نکات طلایی در چیدمان کابینت کوچک

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکدهاگر آشپزخانه ی کوچکی دارید و با چیدمان کابینت کوچک خود به مشکل خورده اید با مطالعه ی این نکات، نظم ویژه ای به کابینت های خود ببخشید. البته در این مقاله شما را با اکسسوری ها و نظم دهنده های مدرنی آشنا کرده ایم که برای آشپزخانه های بزرگ نیز بسیار عالی و کاربردی هستند.

اگر از هر خانم خانه‌دار بپرسید، چیدمان کابینت های کوچک و جابجا کردن ظروف داخل کابینت آشپزخانه، یکی از سخت‌ترین کارهای خانه داری محسوب می‌شود. امروزه با تجملاتی شدن زندگی‌ها، در هر خانه چندین سِت بشقاب، کاسه و وسایل آشپزی ریز و درشت وجود دارد که چیدن همه آن‌ها به‌طور مرتب و منظم در قفسه کابینت‌ها، بسیار دشوار و وقت‌گیر است.

اما برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. با رعایت  کردن  چند نکته مهم و ساده در چیدمان کابینت کوچک و استفاده از تعدادی نظم دهنده در کابینت‌ها، می‌توانید این کار دشوار را به‌آسانی انجام دهید.

بهترین چیدمان ظروف در کابینت آشپزخانه

حتما شما هم بارها به این سوال فکر کرده‌اید که چطور می‌توانید ظروف و وسایلتان را به بهترین شکل ممکن در کابینت ها بچینید. چالش چیدمان وسایل زمانی به اوج خود می‌رسد که کابینت‌های کمتر و کوچک‌تری داشته باشید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا برای چیدمان کابینت کوچک خود راه‌های جدید و کارآمدی پیدا کنید.

قدم اول: به ظرفیت کابینت ها توجه کنید!

وسایل داخل کابینت ها را بیرون بیاورید و به‌اندازه طبقات کابینت و تعداد‌شان دقت کنید.

بسیاری از ظروف و وسایل هستند که مدت هاست از آن ها استفاده نکرده‌اید و یا اصلا نیازی به آن‌ها ندارید. سعی کنید وسایل بلا استفاده را در سایت های فروش لوازم دست دوم قرار دهید و یا آن ها را به خیریه‌ها ببخشید. همچنین لوازمی که مدت هاست خراب هستند و دیگر قابل استفاده نیستند را دور بیاندازید. این کار از نظر علم فنگشویی نیز به شما کمک می‌کند تا حس بهتری داشته باشید.

در مرحله بعدی ظروف و وسایل غیر ضروری و کم استفاده را در جایی دور‌تر مثل انباری یا کمد دیواری قرار دهید تا فضای کافی برای وسایل پر کاربرد و ضروری شما فراهم شود.

قدم دوم: طبقه بندی کابینت ها را سامان دهید!

یکی از طلایی‌ترین نکات در هنگام چیدمان کابینت ها، کارآمد بودن طبقه بندی آن هاست. اگر طبقات کابینت شما طبقه بندی مناسب و درستی نداشته باشند، نمی‌توانید چیدمان خوب و منظمی داشته باشید. طبقه بندی کابینت ها به بودجه شما بستگی دارد. اگر هزینه زیادی را برای این کار در‌نظر نگرفته‌اید، از یک نجار کمک بخواهید تا تمام قسمت های کابینت را به درستی طبقه بندی کند.

البته اگر در صرف هزینه مشکلی ندارید، انواع سبد سوپر مارکت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امروزه استفاده از اکسسوری کابینت باعث شده که کیفیت استفاده از وسایل آشپزخانه بهتر و بهینه‌ترشود. سوپر مارکت کابینت برای استفاده بهینه از فضا و نظم دهی و طبقه بندی اقلام مختلف در فضای آشپزخانه استفاده می‌شود. شما با نصب انواع سوپر مارکت‌ آشپزخانه ظرفیت مفید کابینت هایتان را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهید.

شما می‌توانید در فضای سوپر مارکت کابینت مواد غذایی خشک، مواد شوینده، بطری های مختلف، ادویه‌ها و‌… را نگهداری کنید.

سبد سوپرمارکت آشپزخانه _تجهیز یراق

قدم سوم: وسایل را دسته بندی کنید!

در این مرحله لازم است تا با گروه‌بندی ظروف، نظم مشخصی به چیدمان کابینت کوچک‌تان دهید. این کار به شما و اعضای خانواده‌تان کمک می‌کند که محل قرار گیری لوازم را به‌آسانی به خاطر بسپارید و پیدایشان کنید. به‌این‌ترتیب برای چیدمان کابینت کوچک، وسایل و ظروفی که کاربرد زیادی دارند را جدا کنید تا آن ها را در طبقات در‌دسترس‌تر قرار دهید.

شما می‌توانید بسته به سلیقه خود از دو روش چیدمان استفاده نمایید:

روش اول اینکه ظروف را به دسته‌های بشقاب، تابه و قابلمه، لیوان و فنجان، قاشق و چنگال، ادویه جات و مواد شوینده تقسیم کنید تا وسایل را در کمترین فضای ممکن نظم دهید. در روش دوم تمام ظروف یک ست را در کنار هم و در یک طبقه بچینید تا کابینت هایتان زیبایی بیشتری داشته باشند.

برای زیبایی بیشتر چیدمان ظروفتان می‌توانید با یک سری پد یا دستمال های مخصوص، جدا سازی ظروفتان را انجام دهید. به عنوان مثال بین هر ۶ یا ۱۲ عدد بشقاب، یک پد قرار دهید تا در هنگام برداشتن آن‌ها نیز راحت‌تر باشید.

قدم چهارم: از تمام فضای کابینت استفاده کنید!

همیشه در کابینت ها فضاهای ظاهرا مرده‌ای وجود دارند که شاید اهمیت زیادی به آن ها ندهید؛ اما اگر این فضاها مورد توجه قرار بگیرند با افزایش حجم مفید کابینت، نظم و ترتیب ویژه‌ای را به چیدمان شما می‌بخشند.

یکی از فضاهای کم استفاده کابینت، قسمت های کنج کابینت هستند که دسترسی محدودی دارند؛ شما می‌توانید با نصب یک سبد کنج کابینت، دسترسی راحت و فضای مناسبی را در این کابینت ها ایجاد کنید.

یکی دیگر از فضاهای کم استفاده، کابینت زیر سینک است. این کابینت به دلیل وجود اتصالات و لوله‌های شیر‌آب، فضای زیادی برای طبقه‌بندی و چیدمان وسایل ندارد. برای استفاده بهینه از فضای این کابینت می‌توانید از قطعه یو شکل برای طبقه بندی مناسب استفاده کنید و یا از نظم دهنده‌هایی مثل سطل زباله کابینتی و سبد مواد شوینده کمک بگیرید.

سطل زباله از اولین ضروریات هر خانه است که برای جمع آوری زباله‌های روزانه به آن نیاز داریم. در این میان، سطل زباله‌ کابینتی بهترین انتخاب برای چیدمان کابینت کوچک است.  سطل زباله کابینتی انواع مختلفی دارد که بسته به جنس و نحوه نصب دسته بندی می‌شود. سطل های کابینتی ریلی در مدل ها و سایز های متفاوتی تولید می‌شوند و قیمت سطل زباله کابینتی با توجه به جنس مخزن‌، نوع ریل‌ها، ابعاد محصول و شرکت سازنده‌ی آن متغیر است.

سطل زباله استیل از پرطرفدارترین انواع سطل زباله است و عمر طولانی‌تری نسبت به سطل های پلاستیکی دارد. اما بهترین سطل زباله موجود در بازار که برای قرار دادن در کابینت زیر سینک مناسب است، سطل زباله کابینتی ریلی نام دارد. سطل زباله ریلی به گونه‌ای طراحی ‌شده که در فضای کم زیر سینک به راحتی نصب می‌شود و با داشتن ریل های نرم و روان، به سادگی از کابینت بیرون می‌آید.

انواع نظم دهنده زیر سینک_ تجهیز یراق

قدم پنجم: کشو ها را تقسیم بندی کنید!

معمولا در طی روز در دسترس بودن برخی از لوازم آشپزخانه در چیدمان کابینت ها برای ما حائز اهمیت است. بعضی از ظروف و لوازم آشپزخانه مانند قاشق، چنگال و بشقاب بیشتر از بقیه استفاده می‌شوند و لازم است تا در جای در‌دسترسی مثل کشو‌ها باشند.

بنابراین کشو‌ها از مهم‌ترین طبقات نظم دهنده کابینت هستند. شما می‌توانید بسته به اندازه کشو، وسایلتان را با هر روشی که راحت‌تر هستید در کشو بچینید، اما باید مراقب باشید که کشو را به آرامی جابجا کنید تا نظم وسایلتان بهم نریزد.

برای حل این مشکل از نظم دهنده‌های کشو استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی ست‌های قاشق، چنگال، کفگیر، بشقاب، قابلمه و‌… را در طرح و رنگ‌های متنوع، به شیوه‌ای بسیار زیبا جای دهید و از منظم ماندن آن‌ها مطمئن باشید.

لازم است بدانید که انواع نظم دهنده کشو آشپزخانه با جنس‌های گوناگون تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی خاصی است. نظم دهنده کشو پلاستیکی در‌صورت بزرگ بودن، امکان برش دارند و می‌توان آن‌ها را از هر طرف به اندازه مشخصی برش داد تا دقیقا اندازه کشو شود.

البته برخی از نظم دهنده‌‌‌های کشو از جنس چوب و یا استیل هستند که ظاهر زیبا‌تر و عمر طولانی‌تری دارند، اما باید متناسب با سایز کشو انتخاب شوند.

قدم ششم: از طبقات شلف کمک بگیرید!

شلف‌ها طبقاتی هستند که به دیوار آشپزخانه متصل می‌شوند و فضای مناسبی را برای قرار دادن وسایل شما فراهم می‌کنند. شلف‌های دیواری را تا حد‌امکان به ظروف تزئینی آشپزخانه، ادویه‌ها، و یا وسایل زیبا و هماهنگ اختصاص دهید، چرا که شلف ها نوعی عناصر دکوراتیو در آشپزخانه محسوب می‌شوند.

انواع نظم دهنده کشو کابینت_ تجهیز یراق

قدم هفتم: از خرید وسایل اضافه بپرهیزید!

شاید وسایل و ظروف زیادی وجود داشته باشد که شما از آن‌ها خوشتان می‌آید، اما به این فکر کنید که خرید وسایل بیشتر باعث تنگ‌تر شدن فضای کابینت شما می‌شود و نظم چیدمان را بهم می‌ریزد.

به‌این ترتیب سعی کنید از خرید وسایل اضافه و یا وسایلی که کاربرد‌های مشابهی دارند بپرهیزید. مثلا اگر یک غذاساز برقی مجهز دارید، خرید گوشتکوب برقی یا مخلوط‌کن امری غیر‌ضروری به‌نظر می‌رسد.

قدم هشتم: نظم کابینت ها را به هم نریزید!

نکته آخری که لازم است آن را رعایت کنید این است که روزانه زمان کوتاهی را به مرتب نگه داشتن کابینت ها اختصاص دهید. بنابراین هر زمان که چیزی را از کابینت بر‌می‌دارید، مطمئن شوید که آن را مجددا در جای خود قرار داده‌اید.

به این ترتیب هرگز با شلوغی و به هم ریختگی کابینت هایتان مواجه نخواهید شد و کابینت های کوچکتان را به خوبی سازماندهی کرده‌اید.

چیدمان کابینت کوچک با تجهیزات تجهیز یراق

به طور حتم در آشپزخانه شما وسایل زیادی وجود دارد که به‌دلیل کمبود فضای، نمی‌توانید تمام وسیله‌ها را در کابینت کوچک چیدمان کنید. ما در این مقاله شما را راهنمایی کرده‌ایم تا فضای درون آشپزخانه را با استفاده از نظم دهنده‌ها و نکات طلایی منظم کنید.

با این حال راه‌های دیگری از جمله استفاده از تجهیزات نورپردازی، ریل بدنه دار، پریز توکار و … وجود دارد که به شما در چیدمان کابینت کوچک و بزرگ، مدرن سازی آشپزخانه و زیبا سازی دکوراسیون کمک می‌کند.

فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق، به عنوان بزرگترین فروشگاه یراق آلات و اکسسوری های کاربردی، امکان خرید انواع تجهیزات آشپزخانه از جمله سطل زباله کابینت، سوپر مارکت کابینت و… را برای شما عزیزان فراهم کرده‌است تا به سه روش اینترنتی، تلفنی ۰۲۱۱۷۷۳۴۳۵۵۶ و مراجعه حضوری به فروشگاه فیزیکی واقع در خیابان احسان تهرانپارس، محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد