بهترین ماسک مو : انواع ماسک مو و آموزش ماسک مو خانگی

0

یکی از روش های مراقبت از مو و محصولات احیای موی آسیب دیده (در اثر استفاده از رنگ مو، دکلره، شستن و خشک کردن نادرست مو و ….) استفاده از ماسک مو است.

ما در این مقاله از دکتر با من قصد داریم شما را با بهترین ماسک مو، انواع آن و همچنین چگونگی درست کردن ماسک مو خانگی آشنا کنیم.

ماسک مو چیست؟

گاهی اوقات برای رسیدن به موهای سالم و نرم نیاز به محصولاتی فراتر از یک شامپو یا نرم کننده معمولی دارید. آسیب دیدگی مو در اثر صاف کردن مو، فرکردن مو، دیر به دیر کوتاه کردن مو، دکلره یا رنگ کردن مو، آلودگی های محیطی و …. اتفاق می افتد. آسیب دیدگی های مو تنها با استفاده از یک شامپوی معمولی قابل ترمیم نیستند. اما راه حل برای ترمیم موهای آسیب دیده چیست؟

راه حل استفاده از یک ماسک مو متناسب با نوع موی شماست. این ماسک ها سرشار از مواد مغذی لازم و روغن های طبیعی مانند آرگان،زیتون، نارگیل، جوجوبا، شی باتر و … هستند. در واقع استفاده از ماسک مو برای موهای خشک و وز (آسیب دیده) معجزه می کند.

هر کسی با هر نوع مویی می تواند از خواص ماسک مو بهره مند شود؛ حتی آنهایی که موی سالمی دارند! چرا که در فصول سرد سال اکثر موها دچار خشکی و کم آبی می شوند.

بهترین ماسک مو چیست؟

در واقع بهترین ماسک مو؛ ماسکی است که پایه طبیعی دارد و در ساختار این ماسک از روغن های طبیعی (مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آرگان و …)، گیاه و میوه استفاده شده است.

ماسک کراتینه مو چیست؟

موهای ما از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته شده است و استفاده از ماسک کراتینه؛ باعث تقویت، درخشندگی و لطافت موها می شود.

ماسک کراتینه مو باعث افزایش رطوبت رسانی به موها و در نتیجه جلوگیری از موخوره می شود. چنانچه موهای خشک و آسیب دیده دارید؛ ماسک های کراتینه بهترین گزینه برای شما هستند.

ماسک مو خانگی
ماسک مو

ماسک مو رنگی چیست؟

برخی از ماسک ها علاوه بر خاصیت حالت دهندگی دارای رنگ نیز هستند. لازم به ذکر است ماسک موهای رنگی؛ موهای شما را به طور موقت رنگ می کنند و با یکبار شستشو به طور کامل از بین می روند؛ که به آنها واکس مو رنگی نیز گفته می شود.

ماسک مو دو فاز چیست؟

ماسک مو دو فاز یا سرم مو دو فاز مختص موهایی است که به دلیل آلودگی های محیطی، نور خورشید و …. درخشندگی خود را از دست داده اند. ماده اصلی تشکیل دهنده سرم موی دو فاز؛ روغن سیلیکون است.

ماسک مو دوفاز عاری از هر گونه ماده شیمیایی است و اصولا پس از هر بار شستشو از آن استفاده می شود. سرم مو دوفاز باعث درخشندگی و براق تر شدن موها می شود و به منظور احیای موی آسیب دیده و جلوگیری از وز شدن مو از آن استفاده می شود.

کاربرد ماسک مو چیست؟

همان طور که گفتیم خواص ماسک مو بیشتر از شامپو و نرم کننده معمولی است. اما کاربرد آن چیست؟

  • براق تر کردن موها؛
  • افزایش رطوبت رسانی به موها؛
  • کاهش شکنندگی موها؛
  • کاهش وزی مو؛
  • تقویت مو؛
  • احیای موهای آسیب دیده؛
  • حفظ سلامت موها؛
  • ابریشمی کردن موها؛
  • آبرسانی عمیق موها؛
  • کاهش موخوره؛

انواع ماسک مو

در واقع ماسک مناسب برای هر نوع فرد متفاوت است و برای بهره مندی از خواص آن باید انتخابی داشته باشید که متناسب با نوع موی خودتان را باشد. انواع ماسک مو عبارتند از:

ماسک مو برای موهای خشک

ماسک مو برای موهای خشک؛ ماسکی است که بافت غلیظ و سنگینی دارد. در این نوع ماسک ها اصولا از روغن های رطوبت رسان مثل روغن زیتون، روغن آرگان، روغن جوجوبا و … استفاده می شود.

ماسک مو برای موی آسیب دیده و رنگ شده

در واقع اصلی ترین دلیل آسیب دیدگی موها؛ رنگ کردن بیش از حد موها، دکلره کردن و استفاده از دستگاه های حرارتی مانند سشوار، اتوی مو و …. است. بهترین ماسک مخصوص موهای آسیب دیده و رنگ شده ماسک موهای حاوی پروتئین بر پایه کراتین هستند.

ماسک موی مناسب برای موهای رنگ شده نوعی است که ماندگاری رنگ موها را طولانی تر و رنگ موها را درخشان تر می کند.

ماسک مناسب برای موهای چرب

بهترین ماسک مو برای موهای چرب؛نوعی است که باعث متعادل کردن تولید چربی پوست سر باشد. بر روی برچسب آن که متناسب با موهای چرب است، عبارت تنظیم کننده چربی یا oil regulating درج می شود.

ماسک مخصوص موهای صاف و نازک

برای این نوع موها بهتر است از ماسک هایی که بافت سبکی دارند و موها را درخشان تر و پرپشت تر نشان می دهند استفاده شود.لازم است بداینم بهترین ماسک مو؛حاوی روغن های طبیعی و سبک مانند روغن نارگیل است. روی برچسب ماسک مخصوص موهای نازک و صاف کلمه fine و یا coarse درج می شود.

ماسک مو برای موهای ضخیم

اصولا موهای ضخیم از سلامت کافی برخوردارند و تنها دغدغه افرادی که موی ضخیم دارند؛ شانه کردن و باز کردن گره موهایشان هست. یک ماسک با خاصیت حالت دهندگی عمقی بهترین گزینه برای اینگونه موها است.

ماسک مو برای موهای فر

در واقع موهای فر جزء موهای خشک محسوب می شود و رطوبت و چربی کمی در ساقه مو دارند. بهترین ماسک مو برای موهای فر؛ ماسک های آبرسان و مرطوب کننده با روغن مناسب هستند.

موهای فر بسیار شکننده هستند و در هنگام شانه زدن دچار آسیب دیدگی می شود. چنانچه موهایتان علاو بر اینکه فر است، آسیب دیدگی نیز دارد بهتر است از ماسک هایی استفاده کنید که در کنار آبرسانی سرشار از کراتین نیز باشند.

ماسک برای موهای با ریزش کم

چنانچه دچار ریزش موی کمی شده اید و این موضوع دلیل پزشکی ندارد، احتمالا دلیل آن تضعیف ریشه موها و پوست سر است و نیاز به تقویت دارند. در این مواقع بهترین گزینه ماسک های سبک و رطوبت رسان حاوی پروتئین هستند.

آموزش ۳ ماسک موی پرطرفدار خانگی

ما در این بخش قصد داریم شما را با سه ماسک مو خانگی و چگونگی ساخت و استفاده از آن آشنا کنیم.

ماسک موی خانگی
مایک موی خانگی

 ماسک موی تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتیئن و چربی های طبیعی بسیار است و در واقع این نوع ماسک بهترین برای موهای وز و خشک است.

موادی که برای درست کردن آن نیاز دارید عبارتند از:

  • یک عدد تخم مرغ
  • به همراه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • همچنین یک قاشق غذاخوری ماست
  • و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه ماسک موی تخم مرغ

  1. یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذای خوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.
  2. این ترکیب را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و سپس با شامپو مخصوص موهایتان را بشویید.

ماسک موی سس مایونز

ماسک موی مایونز یک راه حل فوق العاده برای نرمی و صاف کردن موها است.

طرز تهیه ماسک مو با سس مایونز

  • نصف فنجان سس مایونز را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.
  • پس از گذشت یک ساعت موهایتان را با شامپوی مخصوص بشویید.

 ماسک مو آووکادو

اگر به دنبال افزایش رطوبت و درخشندگی موهایتان هستند ماسک آووکادو بهترین گزینه است.

طرز تهیه ماسک موی آووکادو

  • نصف آووکادو را به صورت پوره در بیاورید.
  • چند قطره روغن رزماری به آن اضافه کنید.
  • قبل از استفاده از آن؛ باید موهایتان تمیز باشد و پس از شامپو زدن باید استفاده شود.
  • ماسک آووکادو را به مدت ۱۵ دقیقه روی موهایتان بگذارید و سپس سرتان را بشویید.

نکته: اگر موهایتان خشک است می توانید به ماسک آووکادو یک قاشق غذاخوری ماست یا یک زرده تخم مرغ نیز اضافه کنید.

کلام آخر

انواع ماسک مو مانند ماسک صورت تاثیر بسزایی در حفظ شادابی و سلامت موها دارد. اما قبل از خرید آن حتما باید نوع ماسک مویتان را در نظر داشته باشید تا از فواید آن بهره مند شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد