آنچه در مورد ساختمان باید بدانید| قبل از چیدن دکوراسیون

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : ساختمان سازی در کشور ما بسیار امر مهمیست. تجربه ثابت کرده هرگاه ساختمان سازی در کشور دچار رکود بوده، کشور با مشکل جدی کمبود شغل مواجه شده و همچنین دیگر مشاغل نیز دچار رکود شده اند. اما همانطور که مشخص است، مهم ترین قسمت ساختمان سازی توجه به مصالح ساختمانیست. یکی از ارکان اصلی مصالح ساختمانی نیز آجر و آجرنما می باشد. یک مهندس ساختمان و یا معمار، بعد از مهارت های نقشه کشی، طراحی پلان، دکوراسیون داخلی و… باید مهارت بالایی در شناخت انواع مصالح ساختمانی نیز داشته باشد تا بتواند نظارت درستی در هنگام اجرا داشته باشد. یک معمار ساختمانی باید  از آجر، سنگ و آجرنما گرفته تا شن و سیمان و دیگر مصالح ساختمانی کاملا شناخت داشته باشد. چه از نظر نوع و متریال ه از نظر قیمت. باید بتواند با توجه به بودجه ی کارفرما، بهترین مصالح ساختمانی را انتخاب کند.

آجر سفال پرکاربردترین عضو ساختمان:

آجر سفال یکی از مصالح ساختمانیست که در قسمت های مختلف یک بنا استفاده می شود. قیمت آجر سفال در کنار ابعاد متنوع و کیفیت مناسب ، باعث شده این آجر بسیار مورد توجه انبوه سازان و ساختمان سازان قرار بگیرد. یکی از پرکاربردترین انها تیغه ۱۵ است که معمولا در دیواره های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. تیغه ۱۰ نوع دیگر پرفروش و پر استفاده ی آن است که معمولا در تیغه های جدا کننده ی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. آجر سفال که به بلوک سفالی یا آجر دیواری و… نیز مشهور است .

آجر لفتون و کاربردهای آن :

آجر لفتون دیگر آجر محبوب ساختمان سازیست که البته استفاده ی آن نسبت به آجرسفال در ساختمان کمتر است و بیشتر برای سوله سازی و سقف زنی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل به آجر سوله سازی نیز معروف شده است. آجر لفتون به دلیل ساختار فیزیکی در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این آجر به دلیل سورخ هایی که دارد به آجر سوراخدار نیز معروف است که پرکاربرد ترین آن آجر لفتون ده سوراخ می باشد. قیمت آجر لفتون نیز بستگی به کیفیت تولید آن دارد. نکته ی مهم دیگری که در قیمت آجر لفتون و دیگر مصالح ساختمانی حاءز اهمیت است، خرید آنها بدون واسطه و مستقیم از درب کارخانه است.

آجرنمانسوز و انواع آن:

معماران ساختمانی اخیرا سر وکار زیادی با این مصالح ساختمانی دارند. استفاده از آجرنما نسوز در نمای ساختمان بسیار زیاد شده و به دلیل طرح ها و رنگهای جذابی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع آجر نما نسوز میتوان به آجر نما شاموتی، انگلیسی، خشت دستی و غیره اشاره کرد. انواع آجر نما نسوز حتی در دکوراسیون داخلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و جلوه ی خاصی به داخل ساختمان می دهد. از انواع کار برد آن می توان به استفاده از آن برای دیوار پشت تلویزیون اشاره کرد. همچنین در طراحی داخلی کافه ها نیز بسیار استفاده دارد.

جمع بندی:

به گزارش آجر پلاس نقش آجر و آجرنما در قیمت تمام شده ی ساختمان بسیار تاثیر گذار است و معمارانو انبوه سازان باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند. خرید بدون واسطه، انتخاب مصالح ساختمانی با کیفیت مناسب نسبت به بودجه و به کاربردن درست آنها در هر قسمت ساختمان از مواردیست که باید بر روی آن زمان و تمرکز زیادی بگذارند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد