معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

0

مغز و اعصاب مهمترین سیستم بدن است که هر گونه اختلال کوچک در آن موجب مشکلات بسیاری در سیستم‌های دیگر بدن می‌شود. برای بهبود این اختلالات معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب به شما کمک می‌کند که سریع‌تر درمان شوید. این افراد به متخصصان نورولوژیست نیز شهرت دارند و با بررسی سیستم کلی مغز و اعصاب، مشکلات مربوط به آن را درمان می‌کنند.

به‌دلیل پیچیدگی‌های این سیستم، متخصصان مغز و اعصاب در گرایش‌های متفاوتی مشغول به کار هستند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌ها و وظایف یک دکتر مغز و اعصاب عالی در تهران تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

سیستم مغز و اعصاب کنترل کلیه اندام‌های بدن را بر عهده دارد. از این رو اختلالات ایجاد شده در عصب یا مغز به عملکرد اجزای دیگر بدن نیز آسیب وارد می‌کند. بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب دارای انواع متنوعی هستند که درمان یا کنترل آنها به‌دست متخصصان مغز و اعصاب انجام می‌شود. البته این افراد در گرایش‌های متفاوت مغز و اعصاب فعالیت دارند و با توجه به زمینه کاری خود به درمان بیماری‌های متفاوت این سیستم مهم بدن می‌پردازند.

بهترین متخصص در این زمینه را باید با ویژگی‌ها و خصوصیات او شناخت. تخصص و مهارت پزشک نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا اولین گزینه برای درمان این بیماران، تشخیص درست و به موقع است.

یک نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب باید در زمینه عصب‌شناسی، مغز و نخاع دارای مدارک علمی معتبری باشد.

این افراد در ابتدا دوره پزشک عمومی را می‌گذرانند و سپس ۴ سال به دریافت تخصص در این زمینه مشغول هستند. برای دریافت مدارک بالاتر، دوره‌های فوق تخصص و دکتری نیز گذرانده می‌شود. این افراد به تشخیص و درمان مشکلات غیر جراحی مربوط به سیستم مغز و اعصاب مانند آلزایمر، اختلال ستون فقرات و نخاع، ای ال اس، پارکینسون، سکته مغزی و غیره می‌پردازند.

در ادامه قصد داریم با معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب بر اساس ویژگی‌های او به شما در انتخاب راحت‌تر این افراد کنیم.

۱.مهارت و قدرت بالا در تشخیص بیماری

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب

یکی از بهترین ویژگی‌های پزشک متخصص مغز و اعصاب عالی، مهارت او در تشخیص درست بیماری است. اولین قدم برای درمان این بیماران، تشخیص صحیح بیماری است. از آنجایی‌که اختلالات عصبی دارای علائم مشابهی هستند، تنها یک پزشک حاذق و خبره بدون روش‌های تصویربرداری قادر به تشخیص صحیح نوع بیماری است.

مهارت بالا در این خصوص با تجربه و آزمون و خطا به‌دست می‌آید. البته استفاده از روش‌های عکس‌برداری از نخاع یا مغز مانند ام آر آی و سی تی اسکن نیز بسیار ضروری است.

۲.دکتر مغز و اعصاب عالی در تهران با علم و آگاهی بالا

دانش و علم اولین گزینه‌ای است که یک پزشک متخصص را از غیر آن متمایز می‌کند. متخصصان مغز و اعصاب باید حداقل ۱۱ سال در این زمینه به‌ صورت آکادمیک و عملی دارای مدارک علمی و دانشگاهی باشند.

علم و دانش یک پزشک تنها با مطالعه و گذراندن دوره‌های دانشگاهی به‌دست می‌آید. بنابراین یکی از راه‌های معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب اطلاع در مورد تحصیلات دانشگاهی و تخصصی او است. علم و آگاهی این متخصصان باید بر اساس اطلاعات روز دنیا باشد که روش‌های درمانی جدید و پیشرفته را در درمان بیماران به کار ببرند.

۳.سابقه کاری درخشان و طولانی مدت

بدون شک یک پزشک حاذق باید در زمینه تخصصی خود سابقه‌ای درخشان داشته باشد. در این صورت بیماران به او اعتماد می‌کنند و درمان خود را به او می‌سپارند. سابقه هر پزشک با تعداد بیمارانی که درمان می‌کند، شناخته می‌شود. به همین دلیل قبل از به‌دست آوردن شماره دکتر مغز و اعصاب در تهران و دریافت نوبت بابت ویزیت از سابقه پزشک مورد نظر اطلاع پیدا کنید.

در غیر این صورت دوره درمان شما طولانی‌تر می‌شود و ممکن است شدت بیماری نیز افزایش پیدا کند. زیرا اختلالات عصبی در صورت عدم تشخیص درست و درمان به موقع پیشرفت می‌کنند و کل سیستم بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

۴.ارتباط کلامی و گفتاری

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم دکتر مغز و اعصاب عالی در تهران، نحوه ارتباط او با بیماران است. یک پزشک باتجربه و با مهارت بسیار باید بستری را برای بیمار فراهم کند که او در کمال آرامش قادر به توصیف مشکلات خود باشد.

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب از طریق نحوه صحبت کردن پزشک با بیمار امکان‌پذیر است. در واقع اعتماد بیمار به پزشک به مهارت‌های کلامی او بستگی دارد. یک پزشک با وجدان فردی دلسوز است که بیمار را در اولویت قرار می‌دهد و به درمان او می‌پردازد.

دسته بندی زمینه‌های فوق تخصص دکتر مغز و اعصاب

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب

دریافت تخصص یکی از مهمترین ویژگی‌های یک دکتر مغز و اعصاب عالی در تهران یا دیگر شهرها است که او را از سایر پزشکان عمومی متمایز می‌کند. از آنجایی‌که سیستم مغز و اعصاب دارای اجزایی متفاوتی است، این افراد در زمینه‌های متنوعی تخصص خود را دریافت می‌کنند.

البته تمامی مشکلات غیر جراحی مربوط به این سیستم و ستون فقرات باید توسط متخصصین مغز و اعصاب تشخیص و درمان شوند. دوره‌های فوق تخصص این رشته نیز به‌صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • فوق تخصص الکترومیوگرافی و هدایت عصبی محیطی
  • دوره فوق تخصص درد
  • فوق تخصص نورولوژی
  • فلوشیپ رادیولوژی مداخله‌ای
  • فلوشیپ بیماری MS
  • فوق تخصص سکته مغزی

دوره فوق تخصص بعد از گذراندن دوره پزشک عمومی و طرح عملی آن و سپس گذراندن ۴ سال تحصیلات آکادمیک و دو سال طرح عملی شروع می‌شود. پزشکان بعد از تکمیل دوره‌های فوق تخصص خود در یکی از زمینه‌های ذکر شده به‌عنوان پزشک فوق تخصص در آن زمینه به فعالیت مشغول می‌شوند.

این افراد بعد از دریافت مدرک فوق تخصص خود قادر به کار در مطب شخصی خود به ‌عنوان متخصص مغز و اعصاب نیز هستند. معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب باید با در نظر گرفتن مدارک تخصصی او انجام شود. زیرا هر اختلال عصبی مربوط به قسمت مشخصی از این سیستم است که تنها یک متخصص یا فوق تخصص مغز و اعصاب به‌درستی آن را تشخیص می‌دهد.

بهترین متخصص مغز و اعصاب قادر به درمان کدام بیماری‌ها است؟

سیستم عصبی دارای دو بخش اعصاب مرکزی و اعصاب محیطی است. اعصاب مرکزی همان مغز و نخاع نامیده می‌شود و اعصاب محیطی شامل اعصاب و نورون‌های عضلانی است. هر کدام از اختلالات مغز و اعصاب به قسمتی از این سیستم آسیب وارد می‌کند و موجب عدم عملکرد صحیح بدن می‌شود.

یک متخصص مغز و اعصاب باید قادر به تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مربوط به این سیستم باشد. به‌دلیل ارتباط تمامی اعضای بدن با رشته‌های عصبی و سیستم مغز و نخاع، بیماری‌هایی که توسط این پزشکان درمان می‌شوند، بسیار گسترده است. برای معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب شما را با وظایف او آشنا می‌کنیم.

این افراد باید در درمان بیماری‌های زیر متخصص باشند:

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب
  • بیماری‌های درگیرکننده عروق مغزی مانند سکته‌های مغزی
  • بیماری‌های نابودکننده سلول‌های عصبی همچون آلزایمر و پارکینسون
  • مشکلات مربوط به ضعف عضلات مانند بیماری‌ ای ال اس
  • عوامل از بین برنده میلین یا بافت اطراف سلول‌های عصبی مانند MS
  • بیماری‌های عفونی سیستم عصبی همچون مننژیت و آبسه‌های مغزی
  • انواع سردردهای ناشی از مشکلات عروق عصبی مانند میگرن با سردردهای خوشه‌ای
  • عدم حرکت یا لرزش بدن به‌دلیل مشکلات عصبی مانند پارکینسون و تیک‌های عصبی
  • تشنج به‌دلیل مشکلات و اختلالات ایجاد شده در سیستم مغز و اعصاب
  • مشکلات پیش آمده در اثر آسیب‌های نخاعی مانند دیسک کمر و تنگ شدن کانال نخاعی
  • اختلال در صحبت کردن و شنوایی به‌دلیل مشکلات سیستم عصبی
  • تشخیص تومورهای موجود در سیستم مغز و اعصاب
  • حل اختلالات مربوط به خواب

نحوه ارتباط با دکتر مغز و اعصاب در تهران

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب از طریق متفاوتی امکان‌پذیر است. امروزه به‌ دلیل استفاده گسترده از فضای مجازی، یافتن شماره دکتر مغز و اعصاب در تهران کار دشواری نیست. زیرا با مراجعه به سایت‌های معتبر پزشکی به راحتی با یک متخصص مغز و اعصاب عالی آشنا می‌شوید.

البته مراجعه حضوری به مطب پزشکان، بیمارستان‌ها یا سازمان‌های ذیربط نیز برای یافتن یک دکتر مغز و اعصاب خوب کارساز است. در مراجعه حضوری به‌طور مستقیم در مورد مهارت‌ها، سابقه پزشک، مدارک علمی و نحوه برخورد او با بیمار اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد. زیرا با پرس و جو از بیماران قبلی پزشک مورد نظر قادر به دریافت اطلاعات کافی از عملکرد او هستید.

اگر زمان کافی برای این کار در اختیار ندارید، بهترین روش چت با دکتر مغز و اعصاب در وب سایت‌های دکتر مورد نظر است. در این صورت تمامی اطلاعات مربوط به متخصص مغز و اعصاب و سایر پزشکان دیگر در اختیار شما قرار می‌گیرد و در کمترین زمان ممکن قادر به دریافت نوبت به‌صورت آنلاین هستید. ما در سایت دکتر با من با معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب به شما کمک می‌کنیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر به دریافت شماره و چت با دکتر مغز و اعصاب انتخابی خود باشید.

در نتیجه…

این مقاله برای معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب و نحوه ارتباط با او نگاشته شده است. به همین دلیل با مطالعه این مقاله به‌راحتی با ویژگی‌های بهترین متخصص مغز و اعصاب، وظایف و مدارک تخصصی او آشنا می‌شوید.

مراجعه به وب سایت‌های آنلاین امروزه یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌ها برای یافتن یک پزشک حاذق و باتجربه در هر زمینه‌ای است. در این وب سایت‌ها امکان چت با پزشک و پرسش از او در اختیار بیمار قرار می‌گیرد. پزشکان نیز با صبر و حوصله به تمامی سؤالات بیماران در حوزه کاری خود پاسخ می‌دهند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد