چگونه یک متخصص و جراح پوست و زیبایی پیدا کنیم؟

0

در این قسمت از مقاله به دلایلی اشاره خواهیم کرد که افراد به یک جراح زیبایی مراجعه می‌کنند. پس در ادامه با ما همراه باشید. شاید یکی از این دلایل برای شما جهت مراجعه به این جراحان راهگشا باشد.

· واژینوپلاستی

به جراحی ورودی واژن واژینوپلاستی گفته می‌شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، جراحی‌های زیبایی دیگر فقط منحصر به چهره نیستند. در این جراحی زیبایی ظاهر واژن ترمیم می‌شود. البته اگر فرد دچار افتادگی در لگن باشد، باید ابتدا آن مشکل را برطرف سازد. این جراحی توسط جراح متخصص جراحی زیبایی واژن انجام می‌شود.

· لابیاپلاستی

رایج‌ترین جراحی زیبایی مربوط به ناحیه تناسلی لابیاپلاستی است. لابیاپلاستی به این منظور انجام می‌شود که ظاهر دستگاه تناسلی خارجی بهبود بخشیده شود و بافت‌های اضافی اطراف ورودی واژن کاهش پیدا کند.

این جراحی با شیوه‌های متفاوتی توسط متخصص و جراح پوست و زیبایی انجام می‌پذیرد که از شیوه برش خطی زمانی استفاده می‌شود که فردی تصمیم بگیرد تمام بافت تیره را از بین ببرد. روش دیگری هم به نام گوه‌ای وجود دارد که نتیجه‌ آن ظاهر طبیعی‌تری دارد. اما اگر عمل به خوبی و با دقت انجام نشود، ممکن است ظاهر به خاطر زخم‌ها بدشکل شود.

· جراحی زیبایی سینه

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از زنان به این نوع از جراحی زیبایی روی آورده‌اند. جراحی زیبایی سینه به دلایل مختلفی انجام می‌شود. ممکن است خانمی تصمیم بگیرد که صرفا به خاطر زیبایی بیشتر، سینه‌های خود را بزرگ کند. در برخی از زنان تقارن در دو سینه وجود ندارد و با این عمل این تقارن را برقرار می‌کنند.

عده‌ای دیگر ممکن است در اثر شیر دادن به نوزاد سینه‌شان کوچک شده باشد و اکنون با این جراحی تصمیم دارند اندازه آن را افزایش دهند. در این جراحی از پروتزهای مختلفی استفاده می‌شود.

جراحی دیگری که برای سینه انجام می‌شود، جراحی بازسازی سینه است. در این نوع از جراحی غدد شیری و اعصاب برداشته می‌شوند که در این صورت حساسیت سینه و توانایی شیردهی از بین خواهد رفت. با مراجعه به سایتی که معرفی کردیم، می‌توانید دکتر جراح زیبایی سینه در تهران پیدا کنید.

جراحی لیفت سینه از دیگر جراحی‌های رایج این عضو است. در آن سینه‌ها دچار افتادگی می‌شوند و برای برطرف کردن این امر پوست اضافی سینه برداشته می‌شود. مسئله مهم بعد از چنین جراحی‌هایی مراقبت‌های بعد از آن است.

دکتر جراح زیبایی پوست کیست؟

همانطور که از نامش پیدا است، جراح زیبایی پوست کسی است که زیبایی پوست را با جراحی ارتقا می‌دهد. در این قسمت به بعضی از مهم‌ترین جراحی‌ها اشاره خواهیم کرد که این دسته از متخصصان انجام می‌دهند.

· جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

به جراحی پلک بلفاروپلاستی می‌گویند که در ایران نیز انجام آن توسط متخصص و جراح پوست و زیبایی رواج پیدا کرده است. معمولا افرادی که دچار افتادگی پلک هستند، این جراحی را انجام می‌دهند. این افتادگی ممکن است مادرزادی بوده یا در اثر افزایش سن ایجاد شده باشد. در هر دو صورت این عمل برطرف‌کننده آن است.

یکی از دلایل روی آوردن مردم به بلفاروپلاستی این است که جوانسازی پلک تاثیر زیادی در زیبایی و جوانی صورت دارد. طی این عمل پوست پلک بریده و چربی اضافه برداشته می‌شود.

به این ترتیب چربی پشت پلک جمع و چروک اطراف چشم باز می‌شود. البته این جراحی همیشه جنبه زیبایی ندارد. گاهی افراد برای بهبود بینایی این عمل را انجام می‌دهد.

· ریتیدکتومی یا جراحی کشیدگی پوست صورت

از دیگر جراحی‌هایی که توسط متخصص و جراح پوست و زیبایی انجام می‌شود، ریتیدکتومی یا جراحی کشیدگی پوست صورت است. همانطور که از نامش هم پیدا است، در این جراحی پوست صورت کشیده می‌شود و به این شکل چروک‌های پوستی این قسمت کاهش پیدا می‌کند. این روش بسیار موثر برای جوانسازی پوست است.

· برولیفت

این عمل در ابروها انجام می‌شود و جراح برای جوانسازی، این قسمت از صورت را به سمت بالا حرکت می‌دهد. کسانی به این عمل تمایل پیدا می‌کنند که در اثر افزایش سن یا ژنتیک ابروهایی به شکل افتاده دارند. با بالا بردن ابروها چهره حالتی جوان‌تر به خود می‌گیرد.

· لیپوساکشن

در لیپوساکشن چربی‌های اضافی بدن از آن خارج می‌شوند. این روش محبوبیت زیادی بین افرادی دارد که از چربی‌های اضافی خود رنج می‌برند. به جای ورزش کردن و گذراندن ساعات زیاد در باشگاه‌های ورزشی این افراد می‌توانند به این جراحی روی بیاورند. قسمت‌هایی که چربی از آن‌ها برداشته می‌شود، شامل شکم، پهلو، ران، باسن، بازو، گردن و کمر است.

· اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش

این جراحی مخصوص کسانی است که گوش‌هایشان به شکل مادرزادی یا در اثر برخورد و شکستگی از حالت عادی خود خارج شده است. با این عمل گوش به حالت عادی باز می‌گردد.

در پایان

در این مقاله شما را با انواع جراحی‌های زیبایی که توسط متخصص و جراح پوست و زیبایی در ایران انجام می‌شوند و محبوبیت زیادی دارند، آشنا کردیم.

زیبایی تاثیر زیادی در اعتماد به نفس افراد دارد و امروزه که علم پزشکی پیشرفت کرده است، افراد می‌توانند زیبایی خود را نیز در کنار سلامتی ارتقا ببخشند. می‌توانید با توجه به دغدغه زیبایی خود یک متخصص جراحی زیبایی خانم یا آقا را در سایت دکتر با من پیدا کنید و از او مشورت بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد