نکات خرید شیر بهداشتی برای حمام و دستشویی

0

یه گزارش مجله اینترنتی دکوکده : انتخاب شیرآلات حمام و دستشویی استاندارد، به واسطه تنوع بالایی که در بازار وجود دارد برای عموم امری دشوار است. برای خرید مطمئن و آسان شیرآلات، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ این سوالی است که در ذهن اغلب افرادی که قصد خرید شیرهای بهداشتی را دارند، نقش می‌بندد. در ابتدا شما می‌توانید با نگرش به این موضوع که کدام سبک از شیرهای آب را می‌پسندید، گزینه‌های روی میز برای خرید را گلچین کنید. سپس با در نظر گرفتن نکات خرید شیر بهداشتی برای حمام و دستشویی که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است، بهترین شیر حمام و شیر روشویی را انتخاب و خریداری کنید.

شناخت انواع شیر بهداشتی

اولین نکته‌ای که هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، بخصوص شیر برای حمام و دستشویی باید به آن توجه کرد، شناخت انواع آن‌ است. تنوع در شیر روشویی و شیر حمام صرفا در مدل و طراحی آن‌ها نیست بلکه از نظر عملکرد و نصب نیز متمایز از یکدیگرند. شیرهای آب از نظر عملکرد به چندین گروه تقسیم می‌شوند. شیرهای بهداشتی اهرمی، فلکه‌ای، سنسوردار و زدرا، ۴ گروه از شیرهای آب محبوبی هستند که در روشویی از آن‌ها استفاده می‌شود.

 

شیرهای فلکه‌ای و اهرمی نیز انتخاب برجسته‌تری برای استفاده در حمام و توالت در بین مردم هستند. همچنین هر یک از انواع نام‌برده شده در دو نوع توکار و روکار تولید و در بازار عرضه می‌شوند. در هنگام خرید شیر روشویی و شیر حمام باید به سهولت در عملکرد آن‌ها، فضای در نظر گرفته شده برای نصب شیرهای بهداشتی و سبک دکوراسیون داخلی حمام و دستشویی توجه کرد.

ویژگی‌ ظاهری شیر روشویی و حمام

بر هیچکس پوشیده نیست که طراحی بدنه شیرآلات به اندازه شناخت انواع آن در خرید این محصول اثرگذار است. چرا که ویژگی ظاهری شیرهای ساختمانی علاوه‌بر زیبایی محیط، در میزان رسوب‌پذیری و طول عمر آن‌ها نیز موثر است. از طرفی ابعاد کاسه روشویی عامل دیگری است که ارتفاع علم شیر آب را مشخص می‌کند. ازاین‌رو می‌توان براساس شرایط محیط نصب، از شیر روشویی پایه بلند استفاده کرد.

این در حالی است که با نصب شیر حمام توکار و شیر توالت دیواری از فضای اطراف می‌توان استفاده بهینه کرد. در این میان، علاقه شما نیز در انتخاب مدل شیر دستشویی و حمام تاثیر بسزایی دارد.

جنس و آبکاری شیر حمام و دستشویی

پلاستیک، سرب، آلیاژهای فلزی، برنج و استیل ضد زنگ متربال‌هایی هستند که برای ساخت شیرآلات مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع متریال شیرهای بهداشتی عاملی است که در قیمت محصول تاثیر زیادی دارد. اما نباید این نکته را فراموش کرد آلیاژ به‌کاررفته در آن‌ها رابطه مستقیمی با سلامت انسان نیز دارد. ترکیب ۶۰ درصد مس و ۴۰ درصد روی و سایر فلزات مجاز و کمتر از ۲.۵ درصد سرب بهترین اجزای سازنده برای شیر روشویی و حمام و توالت هستند.

همانقدر که متریال داخلی شیر آب مسئله مهمی برای خرید به‌حساب میآید، آبکاری آن نیز حائز اهمیت است. هدف از آبکاری جلوگیری از زنگ‌زدگی، مقاوم‌سازی شیرآلات در برابر مواد شوینده و زیباسازی آن‌ها است. آبکاری شیرهای آب می‌تواند از جنس‌های کروم، پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک، مس، کروم یا تیتانیوم باشد. این نکته را باید بخاطر داشته باشید که درست است که انواع آبکاری یک هدف را دنبال می‌کند اما هیچ‌کدام از شیرهای آبکاری شده دارای کیفیت یکسانی نخواهند بود.

اجزای داخلی شیرآلات بهداشتی

از آنجایی که بررسی اجزای داخلی انواع شیرهای بهداشتی برای خریداران به آسانی امکان‌پذیر نیست، پیشنهاد می‌شود از فروشنده بخواهید محصولی را به شما معرفی کند که دارای ویژگی‌های زیر باشد. چنانچه قصد دارید خرید شیر حمام و روشویی را آنلاین انجام دهید به بروشور الکترونیکی محصول دقت کند.

کارتریج: یکی از عواملی است که موجب افزایش طول عمر در شیر روشویی و شیر حمام می‌شود، جنس کارتریج است. این قطعه کاربردی برای باز و بسته کردن شیر آب در داخل شیرآلات تعبیه شده است. لذا در هنگام خرید شیر آب مورد نظر دقت کنید که از جنس سرامیک باشد. همچنین اگر در مناطق با فشار آب کم زندگی می‌کنید، پیشنهاد می‌شود شیرهایی با کارتریج بزرگتر را برای خرید انتخاب کنید.

پرلاتور: پرلاتور (آبفشان)، با هدف بهینه‌سازی مصرف آب، در خروجی شیرآلات قرار داده می‌شود. ترکیب شدن هوا با آب که توسط آبفشان اتفاق می‌افتد موجب شده تا تمام قطره‌های آب به‌طور یکنواخت از لوله خارج شده و همین امر به میزان چشم‌گیری مصرف آب را کاهش می‌دهد.

خدمات پس از فروش شیرآلات استاندارد

پیش آمده است که برخی خریداران شیرهای بهداشتی به خدمات پس از فروش چندان اهمیت نمی‌دهند. سرویس گارانتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در صورت بروز خرابی غیر عمد محصول، بتوانید آن را با هزینه کمتر تعویض یا تعمیر کنید. این در حالی است که محصول مورد نظر را از کمپانی‌های معتبر خریداری کرده باشید.

لذا لازم است در هنگام خرید شیر روشویی و شیر حمام به آرم استاندارد حک شده بر روی بسته‌بندی و برگه گارانتی امضا شده آن دقت فرمایید. شیرآلات برندهای معتبر تنها با رعایت نکات زیر شامل سرویس خدمات پس از فروش می‌شود:

  • برای نصب شیر بهداشتی از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید زیرا در صورتی که ایجاد خرابی محصول به دلیل نصب نادرست آن باشد، گارانتی محصول خریداری شده لغو می‌گردد.
  • عدم استفاده از شوینده‌های اسیدی و ابزارهای تیز و زبر برای شستشو شیرآلات، نکته دیگری است که به آن باید توجه کرد.

کلام آخر

تا به اینجا نکات خرید شیر حمام و شیر روشویی را بررسی و توضیح مختصری درباره هرکدام از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه شود، گفته شد. از آنجایی که خرید انواع شیرآلات استاندار علاوه‌بر کاهش هزینه‌ها در کاهش مصرف آب شرب تاثیر بسزایی دارد، پیشنهاد می‌شود تا برای اطلاعات بیشتر درباره انواع شیرهای آب و خریدی مطمئن، با شماره ۰۲۱۳۵۱۹ تماس حاصل فرمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد