روش های درمان موهای خشک و مزایا و معایب آن

0

دکوکده: همان طور که پوست انسان انواعی دارد، حالت موهای شخص نیز می تواند متفاو.ت باشد و با توجه به عوامل محیطی و مراقبت از آن بهتر یا بدتر شود. در این صورت می توان گفت که شخص بعد از تشخیص نوع موهای خود باید از آن مراقبت کند. و در نتیجه می تواند موهای خود را با آبرسانی حالت های بهتری به ان بدهد.

روش های درمان موی خشک

  1. استفاده از آبرسان و ماسک های موی متناسب و قوی برای رطوبت رسانی بیشتر
  2. استفاده از روغن های مخصوص مو که البته باید مراقب بود که استفاده بیش از حد انجام نشود چرا که موهای شما ممکن است به علت چربی زیاد دچار ریزش شود.
  3. استفاده از امگا ۳ که در سبزیجات، میوه و ماهی وجود دارد و در غیر این صورت حتی شما می توانید از دارو نیز به عنوان مکمل استفاده نمایید.
  4. مصرف ویتامین ها که در غذاهای گوناگون یافت می شود بایستی حتما در برنامه روزانه فرد وجود داشته باشد چنانچه به هر دلیلی مصرف ویتامین را به صورت مستقیم نداشتید می توانید از ممکل های دارویی برای مراقبت از مو استفاده کنید، البته لازم به ذکر است که مصرف هر دو این موارد برای بدن شما مفید و ضروری است.
  5. سعی کنید موهای خود را یک روز در میان بشورید. شستن روزانه موهای شما قطعا به آن ها ضرر خواهد زد و موجب خشکی بیش از حد خواهد شد در نتیجه سعی کنید از شامپوهایی بدون سلفات برای ساقه های موهای خود استفاده کنید.
  6. از وسایل حرارتی درست استفاده کنید استفاده بیش از حد از آن ها به موهایتان اسیب بسیارجدی خواهد رساند.
  7. مرتب موهای خود را نوک گیری و کوتاه نمایید تا دچاره موخوره و شکنندگی نشوید.

معایب موی خشک

موهای خشک اغلب خشک و بی حالت است و شخص مدام باید موهای خود را حالت دهد که این خود به آن ها اسیب زیادی خواهد زد و در نتیجه ممکن است دچار موخوره نیز بشود.

یکی از دیگر معایبی که این پوست دارد ممکن است به علت خشکی زیاد دچار خشک شدن و یا پوست پوسته شدن شود و شخص را  دچار مشکل کند. در این جا چنانچه فرد را بیش از حد اذیت کند و یا شاهد قرمزی در پوست خود باشد بهتر است که به فرد متخصص مراجعه نمایید.

مزایای موی خشک

 موی خشک همان طور که دارای یک سری از مزایا ها است، معایبی نیز دارد و می توان به این مورد اشاره کرد که:

کمتر چرب خواهد شد و فرد نیازی نیست که هر روز موهای خود را بشورد و ریزش آن نیز کمتر است. در حالی که موهای چرب در ظاهر همواره براق هستند و ممکن است فرد را اذیت کند اما موهای خشک معمولا از این نظر راحت تر هستند و با ظاهر آن کمتر مشکل دراند.

کلام آخر 

همان طور که در بالا گفته شد هر فرد دارای یک سری از مشخصات در موهای خود هست که معمولا چرب و یا خشک هستند. در این مطلب در خصوص موهای خشک، مزایا ومعایب آن سخن گفتیم و اینکه چگونه می توانید با مراقبت اصولی از آن مراقبت نمایید.

پیشنهاد ما: متخصص پوست و مو در تهران

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد