کابینت آشپزخانه مدرن+ نکات ضروری قبل از خرید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : آشپزخانه به معنای واقعی قلب خانه است! شاید شنیدن این جمله برای شما خسته کننده، تکراری و کلیشه ای باشد امـا آخرین مهمانی بزرگی که در منزل خود برگزار کردید را به یاد آورید، میزهای مختلفی در گوشه های منزل برای مهمانان خود در نظر گرفته اید، صندلی های متفاوتی در قسمت های مختلف منزل چیده اید اما همه در نهایت کجا جمع می شوند؟ آشپزخانه!

کابینت مدرن یک گزینه عالی است که می تواند در عین سادگی زیبایی خیره کننده ای را در منزل خود بوجود آورید، همچنین قیمت اقتصادی این کابینت ها در مقایسه با کابینت های کلاسیک بسیار پایین تر است که باعث ایجاد آرامش و سادگی بیشتری در منزل شما خواهد شد.

تعریف آشپزخانه مدرن چیست؟

قطعا آشپزخانه بزرگ دارای نور و پنجره های بزرگ یکی از خواسته های هر خانمی در منزل است امــا امروزه زندگی شهری و آپارتمان نشینی این فرصت را به همه نمی دهد و اغلب آشپزخانه ها در ابعاد کوچکی خلاصه می شوند و کوچک بودن فضا سادگی را می طلبد؛ با روی کار آمدن سبک مدرن آشپزخانه ها تنها با استفاده از المان های کاربردی در عین سادگی زیبایی فضا تامین می شود و نکته قابل توجه در این سبک پوشش تمام سلیقه ها می باشد ویکی از مهمترین مواردی که در ساخت آشپزخانه مدرن کوچک و بزرگ کاربردی است طراحی کابینت متناسب با فضا می باشد.

کابینت مدرن چیست ؟

کابینت از اصلی ترین اجزای آشپزخانه است که بدون آن ها آشپزخانه هیچ جلوه ای نخواهد ، حتی اگر بهترین تجهیزات و لوازم را در آشپزخانه خود قرار دهید هیچ کدام نمی تواند نقش کابینت را ایفا کند بنابراین استفاده از کابینت هایی هماهنگ با دیگر المان های منزل شما می تواند هارمونی خاصی را در محیط بوجود آورد.

طراحی سبک مدرن کابینت ها  به صورت حدودی از زمان جنگ جهانی اول آغاز شد و ویژگی های مختلفی مانند سطح صاف و استفاده از کمترین تزئینات ممکن از ویژگی های مهم آن ها به شمار می رفت و پس از گذشت سال های زیادی به دلیل مزیت هایی که این کابینت ها دارد در حال حاضر نیز بعنوان یکی از انواع کابینت های پرطرفدار شناخته می شود. امروزه تنوع کابینت ها بسیار زیاد می باشد و تنها به کابینت مدرن ختم نمی شود امـا تنوع بالای مدل های کابینت آشپزخانه مدرن و قیمت اقتصادی این کابینت ها توانسته محبوبیت زیادی را در میان افراد بدست آورد و یکی از گزینه های پرطرفدار محسوب می شود.

مشخصات کابینت مدرن

برخی از مشخصات کابینت مدرن که توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند را در ادامه مرور خواهیم کرد:

  • کابینت های مدرن طراحی ساده و جمع و جوری دارند به گونه که جزئیات بسیار کمتری را در مقایسه با کابینت های کلاسیک بر روی آن ها می توان یافت.
  • طراحی این کابینت ها اغلب ساده و بدون حکاکی های خاص می باشد.
  • استفاده از حداکثر فضا یکی از مشخصات کابینت های مدرن است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته زیرا می توانند با استفاده از این کابینت ها از تمام فضای آشپزخانه به نحو احسن استفاده کنند.
  • متنوع بودن زمینه رنگی در این کابینت ها به گونه ای است که تمام سلیقه ها را پوشش می دهد، بر خلاف کابینت های کلاسیک که تنوع رنگی محدود است در کابینت مدرن می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد.
  • زیبایی و جادار بودن این کابینت ها می تواند در عین سادگی فضای دلنشین و آرامش جادویی را برای شما ایجاد کند.
  • بدون اشکال هندسی و طرح های شلوغ و برجسته
  • در صورت وجود تزئینات المان های مدرن استفاده می شود
  • درب های کابینت با طراحی ساده اما شکیل می باشد

 

کابینت آشپزخانه مدرن
کابینت آشپزخانه مدرن

بررسی انواع مدل کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت های مدرن اغلب به پنج دسته مختلف تقسیم شده و هریک دارای سبک متفاوتی می باشند که در ادامه به بررسی ویژگی ها و ساختار هر یک می پردازیم.

کابینت های­گلاس مدرن

اگر به دنبال یک کابینت با سطح صاف، براق و جلوه شیشه ای هستید قطعا با دیدن مدل های کابینت های گلاس شما نیز یکی از طرفداران این سبک کابینت خواهید شد، این کابینت ها اغلب ترک یا ایرانی هستند که با توجه به کیفیت و رنگ به کاربرده شده در آن ها قیمت متفاوتی دارد.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های مهم این کابینت ها تمیز کردن آسان می باشد، به عبارت ساده تری می توان گفت این کابینت ها مقاومت بالایی داشته و در واقع نوعی کابینت ام دی اف با روکش پلاستیکی براق است و بعنوان یکی از مدرن ترین کابینت آشپزخانه ایرانی محسوب می شود و این کابینت ها خود نیز در چند نوع مختلف طراحی و تولید می شود.

از ویژگی های مهم کابینت های گلس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی و زیبایی خیره کننده
  • کثیف شدن دیر هنگام و تمیز کردن آسان
  • انتخاب دستگیره کابینت متناسب با سلیقه شخصی
  • طراحی متنوع، ساده و موج دار
  • روشن کردن آشپزخانه و منبع نور بودن

کابینت ام دی اف مدرن

کابینت های ام دی اف را در بسیاری از منازل یا ساختمان ها اداری مشاهده کرده اید، زیرا یکی از پرکاربردترین کابینت ها در یک دهه اخیر بوده.

تا پیش از کابینت های ام دی اف اغلب کابینت ها از جنس فلز و یا چوب های طبیعی ساخته می شد اما با روی کار آمدن ام دی اف می توان به راحتی گفت ۸۰ درصد کابینت ها از این نوع طراحی و ساخته شد؛ دقت کنید این نوع کابینت نیز ممکن است از متریال مرغوب یا بی کیفیت ساخته شود. در ادامه به برخی از این ویژگی ها را اشاره می کنیم:

  • قیمت تمام شده ی آن ارزانتر از کابینت های چوبی است
  • با توجه به متریال آن در حفظ محیط زیست کمک کننده است
  • انعطاف بالایی در ساخت طرح و مدل انتخابی مشتری دارد(ما در مجموعه تولیدی کابینت مانیک می توانیم طرح دلخواه شما را در رنگ و ابعاد متناسب با آشپزخانه شما اجرا کنیم، می توانید برای انتخاب طرح و رنگ کابینت ها از این مجموعه مشاوره رایگان خرید کابینت را درخواست کنید تا در اولین فرصت درخواست شما بررسی شود)
  • این کابینت ها شکل پذیری بالایی دارند
  • مقاوم در برابر سرما و گرما

کابینت مدرن ایتالیایی

امروزه کابینت هایی با نام کابینت مدرن ایتالیایی را در انواع کابینت آشپزخانه مدرن مشاهده می کنیم که خواهان زیادی نیز پیدا کرده است و افراد بسیار زیادی به نصب این نوع کابینت ها در آشپزخانه خود تمایل دارند.

نکته جالب و قابل توجه استفاده از کابینت های ایتالیایی در طراحی آشپزخانه مدرن کوچک است که با توجه به رنگ های پرکاربرد و براق بودن نوع رنگ در این نوع کابینت ها کنتراست خوبی در فضا ایجاد کرده و در نتیجه فضای آشپزخانه را بزرگتر از واقعیت جلوه می دهد.

لازم به ذکر است کابینت های ایتالیایی در دو نوع کابینت مدرن ایتالیایی و کابینت کلاسیک ایتالیایی طراحی و تولید می شود که نوع مدرن آن سادگی و مینیمال بودن را یادآوری می کند؛ برخی از ویژگی های مهم این کابینت ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی زیادی در طراحی این کابینت ها مشاهده می شود که می تواند در عین سادگی نظم خاصی را در آشپزخانه منزل شما بوجود آورد.
  • دوری از تجملات و هرگونه اضافه کاری در کابینت ها
  • استفاده بهینه از آشپزخانه
  • طراحی و کاربرد جزیره در طرح های ساده و مدرن

کابینت مدرن فوق برجسته

یکی دیگر از انواع کابینت هایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد کابینت فوق برجسته می باشد، این کابینت ها یکی از جدیدترین محصولات ام دی اف محسوب می شود و از ورق های ام دی اف خاصی ساخته می شوند. از دلایل مهم نامگذاری این نوع کابینت ها می توان به برجستگی ها و فرورفتگی هایی که بر روی سطح آن وجود دارد اشاره کرد و این برجستگی ها سبب تمایز آن با دیگر کابینت ها شده است.

زیبایی این کابینت ها با توجه به برجستگی های زیاد آن دوچندان شده امــا تمیز کردن آن کمی دشوار می باشد، اما به دلیل زیبایی و قیمت مناسب آن در بازارهای ایران طرفداران زیادی دارد.

کابینت مدرن دو رنگ

کابینت مدرن دو رنگ، این گزینه را حتماً در آشپزخانه های زیادی دیده اید یا دست کم در تصاویر وب‌سایت هایی مانند پینترست مشاهده کرده اید، زیرا امروزه این سبک کابینت بسیار ترند شده و با توجه به نظر برخی از متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی این سبک بعنوان یک روش کم هزینه می تواند تغییرات بسیار زیادی را در آشپزخانه منزل رقم بزند.

می توان گفت رنگ یکی از ویژگی های منحصربفرد در کابینت های مدرن در آشپزخانه به حساب می آید و همانقدر که رنگ های سنتی و رنگ چوب محبوبیت دارد در عین حال رنگ های جسورانه قرمز، فسفری، زرد و… نیز در این کابینت ها با توجه به طراحی و سبک منزل شما کاربرد دارد.

کابینت مدرن برای چه آشپزخانه ای مناسب است؟

کابینت های مدرن را می توان به راحتی در هر آشپزخانه ای نصب کرد امــا پیشنهاد کارشناسان مانیک این است برای انتخاب کابینت آشپزخانه منزل خود حتماً به سبک طراحی بخش های مختلف منزل توجه کنید تا هماهنگی را میان آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی بوجود آورید.

بعنوان مثال بخش نشیمن و پذیرایی ساختمانی را با قالی های سنتی قرمز، مبلمان سلطنتی یشمی و طلایی و دیوارکوب های سنتی را تصور کنید، حال همچنان در خیال و تصورات خود نگاهی به آشپزخانه بیندازید و کابینت های ساده مدرن و با رنگ های خنثی را تجسم کنید! آیا این رنگ ها و طراحی تناسب دارد؟!

قطعا شما اختیار دارید تا منزل و آشپزخانه خود را به رنگ های مختلفی طراحی کنید اما اگر به دنبال زیبایی، نظم و ایجاد تناسب در کنار یکدیگر هستید قطعا بهتر است طراحی و سفارش کابینت آشپزخانه شما نیز متناسب با سبک منزل انتخاب شود تا بتوانید جلوه دوچندان را در آن ها مشاهده کنید.

همچنین یک نکته بسیار مهم، استفاده از کابینت های مدرن در طراحی آشپزخانه مدرن کوچک با متراژ کمتر از ۱۲ مترمربع است، زیرا در این ساختمان ها به تبع آشپزخانه نیز کوچک‌تر طراحی می شود اما استفاده از کابینت های مدرن در مقایسه با کلاسیک و دیگر کابینت ها می تواند فضای آشپزخانه را بزرگتر از متراژ واقعی جلوه دهد و یکی از بهترین مدل های کابینت به حساب می آید، اما برای اطمینان خاطر می توانید از خدمات مشاوره رایگان طراحی و خرید کابینت مجموعه مانیک استفاده کنید.

کابینت مدرن در آشپزخانه
کابینت مدرن در آشپزخانه

 

بررسی مزایا و معایب کابینت آشپزخانه شیک و مدرن

با توجه به ویژگی های مثبتی که در کابینت های مدرن وجود دارد حتماً شما نیز تا کنون به یکی از طرفداران این سبک از کابینت ها تبدیل شده اید،در ادامه به بررسی مزایا و معایب کابینت مدرن می پردازیم:

مزایای استفاده از کابینت مدرن

  • قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه
  • تنوع بالا در رنگ و طرح کابینت
  • استفاده از متریال درجه یک و مرغوب سبب طولانی شدن عمر و ماندگاری این کابینت ها می شود.
  • استفاده ی بهینه از فضا
  • استفاده از این نوع کابینت ها بدون محدودیت(در آشپزخانه های کوچک و بزرگ قابل اجرا می باشد)

مزایای کابینت های مدرن به مقدار قابل توجهی زیاد است و نمی توان به راحتی از سفارش آن بگذریم و این میزان از زیبایی و جذابیت را نادیده بگیریم.

معایب استفاده از کابینت مدرن

  • حساسیت نسبت به حرارت و رطوبت
  • آسیب پذیر در برابر اشیاء تیز
  • آسیب پذیر در برابر ضربه های محکم

در نظر داشته باشید معایبی که به‌صورت معمول برای کابینت های مدرن در نظر گرفته می شود صرفاً معایب کابینت های مدرن به حساب نمی آید، بلکه بعنوان عیب در برخی متریال محسوب می شود؛ پس نمی توان برای این نوع کابینت ها معایب خاصی را در نظر گرفت و تنها ممکن است سلیقه افراد با این کابینت ها سازگار نباشد.

نگهداری و  افزایش طول عمر کابینت‌ آشپزخانه مدرن

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد مراجعه افراد به آشپزخانه بسیار بیشتر از اتاق خواب است، بنابراین با دانستن برخی نکته ها می توانیم طول عمر استفاده از کابینت های مدرن را افزایش دهیم، پس در ادامه برخی نکات کاربردی را با هم می آموزیم:

۱- هنگام باز و بسته کردن کشو یا درب کابینت ها از فشار زیاد خودداری کنید زیرا سبب آسیب زدن به سیستم بسته شونده نرم خواهد شد و به تبع طول عمر کشو و کابینت ها کاهش می یابد.

۲- با استفاده از روغن های مخصوص یا حتی روغن چرخ خیاطی لولای درب کابینت ها را سرویس کنید تا از سفت شدن آن ها جلوگیری شود، باز و بسته کردن درب ها نیز راحت تر شود.

۳- در فاصله زمانی های مشخص کابینت های خود را به خوبی تمیز کنید، زیرا اگر روغن، ادویه یا گرد و غبار انباشه شود در نهایت باعث ایجاد لکه و آسیب جدی به کابینت ها خواهد شد.

۴- از قرار دادن اشیاء، ظروف مرطوب و خیس جلوگیری کنید؛ زیرا اغلب کابینت های مدرن از چوب یا ام دی اف ساخته شده و با توجه به مقاومت آن در برابر رطوبت امــا قطعا طول عمر کابینت را کم می کند، همچنین به دلیل بسته بودن فضای کابینت و تاریک بودن داخل آن رطوبت شرایط ایجاد قارچ و کپک های سمی را فراهم می کند.

۵- شاید شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به کوچکترین فضای خالی کابینت خود نیز رحم نمی کنید و سعی می کنید تا تمام بخش های کابینت را پر کنید امـا لازم است بدانید پر کردن کابینت بیش از حد ظرفیت و قرار دادن لوازم بسیار زیادی در آن قطعا از طول عمر کابینت می کاهد.

چه عواملی در قیمت کابینت مدرن مؤثر است؟

با توجه به این که اغلب اوقات کابینت های منزل زیاد می باشد به تبع هزینه طراحی، تولید و نصب آن نیز بالا می رود اما برای دریافت قیمت دقیق می توانید ابتدا گالری کابینت آشپزخانه مدرن را مشاهده کنید و سپس از طریق مشاوره رایگان خرید کابینت قیمت دقیق را بدست آورید همچنین عوامل مختلفی در قیمت نهایی کابینت آشپزخانه مدرن تأثیرگذار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس کابینت و ورق انتخابی توسط مشتری(بعنوان مثال چوب طبیعی گران تر از ام دی اف است)
  • طراحی پیچیده مدل کابینت ها(هر چه مدل کابینت پیچیده تر باشد دستمزد و مدت زمان ساخت آن نیز افزایش می یابد)
  • متراژ یا طول کابینت(بدیهی است که با بالا رفتن مقدار سفارش قیمت آن افزایش یابد)
  • نصب تجهیزات جدید بر روی کابینت ها نیز می تواند در هزینه نهایی مؤثر باشد
  • اسکلت یا یونیت کابینت
  • مدل انتخابی کابینت نیز هر چه بیشتر مطابق با مد روز دنیا باشد در قیمت آن نیز تأثیر دارد، به طور معمول مدل ها و متریال جدید استفاده شده در کابینت ها قیمت بیشتری نیز به همراه دارد.

تجهیزات کابینت در انواع آشپزخانه های مدرن

جزیره و کانتر

استفاده از جزیره در برخی از منازل می تواند تأثیر بسیار شگفت انگیزی را در منزل ایجاد کند و مرز مشخصی را بین فضای نشیمن و آشپزخانه بوجود می آورد و یکی از تجهیزات پرکاربرد این روزها شناخته می شود.

نمونه سفارش کابینت مدرن از مانیک
نمونه سفارش کابینت مدرن از مانیک

اکسسوری کابینت

امروزه از تجهیزات کاربردی و مورد استفاده در کابینت ها به عنوان اکسسوری های کابینت یاد می شود که می توان تأثیر جادویی آن را در جمع کردن برخی خرده لوازم را از محیط آشپزخانه مشاهده کرد، برخی از این اکسسوری ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجیک کرنرها کابینت کنجی آشپزخانه
  • سبد سوپرمارکت در آشپزخانه
  • سطل زباله نصب شده داخل کابینت
  • نصب سبد آبچکان
  • آویزهای مختلف فضای داخلی و بیرونی کابینت آشپزخانه

صفحه کابینت

انتخاب صفحه کابینت نیز یکی از مهمترین مراحل سفارش کابینت می باشد بنابراین ضروری است در برابر خش و ضربه مقاومت بالای داشته باشد همچنین ضدآب بودن آن نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً قبل از خرید بررسی کنید.

دستگیره کابینت

دستگیره، یکی از جزئی ترین تجهیزات که اغلب افراد انتخاب آن را برای قسمت پایانی کار در نظر می گیرند و در نهایت نیز به دلیل حجم کاری زیاد از دقت در انتخاب باز می مانند امــا غافل از آنکه اهمیت نکات ریز و جزئی اگر به درستی و با دقت انتخاب شود تأثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی کار دارد. پس هنگام انتخاب دستگیره ها مدل کابینت و سبک آن را نیز در نظر بگیرید.

درب های کابینت مدرن

سادگی یکی از مهمترین ویژگی ها در کابینت های مدرن است که تمامی درب های آن بدون هیچ نقش یا حکاکی بر روی درب آن طراحی می شود و همواره به براق و صاف بودن سطح این کابینت ها تأکید می شود؛ ساده و بی آلایش بودن در عین زیبایی می تواند توصیف بسیار جامعی از این کابینت ها را ارائه دهد.

نکاتی درباره کابینت آشپزخانه مدرن

کابینت مدرن آشپزخانه کوچک در عین سادگی و زیبایی می تواند باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه شود، هر چند که طراحی کابینت مدرن برای آشپزخانه بزرگ نیز مناسب است زیرا این نوع کابینت ها با هر فضای سازگاری دارد.

مزیت خرید کابینت مدرن از مانیک

گروه تولیدی کابینت سازی مانیک از سال ۱۳۹۰ تا کنون با بیش از ۱۱ سال سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع کابینت های مختلف مدرن، کلاسیک، مات، ممبران و… به‌صورت تخصصی فعالیت دارد که طی سال های گذشته توانسته نیاز مشتریان را با سلیقه های مختلف برآورده سازد و با حفظ کیفیت انواع کابینت ها را با طراحی منحصربفرد و قیمت استثنایی در اختیار مشتریان عزیز قرار دهد.

سفارش کابینت مدرن از مانیک
سفارش کابینت مدرن از مانیک

کلام آخر

انتخاب و خرید کابینت یکی از مراحل دشوار در طراحی منزل می باشد که نیاز به بررسی، دقت، تحقیق، سنجش و در نهایت انتخاب مناسب است، حال در نظر داشته باشید با در نظر گرفتن تمام این مسائل برای انتخاب کابینت در آشپزخانه مدرن توجه به هزینه آن نیز اهمیت دارد و اکثر افراد تمایل دارند تا کالای باکیفیت و با قیمت مناسب برای منزل خود خریداری کنند اما به نظر شما چنین چیزی ممکن است؟

شاید زمانی که نام کالای ترک یا خارجی می آید در ذهن شما بسیار پسندیده تر از کالای ایرانی است امــا با مراجعه به وب‌سایت مانیک و مشاهده نمونه مدل کابینت مدرن مانیک می توانید به کیفیت تولیدات ایرانی نیز یقین پیدا کنید و به راحتی با مشاوره رایگان سفارش خود را ثبت و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن نهایی کنید!

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد