متخصص قلب و عروق تهران را چگونه پیدا کنیم؟

0

قلب یکی از ارگان‌های بدن است که مشکلات به وجود آمده در آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و حتی به مرگ بیماران منتهی شود. از این رو نام تعداد زیادی متخصص قلب و عروق تهران در سایت دکتر با من قرار داده شده است و ساکنین پایتخت با ورود به این سایت می‌توانند نزدیک‌ترین جراح و متخصص قلب و عروق را پیدا کنند.

متخصص قلب و عروق چیست؟

متخصص قلب و عروق یا یک کاردیولوژیست کسی است که در درمان مشکلات و بیماری‌های قلب تخصص دارد. جالب است بدانید که بیماری‌های قلبی از بیشترین آمار تلفات در میان مردم است، یعنی تعداد زیادی از مردم جان خود را هر ساله به خاطر یک بیماری قلبی از دست می‌دهند.

بسیاری از مردم هستند که از یکی از بیماری‌ها قلبی رنج می‌برند، بدون اینکه خودشان از آن خبر داشته باشند. این افراد با انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی احتمال ایست قلبی را در خود افزایش می‌دهند. برای جلوگیری از چنین اتفاق ناگواری بهتر است سلامت قلب خود را نزد یک متخصص قلب بررسی کنیم.

یک متخصص قلب و عروق چه وظایفی دارد؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، متخصص قلب و عروق تهران یا سایر شهرها بیماری‌های مربوط به این عضو از بدن را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند. برای این کار عملکرد قسمت‌های مختلف قلب توسط این پزشکان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گاهی مشکلات این عضو با قرص و دارو و گاهی با عمل جراحی درمان می‌شوند. کاری که یک متخصص قلب و عروق انجام می‌دهد، این است:

آزمایش‌ها و تست‌های لازم را برای بیمار تجویز می‌کند که وضعیت قلب او مشخص شود. همچنین این پزشکان حق ندارند تا زمانی که به جواب قطعی از طریق آزمایش‌ها نرسیده‌اند، حدس و گمانی راجع به بیماری بیمار بیان کند. چون با وارد شدن استرس به قلب وضعیت بیمار وخیم می‌شود.

پزشک جواب‌ آزمایش‌ها را بررسی می‌کند و پس از معاینه یک پرونده پزشکی برای بیمار تشکیل می‌دهد. حین درمان متخصص می‌تواند روش درمانی را تغییر دهد.

این دسته از متخصصان معمولا تلاش می‌کنند بیماری قلبی افراد را بدون جراحی و با مصرف قرص درمان کنند. زمانی گزینه جراحی برای بیمار مطرح می‌شود که بیماری فقط در آن صورت برطرف شود.

متخصصین قلب و عروق چه تست‌هایی را برای بیماران تجویز می‌کنند؟

اولین تستی که برای بررسی سلامت قلب بیمار تجویز می‌شود، آزمایش خون است. اما این آزمایش به اندازه کافی برای تشخیص بیماری‌های قلبی کافی نیست. بنابراین آزمایش‌های تخصصی دیگری نیز برای بیمار تجویز می‌شود. می‌توانید با مراجعه به یک متخصص قلب و عروق تهران این تست‌ها را انجام دهید.

متخصص قلب و عروق تهران

۱.تست ورزش

تستی است به نام تست ورزش که به وسیله آن پزشک می‌تواند ریتم قلب بیمار را در حالت استراحت و ورزش بررسی کند. این تست کمک بزرگی به معین شدن عملکرد قلب و مشکلات آن دارد.

۲.تست الکتروکاردیوگرام

این تست به این منظور طراحی شده است که توان قدرت الکتریکی قلب را به صورت موج اندازه‌گیری کند.

۳.تست ECG

یکی از دقیق‌ترین تست‌ها برای تشخیص بیماری‌ها و مشکلات قلب این تست است. به وسیله آن وضعیت قلب بیمار به شکل دقیق بررسی می‌شود. به این صورت که چند الکترود روی سینه بیمار قرار داده می‌شود و بیمار وسیله‌ای به نام Holter را در یک بازه زمانی معین با خود به همراه دارد. این دستگاه به خوبی وضعیت قلب را ثبت می‌کند و پزشک می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

۴.تست اکوکاردیوگرام

این تست با تصویربرداری از قلب انجام می‌شود و در آن ساختار قلب و عملکرد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. مواردی که این تست قادر به نشان دادن آن‌ها است، التهاب بافت‌های قلب، پمپاژ خون، ناهنجاری‌های ساختاری و عفونت‌های داخلی قلب هستند.

۵.کاتتریزاسیون قلب

این شیوه تستی است که برای از بین بردن انسداد عروق نیز استفاده می‌شود. در آن یک لوله کوچک از رگ وارد بدن شده و تا قلب نزدیک می‌شود. به این شکل متخصص می‌تواند اطلاعاتی از عملکرد قلب به دست بیاورد.

۶.روش رادیواکتیو

در این تست مواد رادیواکتیو وارد بدن می‌شوند و از طریق آن‌ها تصوربرداری هسته‌ای انجام می‌شود. این تصویربرداری قادر به ثبت ناهنجاری‌ها و بیماری‌های قلب و عروق است.

چه زمانی به متخصص قلب و عروق تهران یا دیگر شهرها مراجعه کنیم؟

بسیار مهم است که با مشاهده یک سری علائم هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. اگر ساکن تهران هستید، با رجوع به سایت دکتر با من می‌توانید یک متخصص قلب و عروق تهران را پیدا کنید.

متخصص قلب و عروق تهران

۱. تنگی نفس

هر زمان که دچار تنگی نفس شدید، آن را جدی بگیرید. چون یکی از بارزترین نشانه‌های بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می‌آید و ممکن است به ایست قلبی منجر شود. در صورت بروز آن باید سریعا تحت درمان قرار بگیرید.

۲. درد در قفسه سینه

یکی دیگر از مهم‌ترین علائم ناهنجاری‌های قلبی و عروقی احساس درد یا خستگی در قفسه سینه است. اگر این درد به تدریج بیشتر می‌شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

۳. خستگی زودرس

قلب وظیفه رساندن خون و اکسیژن به بدن را دارد. اگر در عملکرد او مشکلی به وجود آید و ناهنجاری در آن وجود داشته باشد، مسلما نمی‌تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.

در نتیجه بدن احساس خستگی مداوم دارد. اگر فردی هستید که خیلی زود با انجام هر کاری احساس خستگی می‌کنید، حتما به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

۴. تپش قلب

عوامل زیادی مانند اضطراب، استرس، فعالیت های زیاد، و … منجر به تپش قلب می‌شوند. گاهی پیش می‌آید که در زمان استراحت افراد ناگهان دچار تپش قلب می‌شوند. این حالت می‌تواند روی سلامت قلب شما تاثیر بگذارد. پس با بروز آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

۵. عرق سرد

از دیگر علائم رایج بیماری‌های قلبی می‌توانیم به عرق سرد اشاره کنیم. عرق سرد می‌‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برای اطمینان از وضعیت قلب خود در صورت بروز آن به متخصص قلب و مغز مراجعه کنید.

در پایان

در این مقاله وظایف یک متخصص قلب و عروق را برای شما شرح دادیم. اگر ساکن تهران هستید، خوشبختانه تعداد زیادی متخصص قلب و عروق تهران وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. سایت دکتر با من نام و اطلاعات تعداد زیادی جراح و متخصص قلب و عروق را در خود جای داده است.

به یاد داشته باشید که حتی اگر احساس می‌کنید در قلب خود مشکلی وجود ندارد، باز هم برای معاینه قلب خود نزد این متخصصان بروید و از سلامت قلب خود مطمئن شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد