مشاوره با متخصص گوارش از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

0

متخصصین گوارش پزشکانی هستند که در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تجربه کسب کرده‌اند. این پزشکان در رابطه با شایع‌ترین مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، رفلاکس معده و… می‌توانند به شما مشاوره دهند. مشاوره با متخصص گوارش باعث می‌شود که مشکلات گوارشی را که از طریق مراجعه به پزشکان عمومی نتوانسته‌اید حل کنید، بهبود ببخشید.

اگر علائم و مشکلات گوارشی دارید، می‌توانید از طریق مراجعه به یک متخصص گوارش و در میان گذاشتن این مشکل، آن را برطرف کنید. اگر شما هم می‌خواهید درباره مشاوره گرفتن از پزشک گوارش و اینکه متخصص گوارش کیست، بدانید، در این مقاله همراه ما باشید. ما همچنین در این مقاله به نحوه پیدا کردن یک متخصص خوب در سایت دکتر با من به شما کمک خواهیم کرد.

مشاوره با متخصص گوارش چه کمکی می‌کند؟

یکی از مشکلات رایجی که بیشتر افراد جامعه از آن رنج می‌برند، مشکلات و بیماری‌های گوارشی است. متاسفانه بسیاری از افراد به جای مراجعه به یک متخصص گوارش از طریق استفاده از داروهای بدون نسخه شروع به خود درمانی می‌کنند. این اقدامات نه تنها به حل مشکل گوارشی کمکی نمی‌کنند، بلکه باعث بدتر شدن روند بیماری می‌شوند.

متخصصین گوارش دارای تخصص‌های لازم در این زمینه هستند. آنها دوره‌های آموزشی خاص با این مضمون را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر گذرانده‌اند که بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند و به درمان مشکل شما بپردازند.

مشاوره گوارش در واقع یک دیدار با متخصص گوارش است. در این دیدار متخصص گوارش از شما می‌خواهد عمیقا و به وضوح درباره علائم گوارشی خود صحبت کنید. آنها در این باره سوالاتی را از شما می‌پرسند و به معاینه فیزیکی شما می‌پردازند. سپس بر اساس معاینات و تشخیصات خود به شما در این باره مشاوره می‌دهند و اگر لازم باشد، برایتان آزمایشات یا داروهایی تجویز می‌کنند. پزشک گوارش وظیفه دارد به تمامی سوالات و ابهامات شما درباره علائم گوارشیتان پاسخ دهد.

مشاوره با متخصص گوارش

مشاوره با متخصص گوارش تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه درباره مراقبت از خود و رفع مشکلات گوارشی نیاز دارید، به شما می‌دهد. این اطلاعات و کمک‌ها که با تجویز دارو هم همراه است، می‌تواند فرصتی برای تغییر سبک زندگی و تغذیه‌ای شما باشد.

چه وقت به مشاوره با متخصص گوارش نیاز است؟

هر زمانی که احساس کردید از علائم مداوم گوارش مانند دل درد یا دل پیچه، اسهال، یبوست و… رنج می‌برید، توصیه می‌شود که به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و از او کمک بخواهید. همچنین در مواقعی که می‌خواهید نظر پزشک دومی را درباره مشکلات خود و نحوه درمان آن بدانید نیز می‌توانید نزد یک پزشک متخصص گوارش بروید.

در این مشاوره به توصیه‌های پزشک خود کاملا توجه کنید و اگر انجام آزمایشات مخصوصی را برای شما ضروری می‌بیند، از آن طفره نروید و درمان خود را کامل کنید.

آیا مراجعه و درخواست مشاوره از یک متخصص دیگر کار درستی است؟

در بسیاری از موارد دانستن نظرات یک پزشک دیگر درباره نحوه درمان یا تشخیص بیماری به خصوص اگر پزشک شما بیماری جدی را برای شما تشخیص داده باشد یا نیاز به درمان‌های جدی و جراحی‌های خاص داشته باشید، به شما کمک می‌کند.

قبل از مشاوره دوم با یک پزشک گوارش دیگر باید تمامی مدارک پزشکی خود اعم از تمام آزمایشات قبلی خود را آماده کنید که به پزشک جدید ارائه دهید. همچنین باید بدانید تمامی آزمایشات شما ممکن است توسط پزشک جدید دوباره تکرار شود یا آزمایشات دیگری نیز برای شما تجویز کند که تشخیص برای بیماری یا مشکل شما تکمیل شود.

آیا می‌توان اعضای خانواده را همراه خود نزد مشاوره با متخصص گوارش برد؟

همراه داشتن یکی از افراد خانواد‌تان یا یک فرد قابل اعتماد در جلسات مشاوره شما نه تنها بد نیست، بلکه بسیار توصیه می‌شود. چرا که همراه بودن فردی نزدیک در این جلسات به شما کمک می‌کند که از سطح استرس و نگرانی‌های شما کاسته شود و به نوعی برای شما دلگرمی محسوب می‌شود.

همچین این فرد می‌تواند در توجه به توصیه‌های پزشک به شما کمک کند یا سوالاتی را که از پزشک دارید و ممکن است فراموش کنید، پوشش دهد. همچنین در یادداشت‌برداری از توصیه‌های پزشک یا هنگام معاینات فیزیکی به شما کمک کند.

مشاوره با متخصص گوارش چه نتایجی دارد؟

نتیجه مشاوره با یک پزشک گوارش کاملا به شما و مشکل گوارشی شما بستگی دارد. گاهی پس از مراجعه و مشورت با پزشک گوارش ممکن است که او با روش‌های تغذیه‌ای یا داروهایی که برای شما تجویز می‌کند، مشکل شما را مورد درمان قرار دهد.

مشاوره با متخصص گوارش
medical doctor examining senior patient

همچنین ممکن است برای شما آزمایشات و روش‌های تشخیصی مانند کلونوسکوپی، آندوسکوپی و آزمایش‌های خون، ادرار یا مدفوع تجویز کند. به همین دلیل احتمال دارد نیاز به چندین بار مراجعه به پزشک گوارش تا تکمیل شدن درمان داشته باشید. این مورد را نیز در نظر بگیرید که حتما پس از مراجعه به پزشک درمان خود را پیگیری کرده و دوره درمان را کامل کنید.

کلام آخر

در مقاله‌ای که خواندید، درباره مشاوره با متخصص گوارش اطلاعاتی کسب کردید و دانستید که چرا مراجعه به این پزشک هنگام مشکلات گوارشی به جای پزشک عمومی برای شما سودمندتر است. به طور کلی مراجعه به یک پزشک گوارش به شما در حل کردن تمامی مشکلات گوارش مقطعی که از آن رنج می‌برید، بسیار کمک‌کننده است.

در بسیاری از مواقع ما از طریق روش تغذیه‌‌ای نادرستی که داریم، دچار این مشکلات گوارشی می‌شویم که در این صورت نیز مشورت با یک پزشک متخصص گوارش و گرفتن یک برنامه تغذیه‌ای سالم از او می‌تواند این مشکلات را درمان کند.

برای یافتن یک متخصص گوارش حرفه‌ای باید تحقیقات مناسبی انجام دهید. گاهی از طریق فضاهای مجازی می‌توان به پزشکان معتبری دسترسی پیدا کرد. ما به شما سایت دکتر با من را پیشنهاد می‌کنیم که از این طریق می‌توانید با جستجوی کلمه‌هایی کلیدی مانند متخصص گوارش تهران یا متخصص گوارش پنجشنبه‌‌ها به تعدادی از پزشکان معتبر و محبوب با توجه به نیاز خود دسترسی پیدا کنید. همچنین این سایت به شما در یافتن پزشکان متخصص در زمینه‌های دیگر نیز کمک می‌کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد