راه های مراقبت از پوست بعد از عمل بینی

0

یکی از مهم ترین دغدغه افرادی که عمل رینوپلاستی انجام داده اند، مراقبت از پوست بعد از عمل بینی است. در واقع نحوه مراقبت از پوست پس از عمل زیبایی بینی برای رسیدن به نتیجه نهایی بسیار حائز اهمیت است. نکته اول در این زمینه مربوط به لزوم مراقبت از پوست پس از جراحی بینی است. در واقع بدون مراقبت از پوست بعد از رینوپلاستی، رسیدن به نتیجه دلخواه امکان پذیر نخواهد بود. پیش از انجام عمل رینوپلاستی، پزشک و متخصص پوست و مو توصیه هایی را ارائه می دهد تا عمل با موفقیت بیشتری همراه باشد.

رعایت توصیه ها و ارتباط با دکتر پوست و مو در زمینه مراقبت های پوستی بعد از عمل تاثیر قابل توجهی در موفقیت این عمل خواهد شد.

این مقاله تلاش کرده است بخشی از مراقبت های مورد نیاز از پوست را ارائه دهد و نکات اصلی را برای مراقبت از پوست پس از عمل جراحی بینی تجویز می کند. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

نکات و راه های مراقبت از پوست بعد از عمل بینی

نکات و راه های مراقبت از پوست بعد از عمل بینی
نکات و راه های مراقبت از پوست بعد از عمل بینی

نکات و راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد که با کمک آنها می توان از پوست بعد از جراحی بینی مراقبت کرد که در ادامه به آنها پرداخته شده است.

جنس پوست

مراقبت از پوست بعد از جراحی بینی بستگی به جنس پوست دارد. ممکن است پوست برخی از افراد به اندازه ای خوب باشد که نیازی به جراحی بینی نداشته باشند. همچنین افرادی وجود دارند که پوست آنها نامناسب و آکنه دار است که در چنین مواردی پاکسازی پوست ضرورت دارد تا نتیجه نهایی مطلوبی برای رینوپلاستی حاصل شود.

در نتیجه رعایت اصول مراقبتی برای افراد با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال در صورت انجام جراحی بینی توسط یکی از نزدیکان و عدم نیاز وی به مراقبت های زیاد، دلیلی نمی شود که شما نیز به مراقبت ها احتیاجی نداشته باشید. در واقع هر شخص با در نظر گرفتن ویژگی های ظاهری مربوط به خود و کیفیت پوست به میزان متفاوتی از مراقبت نیاز خواهد داشت و این مراقبت ها در برخی از افراد بیشتر و در برخی دیگر کمتر است.

حساسیت پوست

اگر شما در دسته افرادی قرار دارید که دارای پوستی حساس هستند و در مقابل مواردی مانند آفتاب یا مواد آرایشی دچار حساسیت می شوند، باید به اجرای نکات بیشتری بعد از جراحی بینی بپردازید تا از پوست خود مراقبت کنید. به این ترتیب مانع از بیشتر شدن حساسیت پوست خود می شوید و نتیجه بهتری از جراحی خواهید گرفت.

ممکن است بنا به دلایلی با افزایش این حساسیت ها بعد از عمل جراحی بینی مواجه شوید. در نتیجه افرادی که پوست حساس و مستعدی دارند، در مقابل حساسیت نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.

محصولات بسیاری وجود دارد که می توانند برای پاکسازی پوست بعد از انجام عمل جراحی بینی مورد استفاده قرار گیرند که محصولات مشخصی از آنها توسط پزشکان زیبایی توصیه می شوند. به طور کلی تا چند ماه بعد از انجام عمل جراحی بینی توصیه می شود که از محصولات مخصوص شستشوی صورت استفاده شود تا پوست بهبود پیدا کند.

مراقبت از پوست بعد از عمل بینی در مقابل نور خورشید

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در زمینه مراقبت پوستی بعد از عمل جراحی بینی، نور خورشید است. پوست بینی بعد از رینوپلاستی در مقابل اشعه های خورشید که اشعه ماورا بنفش یکی از آنها است، دچار حساسیت می شود؛ به همین علت است استفاده از ضدآفتاب های پیشنهادی پزشک تا چند ماه بعد از انجام جراحی بینی توصیه می شود.

در این بازه زمانی باید از قرارگیری پوست در معرض تابش خورشید به صورت مداوم خودداری شود، زیرا این کار می تواند بر نتیجه رینوپلاستی تاثیر مخربی داشته باشد.

مشورت با پزشک متخصص جراحی بینی برای استفاده از کرم های ضد آفتاب در این مدت الزامی است. زیرا برخی از ضد آفتاب ها دارای ترکیب هایی هستند که ممکن است با پوست شما تناسب نداشته باشند.

مدت زمان پیشنهادی برای مصرف ضد آفتاب های مخصوص را می توان حداقل ۳ ماه دانست. درست است که استفاده از ضد آفتاب بعد از این مدت نیز لازم است. همچنین توصیه می شود که تا حد امکان از قرارگیری در معرض آفتاب شدید اجتناب شود.

شستشوی پوست

یکی از راه های مراقبت از پوست بعد از عمل بینی (رینوپلاستی) شستشوی روزانه صورت است تا پوست آن تمیز نگه داشته شود. این کار موجب کاهش قابل توجه احتمال عفونت پوست در نقاط نزدیک به بینی خواهد شد.

نگهداری پوست صورت بعد از جراحی و حفظ تمیزی آن لازم است، اما باید از وارد کردن فشار زیاد به پوست در حین شستشو خودداری کرد. این کار باید به آرامی انجام شود. همچنین باید به بیش از حد خشک نشدن پوست صورت در روزهای بعد از رینوپلاستی توجه کرد.

چگونگی مراقبت از پوست بعد از عمل بینی

علاوه بر موارد بهداشتی و رعایت نکته هایی مانند عدم قرارگیری در آفتاب مستقیم باید مراقبت های دیگری را مورد توجه قرار داد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

تغذیه

نوشیدن آب فراوان همواره باید مورد توجه قرار گیرد. اغذیه از عوامل مهمی است که می تواند روند جوش خوردن پوست در ناحیه بخیه ها را سرعت ببخشد. در واقع با رژیم غذایی مناسب و مصرف آب می توان تاثیر بسزایی در این روند داشت.

نوشیدن آب در طول روز به میزان زیاد می تواند بهبودی را تسریع ببخشد. آب سبب دفع سموم بدن می شود و این موضوع برای پوست بسیار حائز اهمیت است. به همین علت توصیه این است که مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب بعد از عمل جراحی بینی و دوره ریکاوری آن همواره اجرا شود.

استفاده از میوه ها و سبزیجات از سایر نکات مهم تغذیه ای است که برای مراقبت از پوست بعد از عمل بینی باید مورد توجه قرار گیرد. هر اندازه این موارد در رژیم غذایی بیشتر باشد، بهبودی روند سریع تری به خود می گیرد.

مهم ترین نکته این است که استفاده از مینرال ها و مولتی ویتامین های تجویزی توسط پزشک به صورت منظم انجام شود تا بدن موفقیت بیشتری در روند بهبودی بخیه بعد از عمل جراحی بینی داشته باشد.

خوردن سوپ‌ ها، آبمیوه های طبیعی و غذاهای سرشار از پروتئین و ویتامین می تواند تاثیر مفید و قابل توجهی در دوران ریکاوری رینوپلاستی برای افراد داشته باشد.

پرهیز از فست فود و سیگار

مراقبت از پوست بعد از عمل بینی - پرهیز از فست فود و سیگار
مراقبت از پوست بعد از عمل بینی – پرهیز از فست فود و سیگار

افراد بعد از این عمل جراحی نباید از فست فودها و غذاهای سرشار از ادویه و نمک استفاده کنند. این کار می تواند موجب تاخیر در روند بهبودی شود. همچنین افراد باید از مصرف سیگار و الکل در دوران بهبودی بعد از عمل بینی خودداری کنند.

مراقبت از پوست بعد از عمل بینی

یکی از مهم ترین موارد که باید پیش از انجام جراحی بینی تهیه شود، پاک کننده ها هستند. در واقع بعد از برداشتن پانسمان بینی، باید به انجام پاکسازی پوست بر اساس برنامه ارائه شده توسط پزشک زیبایی بعد از عمل جراحی بینی پرداخت.

جنس پاک کننده یا تونر باید دارای کیفیت بالایی باشد، زیرا این ناحیه بعد از جراحی بینی دچار حساسیت زیادی می شوند. در چنین موقعیتی نباید پاک کننده هایی مصرف شوند که ممکن است واکنش های آلرژیک در پوست ایجاد کنند. به همین دلیل است که مصرف پاک کننده ها باید با مشورت پزشک انجام شود.

استفاده از لوازم آرایشی تا مدت زمانی مشخص پس از عمل جراحی بینی به صورت سنگین توصیه نمی شود. بعد از طی شدن این مدت زمان، آرایش باید به شکل مناسبی در ناحیه عمل انجام شود. آرایش این قابلیت را دارد که آثار جانبی محدود ناشی از رینوپلاستی را روی چهره برطرف کند. با این وجود، استفاده از لوازم آرایشی طبیعی و باکیفیت توصیه می شود.

توصیه این است که برای آرایش کردن عجله نکنید، زیرا استفاده بیش از اندازه از مواد آرایشی می تواند سبب نامطلوب شدن نتیجه عمل و جراحی بینی شود.

پس از سپری شدن مدت زمان ممنوعیت می توان از مواد آرایشی سبک استفاده کرد تا کبودی های احتمالی پوشش داده شود. البته توجه کنید که فشاری به پوست صورت با دست وارد نشود و همچنین از آرایش بینی اجتناب شود. بهتر است تا حد امکان تا شش ماه بعد از رینوپلاستی از مواد آرایشی استفاده شود که کیفیت مرغوبی داشته باشند.

کلام آخر

مراقبت از پوست بعد از عمل بینی، امری است که همواره مورد توجه افراد بوده است. در نهایت می توان گفت که با بیشتر رعایت کردن نکات مراقبتی از پوست، نتیجه نهایی مطلوب تر خواهد شد. دکتر پوست جنوب تهران و همچنین سایر نقاط تهران می توانند در این زمینه بیشتر افراد را راهنمایی کنند.

تیم دکتر با من می تواند خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان که در بر گیرنده مشاوره پزشکی و عرضه محصولات پزشکی است را ارائه دهد. به عبارت بهتر می تواند برقراری ارتباط بین پزشکان و مراجعه کنندگان را ساده تر کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد