داروهای گیاهی مناسب برای رفع جوش صورت

0

کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، می‌دانند که رفع جوش صورت چه چالش بزرگی است، چراکه نه تنها ظاهر پوست را ناخوشایند می‌کند، بلکه بعد از از بین رفتن جای آن نیز ممکن است تا هفته‌ها باقی بماند.

به همین دلیل خیلی‌ از زنان و مردان به دنبال راهکارهایی برای مقابله با این عارضه هستند و بیشتر افراد برای درمان آن‌ها از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند. در این مقاله ما به شما داروهایی گیاهی پیشنهاد می‌کنیم که بهتر است قبل از استفاده از داروهای شیمیایی از آن‌ها استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای مصرف آن‌ها با یک متخصص پوست تهران در ارتباط باشید. می‌توانید یک دکتر پوست عالی را در سایت دکتر با من پیدا کنید. حتی از طریق این سایت قادر خواهید بود مشاوره با دکتر پوست رایگان را نیز انجام دهید.

رفع جوش صورت با استفاده از لیموترش

لیموترش به خاطر داشتن خواص اسیدی قادر است باکتری‌های پوست را از بین ببرد. باکتری یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد جوش روی پوست صورت هستند. با کنترل و از بین بردن باکتری‌ها پوستی جوش‌ها نیز از بین می‌روند.

زمانی که آن‌ را روی پوست صورت می‌گذارید، به جوش‌ها فشار وارد نکنید. مدت زمان استفاده از آن بین ۵ تا ۱۰ دقیقه است. سعی کنید در روز دو بار این کار را انجام دهید.

جوانه گندم و ویتامین E و  C

به خاطر ویتامین E و  Cکه در این ماده به وفور وجود دارد، جوانه گندم خاصیت ضدلک پیدا کرده است. هم می‌توانید از آن ماسک درست کنید و هم آن‌ها به صورت خوراکی مصرف کنید تا تاثیرش را ببینید. علاوه بر ضدلک بودن ماسک جوانه گندم داروی گیاهی خوبی برای رفع جوش صورت نیز است.

رفع جوش صورت

برای تهیه این ماسک مقداری پودر جوانه گندم را با ماست و آبلیمو مخلوط کنید و این ترکیب را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس صورت خود را بشویید.

زرشک

خیلی از مردم نمی‌دانند که می‌توانند از زرشک به عنوان یک داروی درمانی برای از بین بردن جوش صورت استفاده کنند. با استفاده از این ماده می‌توانید تاثیر آن‌ را در مدتی کوتاه ببینید.

برای استفاده از زرشک به این منظور، مقداری زرشک را در مقداری آب بریزید تا به مدت ۹ ساعت خیس بخورد. در مرحله بعد آن‌ها را له کرده و از صافی رد کنید. باید آب آن را بنوشید و خود زرشک‌ها را روی پوست بگذارید. این کار را باید حداقل دو ماه به شکل یک روز در میان انجام دهید.

خاکشیر

یک داروی گیاهی دیگر برای رفع جوش صورت خاکشیر است. برای این کار ۲ قاشق غذاخوری خاکشیر را با عرق شاهتره و عرق کاسنی مخلوط کنید و این ترکیب را روی پوست قرار دهید. این ترکیب را باید تا ۳ هفته روی پوست صورت خود اعمال کنید تا تاثیر آن‌ را ببینید.

عرق یونجه برای انسان‌ها نه حیوانات

انواع عرقیجات در طب سنتی برای انواع بیماری‌های جسمی و روانی توصیه می‌شوند. یکی از آن‌ها عرق یونجه است که به خاطر خواص آن برای از بین بردن جوش صورت می‌تواند موثر واقع شود. این ماه که حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و مواد معدنی است قادر است که کلسترول خون را کاهش دهد.

به خاطر همین مواد برای پوست عرق یونجه به یک ماده مغذی برای پوست تبدیل شده است. برای استفاده از آن به منظور از بین بردن جوش‌های صورت کافی است که عرق یونجه را با عرق کاسنی و عرق خاکشیر مخلوط کنید و روزی دو بار بنوشید.

گلاب همه‌کاره

گلاب در زندگی ایرانیان کاربردهای زیادی دارد. می‌توانید آن‌ را به دلایل متفاوت بنوشید و همینطور از آن به عنوان یک پاک‌کننده صورت استفاده و با آن منافذ صورت خود را تمیز کنید.

همینطور راهکار خوبی برای رفع خشکی پوست به شمار می‌آید و باعث شادابی پوست می‌شود. برای رفع جوش با این ماده باید مقداری گلاب را با کمی آبلیمو ترکیب کنید و دو بار در روز پوست صورت خود را با آن ماساژ دهید.

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک یک داروی گیاهی مناسب با خواص متفاوت است. یکی از این خواص کاهش قند خون است. این ماده برای درمان جوش نیز مفید واقع می‌شود.

برای این کار باید ۵۰ گرم برگ یا بید مشک خشک شده در آب بجوشانید و بعد از ۱۵ دقیقه دم کشیدن می‌توانید آن را روزی سه بار در فنجان بنوشید. تا سه هفته این کار را ادامه دهید تا نتیجه را ببیند.

عرق آویشن

در میان ایرانیان آویشن نیز استفاده زیادی دارد و در انواع غذاها از آن استفاده می‌شود. به خاطر خاصیت ضدباکتریایی در آن برای از بین بردن جوش می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رفع جوش صورت

برای تهیه یک محلول کارساز برای این منظور باید عرق آویشن را با چای سبز مخلوط کنید. با استفاده از یک پنبه این محلول را روی صورت خود قرار دهید.

عرق اسطوخودوس

عرق این گیاه خوشبو باکتری‌های صورت را تحت کنترل در می‌آورد و در نتیجه در درمان جوش‌های صورت موثر عمل می‌کند. عصاره اسطوخودوس را با عسل و آبلیموی طبیعی مخلوط کنید و پوست را با آن ماساژ دهید. ۲۰ دقیقه بعد آن را بشویید. هفته‌ای دو بار این کار را انجام دهید.

عرق کاسنی

این ماده طبع سرد دارد و به خاطر ویتامین سی موجود در آن، کبد را تقویت می‌کند که در پی آن مشکلات پوستی مانند جوش‌ها درمان می‌شوند. برای رفع جوش‌ صورت به وسیله عرق کاسنی به شما توصیه می‌کنیم که یک لیوان از آن‌ را قبل از غذا بنوشید.

همینطور می‌توانید به جای آب از این ماده برای شستن صورت خود استفاده کنید. شیوه دیگر مخلوط کردن آن با سفیده تخم‌مرغ و قرار دادن آن روی صورت است. بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید این ماده را از روی صورت خود پاک کنید.

در پایان

رفع جوش صورت برای کسانی که درگیر آن هستند، یک چالش بزرگ به شمار می‌آید. در سال‌ها اخیر استفاده از انواع کرم‌ها برای از بین بردن جوش‌ها رواج زیادی داشته است. این شیوه هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند برای از بین بردن این جوش‌ها از دارو استفاده کنند. اما داروهای شیمیایی ممکن است با عوارض جانبی همراه باشد.

توصیه ما به شما استفاده از داروهای گیاهی است که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت کردیم. البته توصیه ما این است که برای گرفتن نتیجه بهتر از این شیوه‌ها با یک متخصص پوست و مو در ارتباط باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد