درباره جوانسازی پوست به شیوه تزریق چه می‌دانید؟

0

همه ما دوست داریم پوستی سالم، زیبا و جوان داشته باشیم، به خصوص برای بانوان که این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. از دیرباز افراد برای بهتر کردن شرایط پوست خود از روش‌های خانگی استفاده می‌کردند تا به امروز که استفاده از محصولات پوستی شیمیایی به صورت‌های مختلف رواج گرفته است. علاوه بر تمامی این‌ها روش‌های مدرن از جمله جوانسازی پوست به شیوه تزریق بسیار با استقبال مردم مواجه شده است.

در این مقاله قصد داریم که در مورد این اقدامات زیبایی از جمله تزریق برایتان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

جوانسازی پوست به شیوه تزریق چرا و چگونه صورت می‌گیرد؟

علاقه انسان به داشتن صورتی جوان قدمتی به اندازه خلقت انسان دارد، چرا که ما در سنگ نبشته‌های مصر باستان شاهد ثبت استفاده از لوازم آرایشی به منظور زیبایی و جوان نشان دادن صورت هستیم. پوست صورت یکی از فاکتورهایی است که به صورت مدوام در معرض دید است و بیشتر از هر جای دیگری علائم پیری را نشان می‌دهد.

جای هیچ نگرانی نیست، امروزه با استفاده از روش‌های نوین پزشکی راه‌های زیادی برای جوانسازی صورت وجود دارد. از لیزر، بوتاکس و ژل گرفته تا تکنیک‌های جراحی که تمامی این موارد باید با تشخیص پزشک و با توجه به شرایط شما انجام شود.

یکی از بهترین‌ راه‌هایی که می‌توانید بهترین متخصص پوست در تهران را بیابید، استفاده از سایت دکتر با من است. با استفاده از این سایت شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان نیز استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم روش‌های جوانسازی پوست به شیوه تزریق را برایتان شرح دهیم، اما پیش از آن لازم است که در مورد روند پیری پوست و علائم آن برای شما توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

پیری پوست و علائم آن

به مرور زمان،  بالا رفتن سن سبب نابودی اجزای شکل‌دهنده پوست می‌شود، از جمله این عوامل می‌توان به کلاژن و الاستین اشاره کرد. به صورت کلی عواملی مانند آلودگی هوا، قرار گرفتن در برابر اشعه مضر خورشید، ورزش نکردن، مصرف دخانیات و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن سبب تهلیل و تخریب پوست می‌شوند و به مرور لایه سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن از بین می‌رود.

جوانسازی پوست به شیوه تزریق

برای اینکه درک بهتری از علائم پیری پوست داشته باشید، بهتر است که ابتدا لایه‌های پوست و بافت‌های مجاور آن را بشناسید. همانطور که می‌دانید، پوست از سه لایه اپیدرم یا روپوست، درم و زیر پوست تشکیل شده است. روپوست لایه‌ای است که با چشم می‌بینیم و لایه میانی شامل سلول‌های تولید‌کننده آن است. همچنین لایه میانی دارای گیرنده‌های حسی است.

لایه زیرین، هیپودرم از بافت پیوندی یا همبند و بافت چربی تشکیل شده است. این بافت پوست را بر لایه عضلانی زیرین متصل می‌کند و عضلات هم روی استخوان قرار دارند. زمانی که پوست پیر می‌شود، بر تمامی لایه‌ها تاثیر می‌گذارد و در جوانسازی پوست به شیوه تزریق به دنبال راهی برای بهبود آن‌ها هستیم. علامت‌های اصلی پیری پوست را در ادامه برایتان شرح داده‌ایم.

چین و چروک

چین و چروک‌ها یکی از علائم شایع پیری پوست هستند. ابتدا در سن ۲۵ سالگی ظاهر شده و رفته رفته با افزایش سن عمیق می‌شوند و جای خود را باقی می‌گذارند. ممکن است در دوران جوانی با خندیدن یا اخم کردن، خطوطی اطراف لب یا پیشانی شما ظاهر شود و بعد رفع می‌شود، اما زمانی که پیری پوست اتفاق بیافتد، این خطوط به صورت ثابت بر صورت باقی می‌مانند.

شایع ترین محل‌های چین و چروک عبارت هستند از: خط افقی پیشانی، خط اخم که به صورت عمودی بین ابروها قرار می‌گیرد، خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی، خطوط خنده در کناره‌های بینی تا بالای لب و خطوط شعاعی دور لب. امروزه روش‌های متعددی برای رفع چین و چروک وجود دارند که عبارت هستند از: جوانسازی پوست به شیوه تزریق بوتاکس، لیزر درمانی، هایفوتراپی، تزریق فیلر یا ژل، لیزر اندولیفت، تزریق چربی و کربوکسی تراپی.

کاهش حجم

زمانی که پوست پیر می‌شود، لایه‌های پوستی کلاژن و الاستین خود را از دست می‌دهند و چربی پوست مخصوصا در قسمت‌های گونه، گیجگاه، چانه، بینی و چشم تحلیل می‌رود و در نتیجه پوست ظاهری اسکلتی پیدا می‌کند. همچنین ممکن است که استخوان‌ها در ناحیه فک و اطراف دهان تحلیل بروند. البته این تغییرات در سنین بالای ۵۰ و ۶۰ سالگی رخ می‌دهد، اما باید اقدامات زیبایی را زمانی انجام داد که مانع از ظهور این تغییرات شود و علائم پیری را به تاخیر بیاندازد.

محل‌هایی که کاهش حجم در آنها شایع‌تر است، عبارت هستند از: زیر چشم، گونه‌ها، زوایای فک و چانه و اطراف لب و بینی.

از بین رفتن خاصیت کشسانی بخش‌های زیرین پوست که از چندین جزء اصلی تشکیل شده‌اند، وظیفه کشسانی و شادابی پوست را بر عهده دارند و سبب بروز پیری پوست می‌شوند. یکی از این اجزا، وجود رشته‌های کلاژن است که اسکلت اصلی بافت پیوندی زیر پوست را می‌سازد. هیالورونیک اسید جزء دوم است که مانند سیمان فضای بین رشته‌های کلاژن را پر می‌کند. تمامی این موارد خاصیت الاستیسیته پوست را ایجاد می‌کنند.

در پیری پوست هم افتادگی پوست هم از دست رفتن خاصیت کشانی پوست دیده می‌شود که البته این موارد با جوانسازی پوست به شیوه تزریق قابل درمان هستند. افتادگی پوست به دلیل از دست رفتن چربی زیر پوست، تحلیل رفتن استخوان‌ها و کاهش حجم هیالورونیک اسید اتفاق می‌افتد. از دست رفتن کشسانی پوست نیز به دلیل تخریب رشته‌های کلاژن و الاستین است. خشک و سفت شدن لایه سطحی پوست مزید بر علت است و باعث می‌شود پوست حالت شکنندگی پیدا کند.

محل‌های شایعی که خاصیت کشسانی ‌آن‌ها از بین می‌روند، شامل: دور لب، کناره‌های فک، زیر چشم و پیشانی می‌شوند و راه‌های جوانسازی آن‌ها هم عبارت هستند از:

جوانسازی پوست به شیوه تزریق

  • لیزر اندولیفت
  • هایفوتراپی
  • میکرونیدلینگ
  • آر اف فرکشنال
  • Co2 فرکشنال
  • اربیوم فرکشنال
  • پلاسما جت

تغییر در لایه‌های پوست

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، پوست ما از سه لایه تشکیل شده است. لایه روپوست یا اپیدرم از چندین لایه تشکیل شده است که با افزایش سن خشک و سفت شده و نسبت به اشعه فرابنفش نور خورشید نیز حساس‌تر می‌شود، تمامی لک‌ها و خال‌هایی که روی صورت دیده می‌شوند، در این لایه هستند.

لایه دوم یا درم از سلول‌های سازنده پوست، غدد چربی و عرق، بافت پیوندی که شامل رشته‌های کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید تشکیل شده است. همانطور که گفته شد، با افزایش سن اجرای تشکیل‌دهنده بافت پیوندی پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه عواملی که سبب قوام و شکل دادن به پوست بودند، دستخوش تغییر می‌شوند. همچنین با تحلیل رفتن لایه درم که وظیفه آبرسانی به پوست را بر عهده دارد، پوست خشک و کم طراوت می‌شود.

لایه زیرین که زیر پوست یا هیپودرم نام دارد، حاوی بافت پیوند و پدهای چربی است. در نتیجه با بالا رفتن سن این پدهای چربی حجمشان کم می‌شود و در نتیجه حجم پوست تغییر می‌کند و چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند.

چه زمانی برای جوانسازی پوست به شیوه تزریق اقدام کنیم؟

انجام اقدامات زیبایی برای هر کسی متناسب با شرایط او است. برخی از افراد تمایل دارند با ظهور اولین علائم آن‌ها را از بین ببرند و البته این موضوع تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر از پوست خود محافظت کرده‌اید. عواملی مانند خواب مناسب و کافی، استفاده از ضد آفتاب، شستشوی مناسب پوست، دوری از عوامل استرس‌زا و آلودگی‌ها در کیفیت سلامت پوست بسیار مهم هستند.

بسیاری از افراد با سنین کمتر ترجیح می‌دهند که از روش‌های غیر تهاجمی یا کمتر تهاجمی مانند لیزر فرکشنال یا هایفوتراپی استفاده کنند. افراد باید در دهه چهارم زندگی خود به سلامت پوست بیشتر اهمیت بدهند و نوشیدن آب کافی و ورزش کردن منظم را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت تمایل از اقدامات زیبایی نظیر جوانسازی پوست به روش تزریق استفاده کنند.

راهی بسیار عالی برای یافتن دکتر پوست تهران و شناسایی دکتر پوست طرف قرار داد با بیمه استفاده از سایت دکتر با من است. حتی شما می‌توانید مشاوره تلفنی به صورت رایگان نیز بگیرید.

به صورت کلی اقدامات زیبایی برای جوانسازی پوست به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت هستند از: روش‌های غیر تهاجمی، کمتر تهاجمی و تهاجمی. پزشک متخصص با در نظر گرفتن وضعیت مراجعه‌کننده و شرایط او بهترین روش را پیشنهاد می‌کند. اقدامات جوانسازی پوست به شیوه تزریق را در این بخش برایتان توضیح داده‌ایم.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌هایی است که برای جوانسازی پوست از آن استفاده می‌کنیم. به این صورت که گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می‌کنند. هر جای بدن که تجمع دی اکسید کربن در آن زیاد باشد، بدن خونرسانی به آن قسمت را زیاد می‌کند و در نتیجه سبب ترمیم می‌شود و وضعیت پوست بهبود می‌یابد. برخی از کاربردهای کربوکسی تراپی عبارت هستند از:

  • رفع تیرگی و خطوط زیر چشم
  • رفع چین و چروک صورت
  • کاهش چربی موضعی
  • رفع شلی و افتادگی پوست
  • جوانسازی پوست بدن

تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر بسیار پر طرفدار است و می‌توان به هر قسمت از پوست آن را تزریق کرد که سبب حجم‌دهی به آن می‌شود. فیلرها به سه دسته دائم، موقت و نیمه دائم تقسیم می‌شوند که فیلرهای دائم و نیمه دائم به دلیل عوارض و خطرات دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و تنها با استفاده از فیلرهای موقت یا ژل که از جنس هیالورونیک اسید هستند، می‌توان مانند سیمان ساختمان بافت پیوندی را محکم کرد.

کاربرد تزریق ژل یا فیلر برای پر کردن خطوط صورت در هر ناحیه و حجم دهی لب‌ها است.

جوانسازی پوست به شیوه تزریق

تزریق چربی

در این روش با استفاده از لیپوساکشن چربی از قسمتی از بدن گرفته شده و به بالشتک‌های چربی موجود در زیر پوست تزریق می‌شوند. ماندگاری این روش بالا است و معمولا عوارض کمی دارد. بالشتک‌های چربی در تمامی قسمت‌های صورت وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها بالشتک گونه است.

تزریق چربی برای پر کردن چین و چروک صورت، درمان افتادگی و شل شدن پوست و برجسته کرن سینه، لب  و پشت دست کاربرد دارد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در سراسر دنیا مورد استقبال است و افراد برای جوانسازی پوست به شیوه تزریق از آن استفاده می‌کنند. این روش زمانی بی‌خطر است که زیر نظر متخصص انجام شود. بوتاکس نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات شده و این فلج شدن سبب از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود.

از بوتاکس برای از بین رفتن خطوط و چین و چروک، شکل دادن به ابرو و بالا بردن گوشه لب استفاده می‌شود.

کلام آخر

از دیرباز افراد تمایل داشتند که از پیری جلوگیری کنند و همیشه به دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند. اما امروزه جوانسازی پوست به شیوه تزریق بسیار رونق دارد و افراد می‌توانند با توجه به شرایط خاص خود زیر نظر متخصص یک از این اقدامات زیبایی را انجام دهند و برای راحتی می‌توانند از سایت دکتر با من استفاده کنند و مشاوره بگیرند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد