انتخاب رنگ قرنیز چگونه است؟ چه اعواملی در انتخاب رنگ آن مهم است؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکدهانتخاب رنگ قرنیز چگونه است؟ چه اعواملی در انتخاب رنگ آن مهم است؟ در این مطلب به بررسی موضوع رنگ قرنیز پرداختیم و رویکردهای رایج در این زمینه را مورد بررسی قرار دادیم.

 

قرنیزها به عنوان مکمل در انتهای کار بازسازی و نوسازی کفپوش و یا دیوارپوش مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند اثرات شدیدی بر دکوراسیون داخلی یک فضا داشته باشند. اما چطور می توان رنگ قرنیز را انتخاب کرد؟ انتخاب رنگ قرنیز می تواند برای افرادی که تجربه کافی در این زمینه ندارند دشوار باشد اما با مطالعه راهنمای زیر مطمئن هستم از این به بعد با دشواری های کمتری مواجه خواهید شد.

رویکردهایی برای انتخاب رنگ قرنیز

رویکردهایی برای انتخاب رنگ قرنیز

برای انتخاب رنگ قرنیز رویکردهای مختلفی وجود دارد و پیروی از هر یک می تواند اثرات منحصر به فردی بر دکوراسیون داخلی داشته باشد. در ادامه سعی داریم با هر یک از این رویکردها و اثراتی که انتخاب هر یک با خود به همراه دارد آشنا شویم. پس اگر قصد خرید قرنیز دارید همچنان با ما همراه باشید.

قرنیز تیره تر از دیوار

رنگ قرنیز تیره مدرن تر از رنگ های روشن به نظر خواهد رسید اما استفاده از آن در فضاهای کلاسیک نیز می تواند به همان اندازه جالب باشد. درواقع بوسیله استفاده از رنگ های متضاد می توانید از دو طریق فضا را بزرگتر جلوه دهید.

  • تیره بودن قرنیزها باعث می شود نظرات بیشتری به بخش پایینی دیوار جلب شود و به همین دلیل فضا طویل تر به نظر می رسد.
  • افزودن قرنیز به فضای روشن دیوارها می تواند باعث شود دیوارها بزرگتر به نظر برسند چراکه دیوارها روشنتر به نظر می رسند و درنتیجه بزرگتر هم به نظر خواهند رسید.

اگر به دنبال ایجاد دکوراسیونی هستید که هم کلاسیک باشد و هم پیچیده انواع رنگ قرنیز تیره می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. البته انتخاب رنگ کاملاً متضاد گرچه در ابتدا ممکن است ریسکی به نظر برسد اما این کار به فضا هویت می بخشد.

قرنیز همرنگ با کفپوش

اگر رنگ قرنیز و کفپوش کاملاً مشابه انتخاب شود باعث می شود کف بیش از آنچه که هست بزرگتر به نظر برسد. در این رویکرد نقش قرنیز به عنوان یک عنصر دکوری مطرح نخواهد بود چراکه طرح آن با کفپوش در هم آمیخته شده و مثل یک عنصر یکپارچه با کف به نظر خواهد رسید.

هماهنگی رنگ قرنیز و روکوب (چارچوب) در و پنجره

 

روکوب در و پنجره درواقع همان قاب هایی هستند که معمولاً به صورت قاب هایی دور در و پنجره قرار می گیرند. برخی از طراحان معتقدند که رنگ روکوب ها باید با رنگ قرنیز هماهنگ باشد. این موضوع به خصوص در مواردی مطرح است که ضخامت روکوب بالاست و همچنین روکوب چوبی یا از فرآورده های آن محسوب می شود. درحقیقت با هماهنگ انتخاب کردن آنها نظم در فضا بوجود می آید و فضا خط کشی شده و مرتب به نظر خواهد رسید. به عنوان مثال اگر چارچوب طوسی ست رنگ قرنیز طوسی بهترین انتخاب خواهد بود.

رنگ قرنیز همرنگ دیوار

برخی از طراحان به عنوان یک قانون کلی به انتخاب همرنگ رنگ قرنیز و دیوار تأکید دارند. از دید این افراد قرنیزهای تیره فضا را مدرن و قرنیزهای روشن فضا را بزرگتر جلوه می دهد. به همین دلیل از دید آنها بهترین رنگ قرنیز برای دیوار سفید قرنیز سفید و یا حتی قرنیز طوسی روشن می باشد.

رنگ قرنیز مطابق رنگ در

برخی از طراحان معتقدند که رنگ قرنیز بهتر است در هماهنگی با رنگ در انتخاب شود. درواقع اگر در فضایی که قرار است دست به انتخاب رنگ قرنیز بزنید چنین نیازی به شدت احساس می شود. به این دلیل که قرنیز در مجاورت کامل با در بوده و انتخاب هماهنگ آن نه تنها توصیه می شود بلکه کاملاً ضروری ست. به عنوان مثال قرنیز کرم رنگ بهترین انتخاب برای درهایی ست که به رنگ کرم هستند.

رنگ قرنیز و جنس کف

رنگ قرنیز و جنس کف

تا اینجا در مورد انتخاب رنگ قرنیز دیوار و رنگ سایر عناصر صحبت کردیم اما نکته ای که وجود دارد این است که رنگ قرنیز حتی می تواند با جنس کفپوش هم در ارتباط باشد. به طور کلی قرنیزهایی که طرح چوب هستند با کفپوش های چوبی و لمینتی و قرنیز مناسب برای کف سرامیک که اغلب روشن هستند با کفپوش های سنگی و سرامیکی بیشترین همخوانی را دارند. به همین دلیل است که توصیه می شود درصورتیکه قرنیز برای کف سرامیک سفید تهیه می کنید قرنیزهای سرامیکی سفید را در اولویت قرار دهید.

قرنیز تیره تر از کفپوش

برخی از طراحان توصیه می کنند رنگ قرنیز را یک درجه تیره تر از رنگ کفپوش انتخاب کنید. این راهکار درواقع یک راهکار کاملاً بدون ریسک و سنتی تلقی می شود. درواقع اگر خیلی اهل ریسک نیستید از این روش استفاده کنید. تیره تر بودن قرنیزها نسبت به کفپوش باعث می شود قرنیز جلوه بیشتری داشته باشد و همین طور مرزی بین دیوار و کف ایجاد می کند. به این ترتیب هم دیوارپوش و هم کفپوش به یک اندازه مورد توجه قرار می گیرند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی موضوع رنگ قرنیز پرداختیم و رویکردهای رایج در این زمینه را مورد بررسی قرار دادیم. انتخاب رنگ قرنیز پذیرایی و سایر فضاها یک موضوع سلیقه ای محسوب می شود اما لازم است به عنوان فردی که قرار است دکوراسیون هماهنگی را ایجاد کنید در انتخاب قرنیز به مواردی فراتر از سلیقه فردی نیز توجه کنید. می توانید برای مشاهده انواع قرنیز از فروشگاههای فعال در این حوزه مثل فروشگاه دکورچوب بازدید کنید که انواع قرنیزها را براساس برندهای مختلف در اختیارتان قرار می دهد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد