علل سکته قلبی

0

دکوکده: امروزه بیماری ها قلبی به علت عوامل گوناگون محیطی،ارثی،استرس و تغذیه روبه افزایش است و در نتیجه فرد بایستی با توجه به رعایت رژیم قضایی خود و ورزش کردن از این عوامل دوری کند و جلوی وقوع آن را بگیرد.

یکی از این بیماری های قلبی، سکته قلبی است که ما در این مقاله به علل آن خواهیم پرداخت.

عروق کرونر قلب

در این بیماری شریان های کرونر با رسوبات کسترل گرفتار می شوند و شخص منجر به سکته قلبی خواهد شد.

در این خصوص اتفاقی که رخ می دهد این است که در یکی از پلاک ها پارگی صورت می گیرد و موجب می گردد لخته خون در محل پارگی رخ دهد و این لخته خونی می تواند رسیدن خون را به قلب مسدود کند و در نتیچه سکته قلبی صورت بگیرد.

عوامل زیر موجب می شود که عروق کرونر قلب دچار مشکل شود.

  • مدام سیگار کشیدن
  • متاسفانه مصرف سیگار در کشور روبه افزایش است که این کار خود موجب می شود بیماری های گوناگونی سراغ شخص بیایید و اثرات جبران ناپذیری را به روی او بگذارد. سیگار کشیدن امکان ابتلا به عروق کرونر را افزایش میدهد.
  • رژیم غذایی بسیار چرب و مصرف فست فود که متاسفانه امروزه زیاد شده است.
  • دیابت و عدم ریایت که از علل سکته قلبی است.
  • کلسترول و چربی بالا که شخص به دلیل مصرف زیاد غذاهای پرچرب برای او رخ می دهد.
  • عدم تعادل در فشار خون که شخص بایستی حتما آن را کنترل کند چرا که این مورد از علل سکته قلبی است.
  • چاغ شدن بی رویه که بهتر  است فرد تحت نظر دکتر تغذیه قرار گیرد.

افسردگی

یکی از علل سکته قلبی افسردگی و ناراحتی بیش از حد است که شخص بایستی در صورت بروز این بیماری حتما به متخصص و روانشناس رجوع کند تا بتواند بیماری خود را درمان و مشکلش را حل کند.

سابقه خانوادگی

سوابق ارثی نیز می تواند موجب شود که شخص دچار سکته قلبی گردد و بهتر است که هر شخص با توجه به آگاه بودن خود حتما تحت نظر پزشک قرار گیرد و چکاپ شود تا احتمال این بیماری را در زندگی خود کاهش دهد.

افزایش سن

زنان و مردانی در سنین ۵۵ سال به بالا احتمال اینکه دچار سکته قلبی شوند بسیار زیاد است اما اینکه بتوانند جلوی آن را بگیرند نیز زیاد است چرا که با ورزش کردن می توانند به نتایج بسیار خوبی برسند.

کلام آخر

علل سکته قلبی همواره مختلف بوده اما ما مهم ترین آن را در این مقاله و در سایت دکتر با من برای شما آورده ایم که می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر این سایت را مطالعه نمایید. سکته قبلی امروزه به دلیل استرس زیاد و عدم پرهیز غذایی شدت گرفته که شما بایستی با مراجعه به متخصص از بروز آن جلوگیری نمایید. و بسیاری از عوامل آن نیز مانند سن دست خود انسان نبوده و  بر اساس شرایط حاکم به وجود می آید.

پیشنهاد ما: متخصص قلب و عروق در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد