زیر و بم طراحی دکوراسیون محل کار

0
 طراحی و ایجاد یک دفتر کار خانگی با کاربردهای مورد انتظار شخصی، می تواند لازمه هر شغل و حرفه ای باشد. اکثر ما به اندازه ای در انجام امور شغلی و کارهای روزانه خودمان غرق می شویم که کمتر به فکر طراحی یک دفتر کار مناسب برای خودمان و صرف هزینه برای آن می افتیم.
تصویر مرتبط
به ویژه اگر کارهای خودتان را به صورت دور کاری و آزاد در خانه انجام می دهید، داشتن یک دفتر کار مناسب برایتان بسیار ضروری است و با نادیده گرفتن این امر اشتباه بزرگی را مرتکب خواهید شد. یک دفتر کار ایده آل باید به نحوی طراحی و انتخاب شود که به هیچ وجه محیطی کسل کننده نداشته باشد و در کنار عملکرد و توانایی های شما، نوعی نقطه قوت ویژه محسوب شود که موجب افزایش کارایی تان می گردد.
 تصویر مرتبط

مکان مناسب برای نشستن

شاید کمی عجیب به نظر برسد که محل کار و نشستن را به عنوان اولین و مهم ترین موضوع در اینجا مطرح می کنیم. اما بهتر است در ارتباط با این موضوع به نحو دیگری فکر کنید. صندلی شما که روی آن می نشینید و کارهایتان را انجام می دهید، جایی است که بیشترین زمان در طول روز را در آنجا صرف می نمایید. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، دریافته ایم که ما به طور روزانه، زمانی در حدود ۱۳ ساعت را به نشستن و کار کردن می پردازیم.
نتیجه تصویری برای طراحی دفتر کار در منزل
با این اوصاف به نظر می رسد که توجه به محل نشستن و همچنین انتخاب صندلی مناسب برای کارهای روزانه مسئله ای مهم و حیاتی است. صندلی شما بایستی مناسب ترین طراحی را برای بدنتان و نحوه نشستن شما داشته باشد. در غیر این صورت با احساس ناراحتی در طول روز مواجه خواهید شد و در نهایت به دردهای مختلفی دچار خواهید شد که در درازمدت می تواند برای سلامتی تان بسیار زیان آور باشد. پس بهتر است پیش از همه چیز روی یک صندلی با طراحی ارگونومیک سرمایه گذاری کنید. صندلی مناسب شما باید به گونه ای ساخته شده باشد که هنگام نشستن روی آن بتوانید به راحتی و با شانه های کاملا صاف روی آن بنشینید و کمرتان تکیه گاه مناسبی داشته باشد.
نتیجه تصویری برای طراحی دفتر کار در منزل
جایگاهی که در آن می نشینید می تواند به درستی شخصیت شغلی شما را نشان دهد. سعی کنید دو صندلی راحتی هم در سمت دیگر میز کارتان قرار دهید تا بتوانید در زمان های لازم با ملاقات کنندگان و میهمانانتان دیدار کنید. همچنین اگر تمایل داشتید می توانید برای ملاقات هایتان در گوشه دیگری از اتاق چند صندلی و یک میز مجزا تهیه کنید.

تامین نور کافی

لازم به تاکید نیست که اگر می خواهید در ساعت های طولانی به کار بپردازید، بایستی اتاقتان نور کافی داشته باشد تا چشمانتان خیلی زود خسته نشوند. برای این منظور سعی کنید از ترکیب چند منبع نورانی برای روشن نگاه داشتن دفتر کار بهره گیرید و اطمینان حاصل کنید که در تمام قسمت های اتاق به میزان کافی روشنایی وجود دارد. همچنین وجود منابع نوری مختلف در اتاق باعث می شود که هر قسمت از اتاق را مطابق میل خودتان و کارایی مورد انتظارتان روشن کنید. می توانید در دفتر کارتان از سه نوع نور مختلف استفاده کنید:
 تصویر مرتبط
  • نور محیطی:
  •  نوری است که بیشتر قسمت های اتاق را روشن می کند و معمولا از بالا تابیده می شود. نور چراغ های سقفی جزو این دسته هستند.
  • نور متمرکز:
  •  برای ایجاد هایلایت و همچنین توجه به یک نقطه خاص از اتاق استفاده می شود. به عنوان مثال نوری که مستقیما به یک اثر هنری روی دیوار، یا قفسه کتاب ها و یا شومینه تابیده می شود به عنوان نور متمرکز در نظر گرفته می شود.
  • نور کار:
  •  این نور به طور مستقیم میز کار شما را در هنگام انجام وظایفتان روشن می کند.
  • برای داشتن نتیجه بهتر در دکوراسیون دفتر کار و به منظور بالا بردن کارایی خود، بهتر است ترکیب این سه نوع نور را در اتاق کارتان مورد استفاده قرار دهید.

برقراری نظم و ترتیب

 هیچ فاکتوری بیشتر از نظم و انضباط و داشتن یک میز کار تمیز و مرتب، به افزایش کارایی و بهبود عملکرد شما کمک نمی کند. اما زمانی که میزتان با انبوهی از کاغذها و پوشه ها پوشیده شده باشد، تمام امورتان تحت تاثیر این بی نظمی ها قرار می گیرد و به درستی نمی توانید وظایفتان را انجام دهید. بنابراین هنگام طراحی دفتر کارتان حتما کمدها و قفسه های کافی برای نظم دادن به وسایلتان در نظر بگیرید. پیش از خرید وسایل و دکوراسیون اتاق، بنشینید و در مورد اقلام مورد نیاز برای کارتان خوب فکر کنید.
اگر احساس می کنید به وسایلی احتیاج ندارید یا ممکن است وجود آنها موجب بر هم خوردن نظم دفتر کارتان شود، سعی کنید از خریدشان چشم پوشی نمایید. سعی کنید به اندازه کافی کمد و قفسه های موردنیازتان را در بخش های مختلف اتاق طراحی کنید. قفسه های در دار به برقراری نظم در محیط کار کمک بیشتری خواهند کرد.

شخصی سازی دفتر کار

 پس از خرید و تهیه وسایل اصلی محیط کار و طراحی چیدمان دکوراسیون، می توانید به جزئیات تاثیرگذار اتاق بپردازید. ممکن است شخصی سازی دفتر کارتان در نگاه اول به نظر امری غیرضروری و بی اهمیت جلوه کند. اما این کار برای سلامت روانتان و بازتاب شخصیت درونی شما در محیط کار بسیار لازم و ضروری است.
استفاده از رنگ های مورد علاقه و دلخواه در دکوراسیون دفتر کار ساده ترین و قدرمندترین ابزار شما برای شخصی سازی محیط کار است. حتی اگر برای به کارگیری این رنگ ها دچار محدودیت هستید، باز هم از آنها صرف نظر نکنید و در رنگ آمیزی وسایل اتاق، هر چند اندک، از طیف رنگی مورد علاقه خودتان استفاده نمایید.
نتیجه تصویری برای طراحی دفتر کار در منزل
یادتان باشد که احساس راحتی و آرامش در محیط کار، امری بسیار ضروری و لازم است. پس از بالش های راحت، پتو، وسایل کوچک تفریحی و هر آنچه که حس آسودگی و آرامش را در شما تقویت می کند، غافل نشوید. در نهایت تزئینات دلخوه و وسایل کوچک دکوراتیو را به میز کار خودتان، قفسه وسایل، و دیوارهای اتاقتان اضافه کنید و تاثیر روحیه بخش این عناصر را در کار روزانه تان مشاهده کنید.
منبع : برترینها 
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد