بهترین متخصص قلب و عروق در تهران

0

پیدا کردن بهترین متخصص قلب و عروق در نزدیکی خود کار چندان راحتی نیست. قلب نیز مانند هر عضو دیگری در بدن دچار مشکلات زیادی می‌شود. اما مشکلات این عضو خطرناک‌تر هستند، چون می‌توانند منجر به مرگ افراد شوند.

از همین رو پیشنهاد ما این است که حتی اگر احساس می‌کنید از هیچ مشکلی در قلب خود رنج نمی‌برید، بهتر است به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید که چکاپ‌های لازم را انجام دهید و از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنید. اگر در تهران زندگی می‌کنید، خبر خوبی برای شما داریم.

می‌توانید با مراجعه به سایت دکتر با من متخصص قلب و عروق جنوب تهران، متخصص قلب و عروق حومه تهران و متخصص قلب و عروق در شرق تهران را به راحتی پیدا کنید. چرا که نام، آدرس و سایر اطلاعات آن‌ها در این سایت درج شده است. مشکلات قلبی می‌توانند به ایست قلبی منجر شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چرا دچار ایست قلبی می‌شویم؟

در این قسمت به دلایل ایست قلبی می‌پردازیم. به طور کلی زمانی این اتفاق میفتد که سیستم الکتریکی قلب دچار مشکل شود. در چنین حالتی قلب با سرعت زیادی شروع به تپیدن و بطن‌ها شروع به لرزیدن می‌کنند. در نتیجه آن خون به میزان کافی در بدن منتقل نمی‌شود.

دقایق ابتدایی ایست قلبی بسیار حیاتی هستند، چون اگر در این دقایق خون به مغز نرسد، بیمار هوشیاری خود را از دست می‌دهد. فردی که دچار ایست قلبی می‌شود، باید هرچه سریع‌تر به یک متخصص قلب و عروق دسترسی پیدا کند، در غیر این صورت مرگ بیمار رخ خواهد داد.

برای درمان ایست قلبی CPR انجام می‌شود که همان عملیات احیا است. در همین حین اکسیژن‌رسانی نیز انجام می‌شود. برای این عملیات از دستگاه‌های الکتروشوک استفاده می‌کنند. با مراجعه به بهترین متخصص قلب و عروق در نزدیکی خود از عملکرد قلب خود مطلع شوید که به این شکل احتمال ایست قلبی را از خود دور کنید.

بهترین متخصص قلب و عروق

۱.آریتمی قلبی

بارزترین و مهم‌ترین علت حمله قلبی آریتمی قلبی است. علت آریتمی ایجاد یک اختلال در سیستم ارتباطی الکتریکی قلب است. وظیفه این سیستم به حرکت در آوردن قلب و تنظیم سرعت تپش آن است.

آریتمی باعث متوقف شدن تپش قلب می‌شود. با نوار قلب آریتمی مشخص می‌شود. بنابراین اگر از این عارضه رنج می‌برید، هرچه سریع‌تر به بهترین متخصص قلب و عروق در نزدیکی خود رجوع کنید که خطر ایست قلبی را از خود دور کنید.

۲.شوک

هر شوکی که به بدن وارد می‌شود، قلب شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. منظور از شوک در اینجا شوک روانی است. در این حالت فشار خون افت می‌کند و اگر این میزان بیش از حد پایین بیاید، رگ‌ها توانایی رساندن خون به مغز و قلب را نخواهند داشت.

۳.به هم خوردن تعادل الکترولیت‌ها

الکترولیت‌ها در بدن نقشی مهم و ضروری ایفا می‌کنند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به کلسیم، سدیم و پتاسیم اشاره کنیم. مقدار این مواد باید در تعادل باشد. تعادل به این صورت برقرار می‌شود که در غشای سلول کلسیم و پتاسیم می‌توانند جای خود را با یکدیگر عوض کنند.

چنانچه مقدار کافی از این مواد وجود نداشته باشد، سلول‌های موجود در عضله قلب در حرکت خود دچار اختلال می‌شوند و قلب قادر نخواهد بود خون را به سایر اعضای بدن انتقال دهد. همین امر می‌تواند منجر به ایست قلبی شود.

افرادی که در معرض گرمازدگی قرار می‌گیرند یا از نارسایی کلیه رنج می‌برند، بیشتر از دیگران در معرض این مشکل قرار دارند. در این شرایط شناخت بهترین متخصص قلب و عروق اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

آیا کودکان دچار ایست قلبی می‌شوند؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله، البته نه به اندازه بزرگسالان. معمولا دلیل ایست قلبی در کودکان به دلیل ساختار ناسالم قلب است. یکی دیگر از دلایل ایست قلبی در کودکان می‌تواند به خاطر وارد شدن ضربه به قفسه سینه باشد.

ایست قلبی چطور درمان می‌شود؟

برای درمان ایست قلبی فرد باید به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال پیدا کند. هر چقدر سریع‌تر فرد تحت درمان قرار بگیرد، احتمال زنده ماندن او بیشتر است. بنابراین با دیدن فردی که دچار ایست قلبی شده است، هر چه سریع‌تر با اورژانس تماس بگیرید.

در صورتی که خودتان احیای قلبی بلد هستید، می‌توانید این عملیات را آغاز کنید. به این عملیات CPR می‌گویند. این عملیات کمک می‌کند که خون و اکسیژن تا رسیدن اورژانس در بدن بیماران در حرکت باشد. دستگاه‌های شوک الکتریکی نیز در چنین مواردی می‌تواند جان بیماران را نجات دهد.

چگونه می‌توان از بروز ایست قلبی جلوگیری کرد؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، به خصوص زمانی که راجع به ایست قلبی صحبت می‌کنیم. پس هر چه سریع‌تر بهترین متخصص قلب و عروق در نزدیکی خود را پیدا کنید که چکاب‌های مورد نیاز را نزد او انجام دهید.

در این صورت اگر مشکلی داشته باشید، متوجه آن خواهید شد و برای جلوگیری از ایست قلبی پیشگیری‌های لازم را انجام خواهید داد. توجه داشته باشید که در کنار چکاب‌های منظم، باید سبک زندگی سالمی را نیز دنبال کنیم.

Regular exercise

۱.ویزیت‌های دوره‌ای

با اولین مراجعه نزد پزشک خود او تعیین می‌کند که با توجه به وضعیت قلبتان هر چند وقت یکبار نیاز است به او مراجعه کنید. برای اینکه از حمله‌های قلبی جلوگیری شود، پزشک آزمایش‌هایی را تجویز می‌کند که وضعیت قلب را به شکل دقیق بررسی می‌کنند.

این آزمایش‌ها شامل نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام، کسر جهشی، هولتر مونیتورینگ، اکوکاردیوگرام، کاتتریزاسیون یا آنژیوگرافی قلب و بررسی الکتروفیزیولوژی است

۲. دارو

یکی از راه‌هایی که پزشکان از طریق آن ایست قلبی را کاهش می‌دهند، تجویز دارو است. برخی از این داروها شامل بازدارنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین، بتابلاکرها، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و دیگر داروهای ضدآریتمی هستند.

۳.تغییر سبک زندگی

یکی از بهترین کارهایی که هر فرد برای پیشگیری از حمله قلبی می‌تواند انجام دهد، تغییر سبک زندگی است. یک سبک زندگی سالم فشار خون و کلسترول‌های بد را پایین نگه می‌دارد.

به علاوه اگر از دیابت نیز رنج می‌برید، با یک رژیم مناسب قادر خواهید بود وزن خود را مدیریت کنید. در این صورت خطر ایست قلبی تا حد زیادی در شما کاهش می‌یابد. از تغییرات ساده در زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ترک سیگار
  • کاهش وزن
  • ورزش منظم
  • رعایت رژیم غذایی کم‌چرب
  • کنترل دیابت

در پایان

در این مقاله ما تلاش کردیم به یکی از خطرناک‌ترین مشکلات قلبی، یعنی ایست قلبی، اشاره کنیم. برای اینکه مطمئن شوید قلبتان مشکلی ندارد و در معرض حمله قلبی قرار ندارید، به بهترین متخصص قلب و عروق در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید.

برای پیدا کردن آن‌ها می‌توانید به سایت دکتر با من مراجعه کنید. در صورتی که ساکن تهران هستید، در این سایت می‌توانید این متخصصصان را بیابید و از وضعیت قلب خود آگاهی پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد