱۲۸ گیگابایت بوده و صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی اش دقتی معادل ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را دارد، این لپ تاپ هیبریدی با هر بار شارژ کامل باتری اش می تواند به مدت ۱۱ ساعت نیم روشن بماند.


۹- HP Stream 11-y010nr

قیمت: حدود هشتصد هزار تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
قیمت فوق العاده ارزان و ظاهر زیبا و شادش باعث شده تا این گجت انتخاب خوبی به عنوان اولین لپ تاپ یک کودک باشد. پردازنده آن از نوع Intel Celeron 3060 است، حافظه رمی ۴ گیگابایتی در تولیدش به کار رفته و از کارت گرافیکی Intel HD 400 برای پردازش تصاویر استفاده می کند. حافظه داخلی این گجت ۳۲ گیگابایت است و صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی اش دقتی معادل ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را دارد، با هر بار شارژ کامل این لپ تاپ می توانید به مدت ۸ ساعت و نیم روی روشن ماندن آن حساب کنید.

۱۰- Lenovo IdeaPad 120S

قیمت: حدود یک میلیون تومان
 برترین لپ تاپ های ارزان قیمت سال 2017
IdeaPad 120S لپ تاپی ارزان با قابلیت حمل آسان است که به نسبت قیمتش امکانات و ویژگی هایی جذاب دارد. پردازنده به کار رفته در تولید این لپ تاپ از نوع Intel Celeron N3350 است، حافظه رمی ۲ گیگابایتی دارد و کارت گرافیکی Intel HD 500 در تولیدش به کار رفته است. حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل از جمله دیگر فاکتور های سخت افزاری این گجت هستند و با هر بار شارژ کامل می توانید به مدت ۸ ساعت چهل دقیقه بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید.
منبع : برترینها
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد