گل فروشی خوب را از کجا پیدا کنیم؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده:

خوشبوترین شغل دنیا گل فروشی است. در عین حال از شغل هایی است که احتمالا هیچ گاه در آن احساس افسردگی و دلمردگی نخواهید داشت، سر و کار داشتن با گل و گیاه همواره باعث خوشحالی و پیشگیری از افسردگی می شود.

به علاوه فروش گل هیچ گاه به طور کامل متوقف نمی شود، چون به دلایل مختلف همواره به گل نیاز خواهد شد. یکی از جذاب ترین مشاغل همین صنعت گل است. در سایت تولیدات می توانید بهترین و بزرگ ترین بازار گل تهران را پیدا کرده و هر زمان که نیاز به خرید گل داشتید، به آن مراجعه کنید.

چرا خرید گل محبوب است؟

اگر چه عمر گل کوتاه است، اما با همین عمر کوتاه بسیاری از مردم ترجیح می دهند بخشی از پول خود را به خرید آن اختصاص دهند. در علم روانشناسی ثابت شده است که داشتن گل و گیاه در فضاهای بسته افسردگی را کاهش می دهد.

دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، فرصت زیادی برای بودن در طبیعت در اختیار ما قرار نمی دهد. داشتن چند شاخه گل زیبا و خوشبو می تواند به شما حس بودن در طبیعت را تا حدی القا کند. علاوه بر تمام این ها چند شاخه گل زیبایی خانه شما را دو چندان می کند.

آیا گل فروشی کار راحتی است؟

برخلاف تصور بسیاری از مردم گل فروشی اصلا کار راحتی نیست. دلیل آن عمر کوتاه گل و شرایط نگهداری از آن است. در نتیجه نه تنها کار راحتی نیست، بلکه می تواند با استرس نیز همراه باشد.

محیط چنین مغازه هایی باید به گونه ای باشد که رطوبت مورد نیاز گل ها فراهم شود. در غیر این صورت گل ها خیلی زود پژمرده می شوند.

به چه دلیلی مردم گل می خرند؟

گل یکی از زیباترین هدایایی است که هر فردی می تواند به دیگری تقدیم کند. خوبی گل به عنوان هدیه این است که هم بازتاب دهنده احساسات شما نسبت به فرد مقابلتان است و هم هدیه ای ارزان قیمت و در عین حال باارزش است. حتی گل را می توانند بزرگسالان به کودکان هدیه دهند، مثلا هنگام ورود آن ها به مدرسه.

کودکان می توانند این هدایا را به معلم خود و یکدیگر بدهند و با رسم هدیه دادن آشنا شوند. بزرگسالان می توانند این هدیه را به یکدیگر در روز ولنتاین، روز معلم، جشن تولد، روز مادر، روز پدر و مناسبت های دیگر هدیه کنند.

همینطور هنگام عیادت از بیمار یا هنگام نشان دادن قدردانی خود به دیگری یک دسته گل تقدیم کنید. یکی دیگر از کاربردهای گل برای آراستن فضاها است. برای مثال فضای داخلی تالارهای عروسی یا رستوران ها با گل آراسته می شود.

علاوه بر جنبه هدیه دادن گل شما می توانید آن را برای خودتان در خانه یا محل کارتان تهیه کنید. این کار در روحیه شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. اگر محیط کارتان فضایی کسالت بار مانند شرکت و دفتر است، با قرار دادن چند گل روی میزتان استرس شما را کاهش می دهند، محیط را سالم می کنند و کسالت را از بین می برند.

مزایا و معایب گل فروشی چیست؟

از مزایای گل فروشی خوب می توانیم به حضور در یک محیط کار آرامش بخش و دوست داشتنی اشاره کنیم. همینطور در صورتی که با راه و چاه فروش گل آشنا باشید، می توانید در این صنعت به سود خوبی برسید، چون گل کالایی پرصرف است.

اما این کار عاری از معایب نیست، چون گل خیلی زود آسیب می بیند. پس ممکن است ۴۰ تا ۵۰ درصد گل های خریداری شده، دور ریخته شوند. همینطور باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در روزهای تعطیل کار شما دو چندان می شود و نباید گل فروشی بسته باشد.

آیا گل را می توان به صورت آنلاین تهیه کرد؟

بله. مانند هر وسیله دیگری گل را نیز می توان به شکل اینترنتی تهیه کرد. معمولا رایج است که گل های مراسم ختم را که جهت تسلیت ارسال می شوند، به صورت آنلاین سفارش دهند. در سفارش آنلاین باید نکاتی را در نظر بگیرید.

برای مثال باید ساعت دقیق برگزاری مراسم را بدانید. باید اطمینان حاصل کنید که آن گلفروشی آنلاین حتما در زمان دقیق گل را به مقصد خواهد رساند. گل های این مراسم با مراسم های دیگر متفاوت هستند. گل های سفید، گلایل، میخک و شیپوری مناسب چنین مراسمی هستند و ظاهری کلاسیک و رسمی دارند.

چه گلی برای چه مراسمی مناسب است؟

در گل فروشی انواع گل ها دیده می شوند. خرید گل مانند هر کالای دیگری آداب خود را دارد. نمی توانید هر گلی را که مورد پسند شما است، برای هر نوع مجلس و موقعیتی خریداری کنید.

اگر گلی نامناسب برای یک موقعیت تهیه کنید، نه تنها دریافت کننده آن خوشحال نمی شود، بلکه می تواند توهین آمیز هم باشد. به خاطر اهمیت این موضوع ما می خواهیم گل هایی را به شما معرفی کنیم که در مراسم های بخصوص کاربرد دارند و متناسب با همان مناسبت هستند.

·مراسم ترحیم

در چنین مراسمی هدیه دادن گل به معنای بیان تسلیت شما به خانواده داغدار است. در انتخاب گل های این مراسم باید حساسیت ویژه ای به خرج دهید، چون انتخاب اشتباه می تواند باعث رنجش دریافت کننده شود. برای چنین مراسمی گل هایی مانند نیلوفر، میخک، داوودی، ارکیده و رز مناسب هستند.

·مراسم عروسی

به عنوان به یاد ماندنی ترین روزهای هر زن و مردی باید از روز عروسی آن ها نام برد که نه تنها برای عروس و داماد، بلکه برای مهمانان نیز لحظات فراموش نشدنی رغم می خورد. گل هایی که در تزیین این مراسم استفاده می شوند و همینطور گل هایی که مهمانان به عروس و داماد هدیه می دهند، باید بازتابی از عشق باشد.

گل هایی که چنین پیامی را انتقال می دهند، عبارت هستند از گل رز، گل آماریلیس، گل ارکیده، گل هورنزیا، گل میخک، گل آلستر و گل لیسیانتوس.

·جشن تولد

هر انسانی این فرصت را دارد که در زندگی خود یک بار این روز را جشن بگیرد و هر سال حس تازگی داشته باشد، چون هر بار یک سال به عمر او افزوده می شود. گل های مناسب این جشن گل رز سرخ، گل نیلوفر و گل ارکیده هستند.

بهترین بازار گل را چگونه پیدا کنیم؟

با مراجعه به بازارهای گل احتمالا بتوانید آن ها را ارزان تر تهیه کنید. در این قسمت بازارهای شناخته شده گل را به شما معرفی می کنیم. اولین بازار، بازار شهید محلاتی است. گل های اکثر مناطق ایران در این بازار یافت می شوند. این بازار در جنوب شرق تهران و در بزرگراه محلاتی قرار گرفته است.

دومین بازار شناخته شده برای خرید و فروش گل بازار گل غرب تهران است که در آن شاهد تنوع بالای گل ها خواهید بود. این بازار در انتهای اتوبان ستاری شمال واقع شده است.

کلام آخر

گل ها در زندگی انسان ها تاثیرگذاری زیادی دارند و همراه با خود حس زیبایی، ظرافت و باارزش بودن را القا می کنند.

به خاطر فواید و زیبایی های آن استقبال مردم از خرید آن ها در گل فروشی افزایش یافته است. اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که گل ها نماد نیز هستند که به همین دلیل باید در انتخاب گل برای مراسم های متفاوت دقت کنید. به یاد داشته باشید که در هر مراسمی باید گل مخصوص به آن را خریداری کنید. تعداد زیادی بازار گل در تهران وجود دارد که می توانید گل مورد نظر خود را در آن ها با قیمت مناسب پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد