بهترین راهنما برای انجام میکس و مستر در تهران

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: برای یافتن پاسخ سوال بهترین راهنما برای انجام میکس و مستر در تهران چیست، ابتدا باید بدانیم میکس و مسترینگ فیلم و بطور کلی میکس و مستر به چه معنا هستند و تفاوت آنها در چیست. به طور کلی به مرحله بعد از ضبط موسیقی که تمامی عناصر تشکیل دهنده موسیقی با هم ترکیب شده اند را میکس می گویند. در حالی که مسترینگ مرحله نهایی تولید موسیقی است که حجم صدا و شکل فرکانسی آهنگ به صورت استاندارد توسط یک متخصص حرفه ای انجام گرفته است.

درک تفاوت میکس و مستر کمی پیچیده است و ممکن است در ظاهر امر بسیار ساده ای انگاشته شود؛ اما اینطور نیست. برای درک بهتر این دو فرآیند مرتبط به هم، اما متفاوت اطلاعات فنی و دانستن ارتباط آهنگ ها با یکدیگر بسیار ضروری است. با ما همراه باشید تا به تفاوت ها، عملکرد، ابزارها و بالاخره نوع کارکرد میکس و مستر آشنا شوید.

میکس چیست؟

قبل از انجام میکس و مستر در تهران، ابتدا بهتر است بررسی کنیم که میکس چیست. در نظر بگیرید که یک قطعه موسیقی ساخته اید، اکنون تصمیم شما این است که قطعه موسیقی خود را تنظیم و آهنگ مورد نظر خود را بسازید، در این زمان متخصص میکس وارد کار می شود و تمامی عناصر تشکیل دهنده آهنگ را در وضعیت متعادلی نگه می دارد که آهنگ انسجام مورد نظر را بدست آورد.

متخصصان میکس با داشتن نرم افزارهای خاص، صداهای ضبط شده را مانند تکه های پازل کنار هم می چینند و هر صدایی را در جای درست خود قرار می دهند و در انتها بر عناصر مهم آهنگ تاکید می کنند و یک آهنگ منسجم به شما تحویل می دهند، به نحوی که شنونده از شنیدن آن احساس خوبی داشته باشد.

مسترینگ چیست؟

آخرین مرحله تولید موسیقی مسترینگ نام دارد. دو آهنگ را در یک آلبوم در نظر بگیرید که اولی با صدای زیر و دومی با صدای بم خوانده شده است. هر دو این آهنگ ها به تنهایی بسیار گوش نواز هستند؛ اما اگر پشت سر هم به آنها گوش دهید باعث به وجود آمدن حس ناخوشایندی به لحاظ عدم تعادل لازم بین این دو فرکانس موسیقیایی می شود.

هنر کار مهندسین مسترینگ در اینجا خود را نشان می دهد، آنها تلاش می کنند که با کم و زیاد کردن میزان بم یا زیری صدای آهنگ یا خواننده و انجام میکس و مستر جدید به تعادلی برسند که شنونده تمامی جنبه های مورد نظر موسیقی را درک کند و نقاط شروع و توقف را به گونه ای با دقت قرار دهد که آلبوم موسیقی در مدار صحیح خود بیفتد و آهنگ ها یکی پس از دیگری به صورت یکپارچه در کنار یکدیگر در آلبوم قرار بگیرند.

تفاوت بین میکس و مسترینگ چیست؟

برای انجام میکس و مستر تهران، به معنای این دو کار واقف شدید. حال در ارتباط با تفاوت بین میکس و مسترینگ این نکته بسیار مهم است که شاید در میکس بتوان با آزمون و خطا به جایی رسید، اما در مسترینگ کار به صورت علمی و با دانش موسیقی قابل انجام است و به هیچ عنوان با آزمون و خطا نمی توان به نتیجه دلخواه خود رسید.

تغییراتی که در مرحله مسترینگ انجام می پذیرد، بسیار ظریف تر و حساس تر از مرحله میکس است. مسترینگ یعنی درخشنده کردن موسیقی به نحوی که گوش خراش یا بدون انرژی نباشد. نکته قابل ملاحظه این است که باید به خاطر داشته باشید که در میکس شما با تعداد زیادی از لاین های موسیقی طرف هستید؛ اما در مسترینگ شما با یک لاین موسیقی سرو کار دارید. میکس را شما می توانید به صورت تجربی یاد بگیرید، ولی قطعا در مورد مسترینگ موضوع متفاوت بوده و آن هم داشتن علم کافی نسبت به این حوزه موسیقی است که باید به صورت عملی در آموزشگاه های معتبر آن را فرا بگیرید.

یکی از بهترین راهنماها برای انجام میکس و مستر تهران استودیو بارانا است. اگر شما قصد دارید موسیقی تولید کنید و در انجام این کار موفق باشید، استودیو بارانا گزینه بسیار مناسبی برای شما است. این استودیو با ارائه خدمات بی نظیر در حوزه میکس و مسترینگ فیلم همراه با مدرسان حرفه ای اصول و مبانی مربوط به این دو موضوع را به شما آموزش می دهد و شما با کسب علم مربوطه، می توانید موسیقی خود را همگام با استانداردهای بین المللی بسازید.

در این استودیو با انواع نرم افزارهای مربوط به میکس و مسترینگ آشنا می شوید، به طور مثال نرم افزار Cubas، انجام میکس و مسترینگ با Fl Studio، نرم افزار Ableton، نرم افزار Studio One و نرم افزار Studio Ten به طور کامل آموزش داده می شوند.

چه مدت زمانی لازم است تا میکس و مسترینگ را به طور کامل بیاموزید؟

حتی اگر نوازنده با تجربه ای هم باشید، یادگیری میکس و مسترینگ نیازمند کسب مهارت های مربوط به این تخصص است. شما نیاز دارید در این رشته مهارت لازم را زیر نظر اساتید باتجربه کسب کنید. از نظر متخصصان این حوزه به طور میانگین ۵ سال طول می کشد تا به سطح حرفه ای برسید. البته اصول اولیه را می توان در طی چند هفته یاد گرفت، اما برای رسیدن به استاندارد واقعی و انجام میکس و مستر جدید به تجربه بیشتری نیاز است.

البته نمی توان یک نسخه برای همه پیچید، بعضی از اشخاص با سرعت بیشتری مراحل را طی می کنند. همه چیز بستگی به قدرت شنوایی و آموختن علم موسیقی است.

دلایلی که باعث می شود میکس و مستر حرفه ای ساخته شوند

میکس و مستر حرفه ای
میکس و مستر حرفه ای
  • صدای هر ساز به وضوح شنیده می شود.
  • هر کلمه ای از متن قابل شنیدن است.
  • میکس آهنگ متعادل است.
  • میکس مشکل فنی ندارد.
  • در طول زمان رشد و تغییر می کند.
  • در مقایسه با آهنگ های دیگر قابل قبول به نظر می رسد.
  • در سیستم صوتی چندگانه عالی است.

سخن آخر

بهترین راهنما برای انجام میکس و مستر در تهران یادگیری زیر نظر اساتید متخصص است. میکس و مسترینگ دو عملیات کاملا متفاوت است که در انتها برای شنیدن موسیقی گوش نواز به هم مربوط هستند. منظور این است که هنگام ضبط یک آهنگ هر صدایی را که ضبط می کنیم، مانند آهنگ گیتار یا آهنگ درام در یک لاین نیستند و بی نظمی های زیادی هنگام پلی کردن دیده می شود. پس باید هر صدایی سر جای خودش قرار بگیرد تا موسیقی زیبا شنیده شود.

مسترینگ آخرین قسمت فرآیند ساخت موسیقی است. در این مرحله باید اجزا در کنار یکدیگر بدرخشند و از هماهنگی لازم برخوردار باشند. در هنگام طی کردن مسیر مسترینگ اگر اشتباهی در قسمت میکس مرتکب شده باشیم، قابل درست کردن است.

در مرحله میکس هدف این است که بهترین خروجی صدا برای هر لاین گرفته شود، اما در مسترینگ هدف نهایی این است که تمامی لاین ها با یکدیگر به تعادل و هماهنگی لازم رسیده باشند که تمامی این کارها در استودیو بارانا قابل انجام هستند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد